Avatar billede boandersen Nybegynder
31. maj 2002 - 22:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan booter jeg fra XP-CD og kører repair?

Jeg har lidt problemer med mit floppy drev, som XP åbenbart ikke vil installere. Læs venligst min anden tråd for nærmere detaljer.

Mit nye spørgsmål vedrører overskriften. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2002 - 22:49 #1
I bios skal du ændre den rækkefølge der bootes i. Står sikkert pt. på A C
Skal ændres til CD-rom.
Så booter xp cdrommen og så vælger du blot repair.
Avatar billede poull Nybegynder
31. maj 2002 - 23:11 #2
Hvis det er en brændt CD, kan det være at den ikke er brændt rigtigt og dermed kan du ikke boote fra den...
Avatar billede boandersen Nybegynder
31. maj 2002 - 23:12 #3
Jeg har valgt repair, men hvad skal jeg repair?
Avatar billede poull Nybegynder
31. maj 2002 - 23:19 #4
Tror ikke du skal vælge repair ..
Jeg synes også det lyder usansynligt at win XP ikke kan finde ud af at installere en eller anden standarddriver for diskettedrevet.

Tror det er en hardwarefejl .. Altså enten virker drevet ikek korrekt eller så er BIOS'en ikke sat rigtig.
Avatar billede boandersen Nybegynder
31. maj 2002 - 23:25 #5
Prøv at se nedenstående tråd

http://www.eksperten.dk/spm/218921
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2002 - 23:27 #6
boandersen>Hvad mener du med: Jeg har valgt repair, men hvad skal jeg repair?
Avatar billede poull Nybegynder
31. maj 2002 - 23:27 #7
Har netop læst den og derfor siger jeg at jeg ikke tror det er løsningen, men hvis du vil repair kan du bare højreklikke under enhedshåndtering og vælge repair og dermed skulel du ikke behøve XP CD'en !!
Avatar billede boandersen Nybegynder
31. maj 2002 - 23:37 #8
Det "sjove" er, at floppy drevet slet ikke findes i device manager.

Well, måske skulle jeg skifte drevet ud, selvom jeg er sikker på, at det ikke fejler noget. Det virkede jo fint før jeg skiftede bunkort.
Avatar billede poull Nybegynder
31. maj 2002 - 23:52 #9
Kommentar fra boandersen

Under "Other devices" er der et gult spørgsmåltegn.

Dette tolker jeg som om den er !!
Avatar billede poull Nybegynder
31. maj 2002 - 23:54 #10
Det kan selvfølgelig også være en anden enhed der ikke er installeret korrekt :)

Men hvis det er tilfældet så er det en hardware fejl ikke noget XP er skyld i.
Avatar billede boandersen Nybegynder
01. juni 2002 - 00:01 #11
Jeg ved ikke, hvad det er, men den enhed under "other devices" ligger på PCI bussen. Hvilke enheder gør egentlig det?
Avatar billede poull Nybegynder
01. juni 2002 - 00:05 #12
Det er de PCI kort du har sat i og det kunne fx være dit lydkort osv