Avatar billede poul_erik Nybegynder
29. maj 2002 - 18:07 Der er 1 kommentar

Problemer med USB og IRQ

Jeg har en computer, hvor der er født et netværkskort på bundkortet. Jeg havde desuden brug for at installere endnu et netværkskort. Eneste mulighed for at få de to til at køre var at frakoble USB portene, da deres IRQ konfliktede med netværkskortene.

Jeg opgav dengang at finde en løsning på USB problemet, men lad mig lige høre om jeres erfaringer.

Jeg har brug for de to netværkskort, men kunne godt tænke mig at få USB i sving m.h.p. scanner og overførsel fra digital kamera.

Skal jeg lade være med at begynde eller er der en løsning, der ikke koster mig timer (kan ikke undvære computeren til forsøg i flere dage) ;-)?
Avatar billede hemperor Nybegynder
07. juni 2002 - 00:57 #1
Det du kan starte med at gøre er at smide dit 2. netkort over i en anden port og se om det giver en anden IRQ.
Hvis ikke dette hjælper kan du i BIOS give den besked om hvor vidt BIOS skal styre IRQ eller OS'et skal gøre det(Det kan du om end ikke andet på det flest MB).