Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 14:51 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

1800+ Xp + Silent Viking + 12 V too Low osv. ????? hjæææææælp

hej...

jeg har lige købt :

1. Athlon Xp 1800+
2. Silent Viking
3. 300W PSU.

Mit problem ligger i at, min processor bliver AAALLT for varm, i BIOS ligger den på 60-63 grader!!!!!!!!! og der er jo ikke pisse fedt!...

Jeg har så clokket min cpu ned til 100/100 (1150mhz).... -som en nødløsning...

der er ikke cooling paste på cpu´n...

og når jeg bruger det Hardware Monitoring´s program der fulgte med til MotherBoardet... skriver den :

1. 12V too Low (check Power)
2. 5V too Low -----||-----
3. I/O ... too low

det jeg bare vil er at, få min processor til at blive koldere (i normal tilstand, ikke som 1150mhz!)

Det ville være rart hvis der var nogle der vidste noget!
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 14:53 #1
Fejl 1  Du har købt Athlon!  De bliver altid så satans varme!
Fejl 2  Invister i kølepasta
Avatar billede jones_net Nybegynder
06. juni 2002 - 14:53 #2
Det kunne lyde som om der ikke er ret god kontakt mellem din Viking og din CPU... Måske var det en idé at bruge noget pasta, evt. www.arcticsilver.com som kan forbedre varmeoverførelsen fra CPU til køler...

Er du sikker på, at din Viking ikke sidder skævt?

/J
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 14:55 #3
Ja... den sidder ikke skævt!...

kan det skyldes at der ikke er nok strøm til eller noget?
Avatar billede jones_net Nybegynder
06. juni 2002 - 14:56 #4
Der er ingen fejl i at købe Athlon!! Det er en god CPU til billige penge, og de bliver ikke varmere end køleren tillader!! Silent viking er en rigtig god køler hvis den bliver brugt korrekt!! Men jeg er som skrevet helt enig med kølepastaen - som bør være mellem alle CPU'er og kølere...

/J
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 14:57 #5
Ja... hvis den bliver brugt korrekt...

det er også det der undre mig, for det gør den!...
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 14:58 #6
den kan side på 2 måder.... og den sidder korrekt!..
Avatar billede cd23mj Nybegynder
06. juni 2002 - 15:01 #7
psych0 vås!!!

en 1800+ med silent viking bør ligge på ca 45 grader tror ikke du har installeret køleren ortentlig prøv at pille den af og prøv igen... bruger du køle pasta?=
Avatar billede cd23mj Nybegynder
06. juni 2002 - 15:03 #8
måske fejl i køleren kan du se hvor hurtigt den drejer rundt (RPM) i biosen den burgte vist ha ca 20-2400 Rpm
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:04 #9
den kører ca. på 2200 Rpm!....
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:04 #10
Nej... jeg bruger ikke køle pasta!...
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:05 #11
Hør nu her folkens! Der er sqda noget galdt!  Hvis hans ATHLON!! ligger på 60-62 grader!!  Og Athlon bliver sq altid så pisse varme!! Min bliver ikke varm..
Megahajen> Sælg dit athlon sjov, og køb P4 Northwood!
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:07 #12
jeg har ikke pengene til det P4 der!...
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:08 #13
Jow  de er altså ikke så dyre!
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:09 #14
Hmmm.... betydeligt mere end Athlon, synes jeg
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:10 #15
Pentium 4 Northwood 1,6GHz In-a-Box    Socket 478 / 512KB / FSB 400MHz 1.435 kr.
Pentium 4 Northwood 1,8GHz In-a-Box    Socket 478 / 512KB / FSB 400MHz 1.745 kr.
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:10 #16
det var hellet ikke det der var ? ..... er der slet ingen der har en eller 2 gode ideer?.... (måske nogle som der har prøvet det!?!?!)
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 15:11 #17
psych0 og hvad så hvis de bliver varme, det er jo totalt lige meget, medmindre du har 8-10 maskiner stående inden under din seng.

man kan virklig høre at du er en lille dreng, der netop har plaget sin mor til, at give dig en P4 Northwood.

og at din baggrunds viden ikke er iorden for at udtale sig om dette emne.
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:11 #18
det var ellers billigt!..... men så skal jeg jo også ud og købe nyt bundkort!!!!
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:11 #19
Og i kan satme sige hvad i vil,,!!  De P4 Northwood cpu´r er sq meget hurtigere end Athlons 1800+ eller hvad de nu hedder!
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:12 #20
ærligtalt.... jeg har aldig haft andet end athlon!.. så jeg ka ikke svare på det!..
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:13 #21
psykerz> Det er sqda ikke lige meget om ens cpu bliver varm!!  Jo koldere den er!  desto bedre og stabilt køre den!!  tror det er dig som har tigget derhjemme
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:15 #22
a hvad?... -skriver du til mig?
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:15 #23
SORRY
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:16 #24
psykerz>  Hvis det var lige meget om ens cpu blev varm!  Så var der jo lisom ingen grund til at sætte en køler på vel! OG hvis det var lige meget om ens cpu blev varm, så havde megahajen jo ingen grund til bekymring vél ?!
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:16 #25
nemlig!...
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 15:17 #26
endnu engang udtaler du dig om noget du ikke ved noget om psych0

http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020107/index.html

som du vil kunne læse ud af denne artikel, har P4 føst lige nu med deres 2,2 overhalet AMD med et lille forspring.

så lad nu vær med at udtale dig opm noget du åbenlyst ikke ved noget om.
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 15:18 #27
GRRRRRR fat dog noget.......jeg siger at det er liget meget i forhold til hvad CPU´en er bygget til at kunne klare.
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:18 #28
Cooling Paste... var det svaret? -hvis jeg køber det, så kommer min cpu ned på 48-55 ca. eller.... ?
Avatar billede werd Nybegynder
06. juni 2002 - 15:18 #29
>>psych0
han spørger hvordan man kan få en athlon koldere!! Hvis du ikke kan svare på det bør du holde dig væk fra dette spørgsmål.

>>megahajen
du skal bare bruge kølepasta... jeg har to venner der begge har 2000+ med silent viking.... den ene er 65grader varm og den anden er 40... gæt selv hvilken en der er kølepasta på ;o)
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:18 #30
megahajen> Syns virkelig du skulle invistere i en p4 northwood cpu!  Den køre virkelig godt! Og så holder den sig helt vild meget kold!
Og jaeh,,  du skal have nyt bundkort.. Og så skal du købe Asus P4B Det er godt og billigt!
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:19 #31
Werd takker for det!... kan du anbefale noget?
Avatar billede werd Nybegynder
06. juni 2002 - 15:20 #32
>>psych0
(undskyld sproget)hold nu kæft!! Han skal ikke have nyt hardware... bare have mere køling!!!
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:21 #33
????
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:22 #34
Hvordan kan i sige så åbenlyst at cooling pasta kan gøre det!  Hans køler bude kunne holde den på min. 50 grader!  Det lyder jo som om at hans køler er smadret fra starten af!
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 15:22 #35
megahajen ---> lige før du begynder at smøre køle pasta på........jo mere jo bedre ---> den holder IKKE i dette tilfælde :D

et lille tyndt lag er hvad der skal til, og fortvivl ikke over at der er så meget i tuben, der skal kun et lille tyndt lag på :D
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:23 #36
Okay.... men er der noget specielt mærke eller lgn?
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:25 #37
psykerz>  P4 northwood 2,2 vs athlon 2000+  ???  Hvorfor lave en test om det,,  Der er jo kommet en P4 Nortwood 2,4 !! Hvorfor ikke lave en test om den.. Det vil de måske ikke, fordi athlon ikke følge med eller.. ?
Avatar billede werd Nybegynder
06. juni 2002 - 15:26 #38
nej
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 15:31 #39
psych0 ----> dine tåbelig antagelser holder ikke 1 meter, du har tydeligvis aldrig samlet særlig mange PC´er og ved åbenlyst ikke en skid om hardware generalt.

sorry for mit udbrud, men hader folk der lige har fået en ny PC´er og er overbevist om deres PC er verdens bedste.
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 15:35 #40
damn psych0 nu er du jo for dum......som du kan se af testen er den jo lavet på i givet tidspunkt, hvis du skulle vente og få det nyeste af det nyeste med, ja så ville der jo aldrig komme en test.

og jeg er sgu ligeglad om det er INTEL eller Athlon der vinder det kapløb, så længe jeg får det der er bedst til de billigste penge.

endnu engang har du formået at bevise at du virklig ikke fatter vildt meget af hvad der foregår omkring dig.

BTW kan ikke forstå hvorfor du er så overdrevet glad for INTEL, med mindre du har aktier i INTEL hvilket jeg ikke tro man ville kunne købe for dine lommepenge.
Avatar billede werd Nybegynder
06. juni 2002 - 15:42 #41
lige en lille sidebemærkning: http://www.eksperten.dk/spm/221041

så er dn lille konfirmand i gang igen!!

>>psych0
tag dig sammen... hvis du ikke har tænkt dig at bidrage med noget konstruktivt kan du for min skyld holde dig langt væk fra eksperten.
Avatar billede megahajen Nybegynder
06. juni 2002 - 15:48 #42
hvorfor vender debatten til Intel vs. AMD?.... er den snak ikke lidt triviel?... enten er man til AMD eller Intel...  hvis man ikke kan lide det andet mærke, må man jo bare .... jaah lade det ligge!.. hva ved jeg?
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:54 #43
Alle sammen>  I hader mig virkelig hva´  :D
Psykerz>  Er blevet konfimeret, bliver 16 til september! OG her selv samlet min comp. Og tro mig jeg hader amd!
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 15:54 #44
megahajen ---> det er kun psych0 der vil have det vendt til den diskution, fordi han er i den overbevisning at hans konfirmations PC er verdens bedste, og det er fordi han har en P4 NW.

jeg gør bare opmærksom på hvad div. test siger, og priser mig lykkelig for at vi både har Intel og AMD......ellers ville det være monster dyrt at købe CPU´er og der ville ikke være lige så udviklet som det er lige nu.

jeg er ligeglad og jeg har AMD eller INTEL bare jeg har det bedste til de billigste penge :D
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 15:56 #45
psykerz>  Du kan bare det hele hva´ Du har vel osse selv en AMD!
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 16:02 #46
lol

jeg har lidt af hvert

en P4 NW 2,2 + AMD XP 2000+ og en PIII 600 og sidst men ikke mindst en AMD K6 II 3Dnow 350 Hz

så jeg har jo lidt at sætte det op mod hianden med
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 16:04 #47
Hmm  Har du vundet i lotto eller.. ?    Troede ikke i AMD djævle kunne li Intel
Avatar billede Dribble Nybegynder
06. juni 2002 - 16:09 #48
kun en tåbe påstår at INTEL eller AMD er noget skod, fordi de selv har det ene eller det andet.

og nej jeg har desværre ikke vundet i lotto, men jeg ved hvad jeg snakker om, og når man gør det, er der som regl også nogen frynsegoder.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
06. juni 2002 - 16:10 #49
psykers -> true :]
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 16:13 #50
razmuz.dk-> Troede vi var venner *snøft*  *gg*
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 16:14 #51
Jamen.. amd er jo skod..
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
06. juni 2002 - 16:15 #52
Det er vi skam ;)

Jeg mener bare at psykerz har fat i noget af det rigtige.
Avatar billede psych0 Nybegynder
06. juni 2002 - 16:22 #53
razmuz.dk>  Man kan sq godt se at du stadig køre med din Athlon!!  Vi må bare håbe at du får den P4 NW hurtigst muligt!!  Så at du kan komme ud af det AMD snavs dér!
Avatar billede cd23mj Nybegynder
07. juni 2002 - 13:19 #54
FAtter i hat intel Elskere??

grundet til at man ikke sammen ligner xp 2000+ med NW 2400 er meget simpet NWen er ca 2½ gange så dyr og det samme med de gode intel Mobo'er...

hør her er du gamer kan det simpelthen ikke betalesig at kører intel da selv den gamle athlon kan slå northwood...

men hatten af for den nue NW533 men den er fanme osse dyr....

fordeler ved intel er at den er mere stabil og kræver mindre køling/kan OC'es extremt!!

men til den almindelige gamer har man intet at bruge de mange mhz til det er det bedre at købe en "billig" CPU og satse på grafikken!!!!
Avatar billede cd23mj Nybegynder
07. juni 2002 - 13:29 #55
p.s. hvis dette passer: http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/anmeldelse_vis.asp?anmeldID=1292

så kan jeg begynde at se ideen i at købe intelmen vil stadig sige på nuværende tidspunkt er man til spil/grafik og der osse er andet i livet =) så hold dig til athlon XP
Avatar billede jones_net Nybegynder
10. juni 2002 - 09:17 #56
megahajen>>
Prøv med noget Arctic Silver, sm jeg foreslog i starten - der er også et link til deres side...
Det koster ca. 100,- incl forsendelse fra et tilfældig dansk firma:-)

Jeg bruger det selv, og hvis du følger manualen på siden, så er der intet der kan gå galt!!

Og husk, som en eller anden siger, man kan sagtens bruge for meget pasta!!!!! Så forsvinder køleevnen, og den bliver isolerende i stedet for:-(

/J
Avatar billede dmcn Praktikant
10. juni 2002 - 09:30 #57
Skulle vi måske lige dæmpe gemytterne en gang? At man er uenig med en anden, berettiger ikke en til at bruge ord som "dum". Tag jer sammen gutter, I vil alle hjælpe, og I hjælper ikke en hat ved at skændes.
Smut ud, nyd solen, slap af et par timer, og kom så ind igen - jeg garanterer, det hjælper på humøret. :)
http://smil.lidt.dk