Avatar billede xox Nybegynder
30. maj 2002 - 19:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ip, Og div. andre ting

Hejza.... Jeg har arrengeret et Net Party. Jeg har fået avide at jeg skal lave 50 sedler (sådan at der ikke går kludder i sagerne, med ip`er, dns, gateway og alt det der)
Alså sådan her. Eks...

Ip: xx.xxx.xxx.xxx
Gateway: xx.xxx.xxx.x
Dns 1 : xxx.xxx.xxx.xx
dns 2 : xxx.xxx.x.x

Er det det jeg skal skrive på sedlen, eller skal der skrives mere til??

Håber i forstår mit spg.
Avatar billede zapzone Nybegynder
30. maj 2002 - 19:39 #1
Tjoo... Så er du i hvert fald dækket ind :)
Du kunne selvfølgelig også bare starte en DHCP, så var folk fri for at rode med det.
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 19:42 #2
Som zapzone vil det være med lettere at give folk en DHCP adresse som de bare kan bruge, så er der intet rod med Ip'er, gateway's og DNS!!!
Avatar billede signout Nybegynder
30. maj 2002 - 19:50 #3
DHCP til netparties er en dårlig ide.
Der er alt for mange der selv kører DHCP servere og det går galt hvis der er flere usynkroniserede servere der deler adresser ud.
Til The Party skriver vi IP nummer, gateway adresse og NS på sedlerne til bordene. Det er alt hvad folk skal bruge for at komme på.
Avatar billede xox Nybegynder
30. maj 2002 - 19:51 #4
signout ja du er inde på noget af det rigtige.... Men hvad er det lige de skal bruge? (IP; GATEAWAY, DNS ?? )
Avatar billede zapzone Nybegynder
30. maj 2002 - 19:52 #5
Men selvfølgelig, hvis du ikke lige har styr på at sætte en DHCP på, kan du også bare bruge den anden metode. Bare vær sikker på at folk ikke fårker op i det.
Avatar billede zapzone Nybegynder
30. maj 2002 - 19:54 #6
Det kommer an på om de også skal være på nettet.
Hvis det fx er en ADSL forbindelse som de allesammen skal sidde på, med Internet, skal de have hele molivitten, og ip'erne 10.0.0.* (Alt efter din ISP)
Avatar billede xox Nybegynder
30. maj 2002 - 19:55 #7
Ved ikke hvad DHCP R
Avatar billede signout Nybegynder
30. maj 2002 - 19:56 #8
De skal bruge
IP nummer
Gateway
DNS
og eventuel sekundær DNS
Avatar billede zapzone Nybegynder
30. maj 2002 - 19:56 #9
En DHCP er groft sagt en server som tildeler klienterne en IP adresse, så er man fri for kludder bla.
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=dhcp
Avatar billede xox Nybegynder
30. maj 2002 - 19:57 #10
JA DET VAR DET JEG MENTE SIGNOUT!!!
Avatar billede xox Nybegynder
30. maj 2002 - 19:57 #11
UPZ
Avatar billede xox Nybegynder
30. maj 2002 - 19:58 #12
signout skulle have haft pointene
Avatar billede signout Nybegynder
30. maj 2002 - 19:58 #13
zapzone:
DHCP er smart. Men egner sig ret dårligt til netparties :)
Avatar billede signout Nybegynder
30. maj 2002 - 20:00 #14
Det går nok. Jeg er her ikke for at samle virtuelle point for at booste mit ego, men for at hjælpe folk. :)
Avatar billede zapzone Nybegynder
30. maj 2002 - 20:01 #15
Signout --> Det har du måske ret i, men hvis der kommer 50 personer, vil jeg da mene at det godt kan være en fordel. Du er helt fri for IP'er der begynder at konflikte jo.
Avatar billede signout Nybegynder
30. maj 2002 - 20:06 #16
Ikke hvis bare én af dem kører på net derhjemme. Mange folk har DHCP kørende uden at være klar over det hvis de kører en eller anden form for internetsharing. Og det er ikke smart.. Specielt fordi folk ikke er bevidst over at de kan ødelægge noget.
Avatar billede soreno Praktikant
30. maj 2002 - 20:12 #17
måske det var en god ide at tilføje:
subnet: xxx.xxx.xxx.xxx
Avatar billede zapzone Nybegynder
30. maj 2002 - 20:12 #18
Heh nej selvfølgelig ikke...
Har prøvet det et utal af gange til netparties hvor der har siddet en eller anden lille knægt med en DHCP, han ikke anede hvad var, og sad og delte falske IP'er ud...