Avatar billede powerduck Nybegynder
06. juni 2002 - 12:26 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Win98 bliver ved med at starte program ..

Jeg har på et tidspunkt installeret Red Alert Terrain editor på min maskine og fjernet det igen.
Men nu er problemet at hver gang windows starter op leder den efter exe filen til programmet.
Jeg har kigget i autoexec og command.com og win.ini og i mappen start , men jeg kan ikke finde een eneste reference til filen .

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg får den til at holde op md at lede efter filen?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 12:27 #1
Klik start - kør - skriv msconfig - klik OK i dette program kan du hvilke programmer der startes ved start.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
06. juni 2002 - 12:27 #2
start>kør> skriv "msconfig"
tryk på fanebladet start, og se om den ikke er der!
Avatar billede maelms Nybegynder
06. juni 2002 - 12:30 #3
Start regedit.exe og søk etter den exe filen som den leter etter ok slett nøkkelen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. juni 2002 - 12:57 #4
ellers kan du prøve med Regclean, kan hentes her
http://www.createwindow.com/wininfo/regclean.htm
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 17:07 #5
Genvejen til EXE-filen ligger sikkert i WINDOWS>MENUEN START>PROGRAMMER>START
Slet den her og problemet er løst
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2002 - 17:11 #6
ibtage læs spørgsmålet:

Jeg har kigget i autoexec og command.com og win.ini og i mappen start
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 13:49 #7
Nogle programer laver også selv en  EGEN_STARMENU, f. eks. C:\WINDOWS\Start Menu\Programs\o.s.v
den kan også være i registreringsdatabasen søg på RUN, der kan være mange andre muligheder, prøv programnavn, firmanavn, Red Alert o.s.v. et eller andet sted er der en henvisning til programmet, ellers kan du ikke få meldingen
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juni 2002 - 14:02 #8
prøv denne i stedet for msconfig http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede powerduck Nybegynder
12. juni 2002 - 14:35 #9
tak for hjælpen allesammen - jeg fandt problemet igennem regedit! herligt!