Avatar billede malissin Nybegynder
03. juni 2002 - 14:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mac OSX: Autoupdate virker ikke

Har en del problemer med autoupdate i OSX.

Har en 3 IMacs 350Mhz stående som jeg har installeret OSX på - desværre kan jeg ikke få autoupdate funktionen til at virke. Når jeg kører en autoupdate får jeg at vide at mit system er "up to date" - men det er det ikke! Der ligger OS 10.1 på. Prøver jeg igen får jeg "error occured while checking for update". Fint! tænkte jeg og hentede opdateringerne manuelt for så at installere dem, men jeg har ikke mulighed for at vælge destinations disken da den er grå (dimmed).

Jeg har også prøvet at oprette en ny admin for at se om dette gjorde en forskel, men uden held.

Dette problem har jeg kun oplevet på IMac 350Mhz - har uden problemer installeret og opdateret på Ibook (hvid) og G4.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede malissin Nybegynder
03. juni 2002 - 15:03 #1
hmm efter at have forsøgt mange gange er det nu lykkedes at få den til at hente i hvert fald 1 af de mange opdateringer - vender tilbage hvis problemet vedbliver
Avatar billede malissin Nybegynder
03. juni 2002 - 15:11 #2
PIV! - Jeg fik den ene - og det var så det :(
Avatar billede malissin Nybegynder
03. juni 2002 - 15:35 #3
OK - det hjalp at eneble root brugeren når man installerer opdateringer manuelt, men kan stadig ikke autoupdate
Avatar billede malissin Nybegynder
03. juni 2002 - 15:38 #4
OK - efter at have installeret installerupdate1.0 manuelt (ved at enable root brugeren) virkede autoopdaterings funktionen igen