Avatar billede martinhrj Nybegynder
03. juni 2002 - 22:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen skrivebord i winNT

Er det muligt at fjerne skrivebordet i winNT? Jeg spørger fordi jeg mangler skrivebordet, og gerne vil have det tilbage. Jeg kan ikke se ikoner, og jeg kan ikke højreklikke. Og der findes intet c:\winnt\desktop bibliotek.
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. juni 2002 - 13:20 #1
Prøv:

CTRL-ALT-DEL -> Job liste -> Filer -> nyt job .. skriv "explorer" (uden "") og tryk OK.

Det lyder lidt som om at explorer er crashet... :-)
Avatar billede martinhrj Nybegynder
04. juni 2002 - 13:43 #2
Det lyder lidt som en halv løsning! Men jeg prøver...
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. juni 2002 - 13:56 #3
Desktop på en Windows NT ligger vist nok i C:\winnnt\profiles\<brugernavn>\desktop

Ja, en halv løsning ... men som sagt lyder det som om din explorer crasher.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
04. juni 2002 - 19:35 #4
Jeg tror (ifølge computerens ejermand) at det er dem der har sat computeren op, der har gjort det med vilje... Du ved ikke om det kan lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 19:37 #5
Der er nok nogen der har leget med poledit. Klik start - kør - skriv poledit - klik ok.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
17. juni 2002 - 20:18 #6
Det fungerer stadig ikke... Jeg er nu rimelig sikker på at det er noget der er blevet gjort med vilje. Nogen idéer?
Avatar billede jaqalou Nybegynder
18. juni 2002 - 14:05 #7
jeg går ud fa du godt vde hvad poledit er!
har du prøvet at oprret en ny bruger og se om det stadig er der eller har du prøvet at logget ind som administrator og virker det så ????
hvis det virker når du logger ind som administrator kan det være en policie der er blevet sat på brugeren og du skal så bruge poledit for at åbne/fjerne den igen

Jaqalou
Avatar billede martinhrj Nybegynder
20. juni 2002 - 16:50 #8
Hmm... der må jeg stå af! Hvad er poledit?
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. juni 2002 - 18:20 #9
"Policy Edit(or)". Et sted hvor man man sætte alle mulige ting op for hvad en bruger må og ikke må.

Jeg har dog ikke selv prøvet at rode med denne.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
27. juni 2002 - 23:39 #10
nååå... Jeg kendte bare ikke lige forkortelsen! Men det er ikke det. Jeg har lige checket, og jeg er logget ind som adm. Men der er blevet bestilt en der skal kigge på det. Ellers tak for forsøget!