Avatar billede daliwi Nybegynder
31. maj 2002 - 21:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Information om mpeg-filer???

Når man downloader en avi-fil, så kan man altid se information om dens opløsning, billeder pr. sekund o.s.v.

Hvordan ser man disse informationer på en *.mpg-fil???

/DaLiWi/
Avatar billede chris_dk Nybegynder
31. maj 2002 - 21:57 #1
en mpg er en billed fil som består af 1 frame der bare endre sig det består ikke af flere billeder som en avi fil og det er dermed ikke muligt og rate frames per sekund men prøv the player som vist nok viser opløsningen... hvorfor da?
Avatar billede daliwi Nybegynder
31. maj 2002 - 22:04 #2
Hvis du er i gang med at downloade en større fil, så kan det være meget rart lige at få nogle oplysninger om den undervejs. Jeg gider ikke downloade en film, for så at finde ud af at den er vildt dårlig kval.

Men tak for tipset, jeg vil tjekke det.
Avatar billede hermandsen Juniormester
02. juni 2002 - 23:10 #3
>>chris_dk
Det passer ikke en yard... En MPEG-fil er nøjagtig som en DivX-film. Den består af flere billeder i træk. Det smarte ved det er dog at den kun gemmer ændringerne i billedet, og ikke hele billedet. Hvis det du siger skulle passe, så ville det stort set være umuligt at spole i en film, da computeren så skulle decode lortet helt fra starten af filmen og der hen til hvor du spolede.

DivX er lavet på den måde at der af og til kommer en key-frame som er et helt billede. De efterfølgende billeder er altså afarter af den keyframe.

>>daliwi
Når du down'er en MPEG-film, så skal du først stoppe din download, og så kan du åbne den i stort set alle former for mpeg-afspillere der findes. Windows Media Player plejer at kunne klare det. For så at finde oplysninger om filen er det bare at højre-klikke på billedet og vælge egenskaber.

//hermandsen
Avatar billede phcphc Nybegynder
06. juni 2002 - 18:08 #4
Åbner du en MPEG-fil i VirtualDub og går ind i File > File Information, så får du en hel masse at vide om filen.
Peter
Avatar billede hermandsen Juniormester
07. juni 2002 - 02:52 #5
>>phcphc
Det eneste problem med det er blot at VirtualDub først skal til at analysere filmen, hvilket man jo ikke altid gider at vente på, men ellers er det rigtigt! ;)