Avatar billede tets Nybegynder
28. maj 2002 - 17:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Proxy Server som sikkerhed...

Hej!!!

Er der nogle steder jeg kan finde dokumentation for at Proxy Server kan bruges som en let form for firewall?

Hilsen

Tets
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2002 - 18:03 #1
En Proxy må IKKE sammenlignes med en firewall.

Der findes enkelte proxyservere der har en smule filtering muligheder. Men normalt er en proxy udelukkende beregnet på caching.

Skal du have bare en RIMELIG sikkerhed, skal du køre seperat proxy og firewall.
Avatar billede tets Nybegynder
28. maj 2002 - 20:39 #2
Hvor på microsofts site kan jeg finde noget om filtering ved hjælp at Proxy Server?
Avatar billede tets Nybegynder
29. maj 2002 - 00:19 #3
Skal bruge et link fra microsoft hvor der står at deres Proxy Server kan bruges til filtering samt hvordan filtering virker...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2002 - 00:41 #4
Jeg kender ikke til filtering muligheder i Microsofts proxyløsninger. Derfor tvivler jeg på der er nogen overhovedet.
Avatar billede peterfup Nybegynder
29. maj 2002 - 00:45 #5
WinProxy har nogle muligheder!

http://www.winproxy.com
Avatar billede tets Nybegynder
29. maj 2002 - 00:54 #6
Det går kun hvis det ligger i Microsoft's egen Proxy Server... Kan nogle bekræfte eller afkræfte om den har filtering, skriv link... Helst fra microsoft's egne sites... Hvis der er filtering i hvor kan jeg så finde noget om det?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. maj 2002 - 01:03 #7
hvis du kigger lidt på de mange sider der dukker op på denne søgning: http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf-8&l=any&q=%2B%22filtering%22+%2B%22microsoft+proxy%22 kan du se at der findes masser af 3.parts filtering produkter til MS Proxy. Dette ville næppe være tilfældet, hvis MS proxy selv indeholdt disse muligheder.
Avatar billede matrix_dk Nybegynder
12. juli 2002 - 10:29 #8
Der er også en helt anden mulighed og det er at få det hele gratis skal dog bruge mininal tid på at sætte det op =)

og det er at installerer ex. Redhat 7.3 der kan man vælge at installerer SQUID som er en webproxy den er helt perfekt til både små og store virksomheder og herefter kan du også bruge installationen som en firewall ved at installerer ipfw og iptables og måske nogle andre ting =)

God fornøjelse