Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. juni 2002 - 21:06 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Email virus

Hej!

Jeg har et lille problem (forhåbenlig).
Jeg modtager en masse irriterende mails på min email. Fx:
******
A  WinXP patch

Please clean the file and resend the email.
******
og så er der gerne vedhæftet 2 filer. En html-fil og en anden. Når jeg klikker på mailen efter den er modtaget popper der en boks frem (bruger outlook express). Jeg tror det har noget med virus at gøre...

det er dog ikke det værste at modtage disse. Men jeg har på fornemmelsen af, at jeg også sender rundt til alle mulige andre.

Er der nogen der har på fornemmelsen hvad det kan skyldes / og eventuelt hvad der kan gøres.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 21:08 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 21:09 #2
Det eneste du kan/skal gøre er at have et opdateret antivirusprogram :)
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
03. juni 2002 - 21:09 #3
Hej.
Det er bare nogen spader som sender dem ud. Jeg får selv 2-5 stykker om dagen, og du skal bare annullere den boks som kommer frem (Den spørger faktisk om du vil gemme/køre virussen), og så skal du bare slette mailen... Ikke mere i det :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 21:11 #4
Du kan også bare oprette en regl om at de mails du får der er inficeret m- virus skal blokeres. OK - blokeret bliver de ikke rigtigt, men de ryger direkte i slettet post :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. juni 2002 - 21:12 #5
timmer.dk >> Hmmm, det er rigtigt, det er ikke specielt irriterende at modtage dem. Det er bare mere det, at jeg også sender dem ud. Jeg har fået mail fra 2 som klager over at de modtager sådan noget fra mig.

john og panton >> prøver lige at scanne med en antivirus. Håber det kan hjælpe mig. Om ikke andet for andres skyld.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 21:16 #6
Det er jo utroligt nemt at "spoofe" afsenderen, så det kan være det er nogen der benytter din emailadresse som afsender...

btw Klez brugte vist denne teknik...
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 21:17 #7
gizmo-gizmo> her er lige et gratis antivirusprogram: http://www.grisoft.com/html/us_downl.htm#FREE
Avatar billede sch0sler Nybegynder
03. juni 2002 - 21:17 #8
http://www.symantec.com/ Der kan du finde gratis virusfjernere/virusscannere ellers kan du søge på http://www.google.com for virus scannere. Hvis den sender tilbage til andre så er din computer infected med en eller anden form for virus.
Den virus du måske har kan godt være nimda som ikke er så slem (hvis du undgår at gemme den :D ) jeg har haft den ca. 10 gange og kun 2 gange er den gået i udbrud...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. juni 2002 - 21:17 #9
panton >> hva betyder Spooooffy ? :-) og hvad er Kleeez
Avatar billede timmer.dk Nybegynder
03. juni 2002 - 21:17 #10
gizmo>> Sender man dem entlig også videre? Det vidste jeg entlig ik :-/
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 21:21 #11
Klez er en virus! http://www.virus112.dk/index.php?page=artikel&artid=442&tema=16

At spoofe betyder at give sig ud for nogen som man ikke er... fx at oprette denne profil og angive mit navn til Prins Henrik..
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. juni 2002 - 21:44 #12
scanner for nu ...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. juni 2002 - 21:45 #13
3 ord, og så kan jeg ikke engang finde ud af, at formulere mig!!! :/
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 21:48 #14
scanner for virus nu

Vi kan godt fortstå dig :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. juni 2002 - 21:50 #15
john >> havde jeg også skrevet først. Så slettede jeg "virus", men glemte også "for" .. :-) what ever.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 21:51 #16
*gg*
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. juni 2002 - 21:51 #17
hmm, infected 1, indtil videre
Avatar billede ujdesign Nybegynder
03. juni 2002 - 22:13 #18
Der er bare det ved det at ovennævnte antivirusprogram, AVG 6.0, kun er gratis for amerikanere og englændere. Vi andre ska' af med ca. 5oo kroner efter en måned.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 22:19 #19
UJdesign> HVOR dælen står det????
Avatar billede ujdesign Nybegynder
03. juni 2002 - 22:42 #20
Under "Importent notices" længere nede på siden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juni 2002 - 22:51 #21
Jeg har lige hentet det. Det ER gratis :)
Avatar billede ujdesign Nybegynder
03. juni 2002 - 23:37 #22
Er du sikker på at den også virker efter 30 dage?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2002 - 23:44 #23
gizmo> hvordan går jagten???
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. juni 2002 - 13:17 #24
Hmmm... jeg tror ikke jeg fik særlig meget ud af det. Den fandt 1 infected i "tempory internet files". Det er ikke en virus, men en trojansk hest. så vidt jeg har læst smitter en trojansk hest ikke andre ... ?

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre endnu. Jeg ser tiden lidt an. Men nu har jeg da i hvert fald et virus program installeret, så jeg kan holde lidt øje med mine mails.

Takker for hjælpen allesammen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juni 2002 - 19:41 #25
ujdesign> ja da :)