Avatar billede netsjov Nybegynder
26. maj 2002 - 20:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trafik

Findes der en måde hvorpå jeg kan få en side med en graf over trafikken på min linux server?
Hvis du henviser til et projekt må du også godt henvise til en guide da min linux viden ikke er vildt stor.
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:15 #1
www.hitcount.dk <- udemærket statistik side
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
26. maj 2002 - 20:16 #2
med grafer tror jeg det hedder www.zipstat.dk , men er ikke helt sikker...
Avatar billede netsjov Nybegynder
26. maj 2002 - 20:26 #3
ok, jeg udtrykte mig nok ikke ordentligt. Hvad jeg gerne vil have er netværkstrafikken, altså byte/bit ind/ud.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. maj 2002 - 20:42 #4
ifconfig
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. maj 2002 - 20:42 #5
og webalizer kan vise hvor meget trafik du har på en webserver :)
Webalizer kan du finde på google :)
Avatar billede netsjov Nybegynder
26. maj 2002 - 20:43 #6
kan den også lave grafer? på en webside?. nej vel..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. maj 2002 - 20:44 #7
http://sourceforge.net/projects/phpsysinfo/
Måske også noget der kan bruges :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. maj 2002 - 20:44 #8
ahh sorry, så er det mrtg du skal have fat på :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
26. maj 2002 - 20:45 #9
Avatar billede netsjov Nybegynder
26. maj 2002 - 21:16 #10
mrtg er det ik kun hvis man har en hardware router med snmp. Kan man også få mrtg til at køre mod en linux server. Er der evt en der har et link til en guide
Avatar billede Noone Nybegynder
26. maj 2002 - 21:22 #11
Ja, du aktivere bare SNMPD på din linux server, det virker fint hos mig.. Og med SNMP4WIN får jeg også grafer fra 2 WinME klienter...

Bare start SNMPD på din linux kasse, eventuelt lige sæt den op først.
Avatar billede langbein Nybegynder
27. maj 2002 - 13:08 #12
Den aller enkleste måte må vel være å aktivisere den applet som viser nettverkstrafikken i Gnome (Hvis du bruker x-win). Den er jo ikke akkurat særlig avansert, men den kjører som en liten grafisk oversikt nede på verktøy linjen. Svært lite avansert men nyttig. Man ser trafikken.