Avatar billede naesager Nybegynder
25. juli 2000 - 23:50 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hardware

Hejsa hvis jeg vil starte et webhosting firma som alle andre efterhånden vil  hvad gør jeg så med hardware  jeg har jo en ide om at jeg kan lave det hele over netværket altså så jeg behøver ikke et skærmkort feks.  kan man købe en terminator til agp slottet eler noget  hvad skal man ergo gøre?

Avatar billede lojmann Nybegynder
26. juli 2000 - 00:14 #1
Hvordan vil du arbejde på serveren, hvis ikke du kan se noget på den?
Ikke alt, men næsten alt, kan ordnes via telnet...
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. juli 2000 - 00:22 #2
Start med at droppe telnet og brug ssh i stedet.
Din hardware skal være redundant.
Dvs. 2 powersuply, routere, UPS, Raid system, evt. to helt ens maskiner så du har en der kan tage over når den anden dør. Seriøst backup system med en backup procedure der virker.
Du kan sagtens droppe skærmkortet helt og bruge en seriel port som terminal når du arbejder lokalt.
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. juli 2000 - 00:27 #3
victor44 --> okay, SSH bedre, men blodt for at ilustrære. Ikke alle ved hvad SSH er (se www.whatis.com/ssh.htm <-- I guess) med telnet kender de fleste vel...
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. juli 2000 - 00:31 #4
lojmann >> det skulle ikke opfattes som en irettesættelse ;-)
Jeg fokuserer bare altid på sikkerhed. Derfor ssh.
Avatar billede wof Nybegynder
26. juli 2000 - 00:32 #5
der skal være skærmkort i.. men du kan undvære skærmen... og administrere det via pcanywhere..
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. juli 2000 - 00:35 #6
Hvis der skal være skærmkort i vil det da kun være hvis maskinen ikke kan starte uden..
Avatar billede lojmann Nybegynder
26. juli 2000 - 00:46 #7
victor44 --> Jeg er med, sikkerhed er ret vigtigt... Derfor er SSH et must.

Kan man iøvrigt få nogle \"servere-apps\" som køre SSH til NT?
(NT = nul sikkerhed, min mening - men det skal vi vidst ikek diskutere)
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. juli 2000 - 08:03 #8
Jeg er absolut mest til LINUX, men det er netop pga. den høje grad af fjernstyring der tiltaler mig her.
NT kan gøres ligeså sikkert som *NIX.
ssh til nt. Jeg bruger en app. der hedder putty.
Fjernstyring til NT: Så er der vist ikke meget andet end en grafisk fjernstyring. Der findes i resource kit\'et et program så du kan arbejde i en remote command promt, men det åbner jo kun mulighed for fjernstyring af services og slet/flyt filer/shares. Så har du mulighed for at pille i registry remote og alt i kombination kan vel være fint.
Det giver bare sikkerheds problemer.
Det eneste nogenlunde sikre fjernstyring til NT er vel noget i stil med pcanywhere, vnc eller i den dur.
Men når du skal have en grafisk fjernstyring op og køre skal du jo have et grafikkort og en mus.
Og jeg mener hvorfor flytte et helt skærmbillede når man kan nøjes med at flytte et par karakterer. Selv på en 9600 forbindelse kører konsollen på en *NIX acceptabelt.
Avatar billede razor Nybegynder
26. juli 2000 - 10:27 #9
nu siger du 9600 :o) .. jeg kan huske da jeg kompilerede mysql over en 21600 linie.. nøj det tog lang tid - hæhæ
Avatar billede razor Nybegynder
26. juli 2000 - 10:30 #10
næsager>> du burde da vide hvad man bruger til det ... ?
Avatar billede victor44 Nybegynder
26. juli 2000 - 10:59 #11
razor >> det tager altid lang tid når du skal overføre data, men det er sjældent at man gør det til dum terminal.