Avatar billede dalgas Nybegynder
28. maj 2002 - 15:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

shared harddisks

Jeg vil have password på mine WinXP shared harddisks hvordan gør jeg det ? Så andre computere skal skrive et password for at få adgang til min harddisk over netværket. System NFTS
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. maj 2002 - 15:49 #1
Dine drev er allerede sharet ud med skjulte systemshares c drever som c$. højreklik på det drev du vil dele, vælg egenskaber, tilladelser og sæt everyone full control. Nu kan alle tilgå din hardisk med denne sit \\computernavn eller IP\drevbogstav$.

Du skal doig være opmærksom  på at du nu ingen sikkerhed har på dette drev alle har fuld control med drevet

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede dalgas Nybegynder
28. maj 2002 - 15:52 #2
Jammen,---hvor bliver det omtalte Password så af,, som jeg eftersøger. Altså hviis jeg kun vil have feks. 3 brugere til at besøge min HD??
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2002 - 15:54 #3
bufferzone: Det er jo lige omvendt. Han skal jo netop fjerne Everyone og så kun give de brugere rettigheder som skal ha' lov til at tilgå drevet ;)

Snowball
Avatar billede dalgas Nybegynder
28. maj 2002 - 16:00 #4
Hvordan/hvor gør jeg så det ??? (Giver nogle adgang ??)
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2002 - 16:04 #5
Du opretter brugerne på din PC og så under Properties -> Security på folderen giver du så rettigheder til de brugere du har oprettet !

Snowball
Avatar billede dalgas Nybegynder
28. maj 2002 - 16:16 #6
Hmmm, og hvor er så lige den folder ???( Properties -> Security) ???

Skriv gerne som et svar denne gang ;-)
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2002 - 16:19 #7
Properties -> Security er på den folder / det drev som du vil dele. Altså højreklik på f.eks. c:\FolderDerSkalDeles og vælg Properties -> Security og angiv brugerne samt hvilke rettigheder de skal have!

Snowball
Avatar billede dalgas Nybegynder
28. maj 2002 - 16:31 #8
Ok,---nu er den kommet ind på lystavlen ;-)Mange tak.

Vil du ikke lige give et svar.
Avatar billede snowball Novice
28. maj 2002 - 16:33 #9
Svar :)

Snowball
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 16:34 #10
et lille gratis råd hvis der skulle blive brug for det ;o)

Skjul brugererne i velkomstbilledet (WinXP)

Når du tilføjer flere brugere i WinXP, vil deres navne ses i velskomstlogon.
En gang i mellem kan det være nødvendigt at tilføje en bruger på en WinPX system fordi de skal kunne ha' adgang til maskinen via netværket.

Du kan fjerne dem fra velkomstlogon ved at redigere registreringsdatabasen på følgende måde:

Gå i Start/Kør og skriv regedit og find
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \ SpecialAccounts \ UserList \

Højreklik på et tomt sted i højre vindue og tilføj en ny DWORD værdi, omdøb værdien nøjagtigt til navnet på den bruger der er tilføjet (ikke dit eget).
Lad værdien være 0

Hvis du ønsker at denne bruger igen skal optræde i Velkomstlogon kan du ændre værdien 0 til 1 ved at dobbeltklikke på brugeren.
Avatar billede dalgas Nybegynder
28. maj 2002 - 16:36 #11
Tusinde tak for rådet retaxes :-))))
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2002 - 16:53 #12
be my guest ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. maj 2002 - 17:47 #13
Snoball>Tak min hjerne havde lige lavet cyklisk redundansfejl