Avatar billede jimmer Nybegynder
29. juli 2000 - 23:49 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

ikke brænde 700MB skiver

Er der andre der har haft problemer med at brænde 700MB skiver? Hvad kan man gøre for at løse problemet?

Jeg har en Mitsumi CR-4801TE brænder, og jeg har installeret den nyeste driver fra deres hjemmeside.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
29. juli 2000 - 23:54 #1
Jeg har også haft en Mitsumi brænder.. Men solgte den igen da jeg spurgte mange steder om den kunne brænder 700 mb.. Men svaret var Nej.
Så det kan man ik...
Det er en Skod brænder...
Avatar billede jimmer Nybegynder
30. juli 2000 - 00:28 #2
hmmm... Der står eller på mitsumis hjemmeside at det skulle virke med den nyeste driver (supports 80 min CD-R media) - så er der andre der kan hjælpe?
Avatar billede roslev Nybegynder
30. juli 2000 - 03:47 #3
Hvilket brændersoftware bruger du? Har du prøvet Nero?
Avatar billede blackie Nybegynder
30. juli 2000 - 10:02 #4
Jeg har ingen kendskab til selve din brænder, men er af erfaring blevet klar over nogle ting, bla. hvis du vil lave en nøjagtig kopi af en cd\'er, direkte fra det ene cd- drev til det andent cd- drev, skal det helst være ens skiver med eks. 650mb altså det samme, som den du kopier fra.

Er der ikke en fejlmeddelse, når du forsøger?

Har du prøvet at brænde ned på din harddisk i et temp katalog, for derefter at brænde til den blanke skive?
Avatar billede steffen Nybegynder
30. juli 2000 - 11:00 #5
Hvilken fejl får du?

Har du prøvet med flere programmer?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
30. juli 2000 - 11:24 #6
Har du prøvet med forskellige CD-ROM mærker? Nogle brændere vil jo ikke acceptere visse typer CD´er...
Avatar billede gozar Nybegynder
30. juli 2000 - 13:59 #7
Jeg har også haft dette problem med en mitsumi brænder (kan ikke huske hvilke model) men jeg fant en firmware opdatering, til min brænder

Fra mitsumi\'s hjemmeside!!
http://www.mitsumi.com/enduser/1_drivers.html

CR-4801TE Internal CD-R Drive

1. File self extracts
2. Go to MS_DOS Mode (Does not work on MS-DOS prompt)
3. Type: \\Flash R203c_48.mar
4. Follow instructions.

*Supports 80 min CD-R media.
Avatar billede kagearm Nybegynder
30. juli 2000 - 20:16 #8
jeg har også haft en mitsumi ;(

du kan finde en ny frimware på http://firmware.com.bi/

og hvis du vil brænde 700 mb på en cd, skal du huske at enable oversize cd, jeg mener at i nero kan det gøres under files, preferences, og så det sidste faneblad

//kasper
Avatar billede jimmer Nybegynder
31. juli 2000 - 13:04 #9
Jeg har prøvet flere forsk. cd\'er. Jeg bruger easy cd creator og cdrwin til at brænde med. (har ikke prøvet NERO).

Steffen >>> Der står i hvor meget fri-plads der er på cd\'en, og der står altid 650MB selvom der er en 700MB skive i. Hvis jeg alligevel prøver at brænde data over 650MB siger den at der er overtime data - og vil ikke brænde.

gozar >>> Den har jeg installeret, men det hjalp ikke.

kagearm >>> Jeg kan ikke umiddelbart se noget sted hvor jeg kan enable oversize cd\'er i de progs jeg bruger
Avatar billede gozar Nybegynder
31. juli 2000 - 22:50 #10
Jimmer>> Flashet du også til cd-rom brænderen??

Cd-rom brænderen skal flashes, ligesom et nundkort kan flashes.. Derved kan den understytte 80 minutters cd\'er.. Hvis det ikke virker, så fejler brænderen noget!!
Avatar billede gozar Nybegynder
31. juli 2000 - 22:52 #11
Jimmer>>Er det nye versioner af programmerne???
Avatar billede asmodeus Nybegynder
01. august 2000 - 01:08 #12
Skift for guds skyld til enten Nero 5+ eller CDRWin 3.8+!!!
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede jimmer Nybegynder
01. august 2000 - 20:11 #13
gozar >>>  Det tror jeg ikke - hvordan flasher man brænderen??

CDRwin  ver. 3,7F <<-- er ny nok

cd creator 3,5a <<-- den er vist lidt gammel
Avatar billede jimmer Nybegynder
01. august 2000 - 20:14 #14
gozar >> Har det noget at gøre med det du skrev om type: \\flash r203c_48.mar i det tidligere indlæg så har jeg gjort det.
Avatar billede gozar Nybegynder
01. august 2000 - 23:04 #15
jimmer>>ja, og så skal der gerne komme til at stå om brænderen, blev opdateret, eller ikke.

Det tager ca et lille minuts tid at flashe en brænder!!
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
01. august 2000 - 23:13 #16
jeg har en brænder magen til din
og jeg har ingen problemer  med at brænde 80 min cder
jeg bruger winoncd til at brænde med.
prøv det

http://winoncd.com
Avatar billede jimmer Nybegynder
01. august 2000 - 23:55 #17
Nu virker det!! Det var winoncd der skulle til

gozar får 20 point fordi virkelig prøvede at hjælpe mig flere gange og gav ikke op. Det skal også belønnes.

dex_dexter får 40 fordi det var ham der fik brænderen til at virke.

Håber det er ok
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
02. august 2000 - 01:49 #18
fint nok for mig. :=))