Avatar billede ssam Nybegynder
28. maj 2002 - 13:19 Der er 3 kommentarer

Gruppering af linier

Jeg har et regneark med ca. 2000 linier.  Linierne består af tekst.  Der er en struktur i de 2000 linier som jeg gerne vil vise via Outline.  Fil-strukturen er som angivet nedenfor hvor nummeret angiver niveauet.

1 Overskrift 1
2    Overskrift 2
3        Overskrift 3
1 Overskrift 1

Det betyder at udfoldes niveau 1 vises de tre niveau 2.  Udfoldes den tredie niveau 2 udfoldes niveau 3érne.

Altså fuldstændig som en fil-struktur i windows-explore.

Eftersom der er 2000 linier og 12 niveauer så jeg gerne, at der var en snedig måde at foretage dette på.

Såfremt det er hurtigere at illustrere strukturen i Word eller lignende hører jeg gerne herom.

Hvem kan hjælpe?
Avatar billede b_hansen Novice
28. maj 2002 - 13:24 #1
I Excel kan du prøve at arbejde med Grupper og Dispositioner

Data->Grupper og disposition
Avatar billede ssam Nybegynder
28. maj 2002 - 13:26 #2
Det er dette jeg er ude efter, men jeg er ude på at få lavet det automatisk.  Manuelt er det en yderst tung opgave.
Avatar billede janvogt Praktikant
28. maj 2002 - 16:00 #3
Excel skal jo på en eller anden måde vide, hvor det er den skal skifte niveau. Hvis du har oprettet SUM-formler ned gennem dine data, kan du bruge Excels autofunktion under "grupper og dispositioner" til opgaven.

Hvis dette ikke er tilfældet, kan du muligvis lave en hjælpe-kolonne til formålet.