Avatar billede jmc Nybegynder
30. maj 2002 - 19:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejlfindingsopgave

Er der et kvikt hoved som kan regne ud hvad det er som giver javascript fejlen på kulturguiden.net

Object doesn´t support this property or method.

Koden er tilgængelig igennem sourcen.
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 19:34 #1
Der er noget galt med filen menu.asp!!
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 19:35 #2
Linje 18, tegn 51....
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 19:37 #3
top.frames.main.window <- der er noget galt med den kode!!
Avatar billede realsource Nybegynder
30. maj 2002 - 19:39 #4
hmm har fundet ud af hvad fejlen er!! "top.frames.main.window" er ikke blevet defineret ordentligt!! ved ikke hvordan du kan fikse det, men det er ihvertfald fejlen.... :)
Avatar billede jmc Nybegynder
30. maj 2002 - 19:40 #5
I know,
dette er linien:
<div id="Layer1" style="position:absolute; left:88px; top:57px; width:802px; height:27px; z-index:1"><a id="act0" href="#" onMouseOver="top.frames.main.ypSlideOutMenu.showMenu('menu1') ;top.frames.main.MM_swapImage('menu_r1_c1','','gfx/menu/menu_r1_c1_f2.gif',1)"
Avatar billede jmc Nybegynder
30. maj 2002 - 20:47 #6
realsource -> ja, men hvad er der galt, har du et nærmere bud? Motoren kører ikke men hvad er årsagen?
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. maj 2002 - 21:00 #7
i filen http://www.kulturguiden.net/aarhus/menu.asp

lav
    top.frames.main.window
om til
    parent.main
alle de steder det står

Ryd evt op i den der frameset-fil 2 row-frameset indeni hinanden er spild:

<frameset cols="*,840,*" scrolling="NO" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
  <frame src="tom.htm" name="left" scrolling="NO">
  <frameset rows="80,*,50" scrolling="NO" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
    <frame src="menu.asp" name="topframe" scrolling="NO">
    <frame src="kalender.asp" scrolling="auto" frameborder="NO" name="main">
    <frame src="banners.asp" name="banners" scrolling="NO">
  </frameset>
  <frame src="tom.htm" name="right" scrolling="NO">
</frameset>

mvh JakobA
Avatar billede jmc Nybegynder
30. maj 2002 - 21:22 #8
tak jakobA, jeg har nu rydet lidt op, men det hjalp desværre ikke på problemet. ;o)
Avatar billede jmc Nybegynder
31. maj 2002 - 10:07 #9
Internet explorer 5 MAC laver også en fejl, der er noget helt galt. Menuerne kommer slet ikke frem. Det er efter jeg har skiftet fra
top.frames.main.window til parent.main. Er der nogle som kan bekræfte dette og evt. give et hint til hvordan problemet kan løses?
Avatar billede jmc Nybegynder
23. juni 2002 - 08:21 #10
tak, men problemet er stadigt ikke løst.