Avatar billede john Nybegynder
29. juli 2000 - 16:01 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Langsom kontakt til modem

Når jeg vil på nettet via min eicon diva modem tager den laaaang tid. Først skal porten findes. Herefter endnu en del tid før der oprettes forbindelse. Og så kører det!
Hvorfor tager det så lang tid under win2000?
Under windows 98 tog det samme kun et øjeblik!
Avatar billede twister10 Nybegynder
29. juli 2000 - 16:08 #1
Det er svært at svare på jeg kender 4 der har samme modem og samme problem, men det har noget at gøre med at rettigheder til modemet internt skal gives, før man kan få lov..

Men en direkte LØSNING kender jeg pt. ikke :-)

Men det er IKKE unormalt !
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. juli 2000 - 16:40 #2
Lytter lige med her ... har samme problem!
Avatar billede jens Nybegynder
29. juli 2000 - 21:41 #3
Samme problem her - når jeg bruger min Cybercity tager det op til 20 sek. med et ISDN

Når jeg bruger mit Tele DK tager det 2 - 3 sek.

og det er med et Eicon ISDN modem.
Avatar billede john Nybegynder
30. juli 2000 - 00:50 #4
Jeg forstår ikke helt, at det ved Tele DK kun tager 2 - 3 sekunder i modsætning til Cybercity (op til 20 sekunder).
Selv har jeg under win2k koblet op til både World Online og get2net. Det er det samme. Hvis jeg efter en opkobling genetablerer forbindelse mens der stadig er lys i nogle af modemmets indikatorer, så tager det kun 3 - 3 sekunder.
Er det mon ikke sådan det hænger sammen hos dig Jens?
Avatar billede jens Nybegynder
30. juli 2000 - 12:25 #5
Desværer ikke - men du har da ret hvad angår når jeg kobler op mod Cybercity lige efter jeg er logget af - så tager det kun 5 - 6 sek.

Men hvis jeg starter Win op og vælger Tele DK, så tager det 2 - 3 sek. hvis jeg gør det samme igen ( starter op osv. ), men vælger Cybercity, så tager det omkring 20 sek. ??

Jeg har forsøgt mig hos support hos Cybercity og fik da også et svar.Jeg fik et  \"standardtsvar\" og det hjalp ikke noget. Jeg svarede tilbage at jeg havde opsat min forbindelse som de forskrev, og siden har jeg ikke hørt fra dem.

- Jens

Avatar billede nopper Praktikant
30. juli 2000 - 22:11 #6
Jeg lytter også med har nøjagtig samme problem.
Avatar billede boyd Nybegynder
30. juli 2000 - 22:19 #7
Der er ingen løsning på dit prob. (andet end at skrifte styresystem). Win2k har sikkerheden mere i \"top\" end før. Det kan ses ved at du glemmer at tænde modemmet, og derefter prøver at tænde og logge på inet - DET GÅR IKKE. Det er fordi win2k lukker alle porte der ikke bliver brugt til fordel for dig mod hackere osv. Derfor tager det et stykke tid da den skal lukke porten forsvarligt!
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. juli 2000 - 22:32 #8
Det må vi jo bare lære at levet med .. indtil at vi får DSL !! (7/8!!)
Avatar billede john Nybegynder
30. juli 2000 - 23:18 #9
Denne forklaring gør det jo til at leve med!

Alligevel vil jeg så spørge, om der ikke er mulighed for at holde porten åben? (Eller måske \"på klem\"?)
Avatar billede sen8or Nybegynder
31. juli 2000 - 10:28 #10
Bliver modemet ikke fundet i enhedshåndtering før efter et par minutter?

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :(
Avatar billede john Nybegynder
31. juli 2000 - 12:55 #11
Ved installation Nej

Men ved diagnostics under \"proberties....!  tager det kun et øjeblik!
Avatar billede john Nybegynder
31. juli 2000 - 12:56 #12
Ooops! Stavefejl: \"properties...\"
Avatar billede boyd Nybegynder
31. juli 2000 - 22:22 #13
Prøv at snakke med dem du har købt modemmet af - spørg om du ikke kan få et andet med hjem for at se om det er modemmet det er galt med! Det lyder som om det er modemmet
Avatar billede john Nybegynder
01. august 2000 - 21:08 #14
Jeg ender (desværre!) at acceptere og give my points til boyd
Avatar billede twister10 Nybegynder
01. august 2000 - 21:24 #15
Det er IKKE modemmet !!!

Det er en gængs fejl, alle WIN2K brugere har den :-(

Nå men det finder du jo mnok ud af !!
Avatar billede boyd Nybegynder
01. august 2000 - 21:56 #16
Twister10 - du har fuldstændig ret!

Men som før nævnt er det pga.portlukningen i win2k det er kun til brugerens fordel!
Avatar billede twister10 Nybegynder
01. august 2000 - 21:58 #17
Jo men hvad nytter det så at gå ned med modemmet ???
Avatar billede boyd Nybegynder
02. august 2000 - 21:19 #18
ja, det er en fejl læsning. Jeg troede at i mente at det ikke virkede bagefter!
Avatar billede twister10 Nybegynder
02. august 2000 - 21:39 #19
Okay :-)