Avatar billede __ Nybegynder
26. maj 2002 - 00:59 Der er 29 kommentarer

Udbydere som tilbyder Bredbånd?

Hvad findes der er udbydere som tilbyder bredbånd?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. maj 2002 - 01:01 #1
hvad er bredbånd for dig ?
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
26. maj 2002 - 01:01 #2
TDC
Zillion
CyberCity
Tiscali
StofaNet
Kabelnettet
Uni2
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
26. maj 2002 - 01:02 #3
...dem jeg har skrevet er ADSL og sådan noget stuff til private og mindre erhverv... =)
Avatar billede __ Nybegynder
26. maj 2002 - 01:03 #4
Jelzin>>
Hvad bredbånd er for mig, jeg er en almidelig privat, som ønsker at etablere en så billig så mulig bredbånd forbindelse!
Avatar billede __ Nybegynder
26. maj 2002 - 01:03 #5
Det skal gøres igennem modem, ikke kabel, eller lignende!
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
26. maj 2002 - 01:04 #6
Boomtown er faktisk rimelig billige med en 512/512 forbindelse..

www.boomtown.dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. maj 2002 - 01:04 #7
__ >> det jeg mente er : hvor hurtig skal en forbindelse være før du kalder den for bredbånd ;)
Avatar billede migigenigenigenigen Nybegynder
26. maj 2002 - 01:04 #8
__>> Alt Internet foregår igennem et modem :D
Avatar billede __ Nybegynder
26. maj 2002 - 01:07 #9
Jeg ønsker en forbindelse på 256/128
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
26. maj 2002 - 01:08 #10
migigenigenigenigenigenigenigenigenigen -> jeg har ikke modem men router, der er noget af en forskel. Desuden er ADSL ikke bredbånd, så skal det være meget hurtigere.
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
26. maj 2002 - 01:11 #12
Prøv at kigge på denne hjemmeside:

http://www.internetkvalitetsguide.dk/results.asp?Conn_DownSpeed=256&Product_DeliverTime=

eller bare
http://www.internetkvalitetsguide.dk

Det er en hjemmeside der giver vurderinger af de forskellige abbonementstyper der findes på Adsl-markedet.
Avatar billede __ Nybegynder
26. maj 2002 - 01:11 #13
Jamen jeg taler om f.eks Netexpress!, hvad findes der er af udbydere som tilbyder det. (ikke såen noet med stofa, fordi jeg bor på landet, så det er ikk lige så smart)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2002 - 01:11 #14
fiskesuppe => det er kun 2Mbit Adsl der kan have betegnlsen bredbånd..
havde en disksion på et tidspunk omkring det..

fandt frem til at 2Mbit er det langsomste bredbånd
og 2Mbit/2Mbit er det langsomste ÆGTE bredbånd
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
26. maj 2002 - 01:15 #15
Hvis jeg skal anbefale dig noget, så er det CyberCity ADSL 256/128, for jeg har hørt at der er meget dårlig support hos TDC og også noget ringe support hos Tiscali. CyberCity er jeg dog selv ganske tilfreds med - og så slipper man for at betale for oprettelsen. Prisen er der ikke så meget at sige til... jeg vil nok nærmere sige at det bedre kan betale sig at købe en 384/128 forbindelse da det giver mere for pengene - synes jeg. Vælg for alt i venden en router og ikke et modem. Modem'et er skide ustabilt så du ryger af hele tiden. Med routeren er du på 24/7.
Avatar billede kunze Nybegynder
26. maj 2002 - 01:51 #16
rkhdk > Nemlig! Bredbånd starter ved 2 Mbit/s !
Avatar billede kunze Nybegynder
26. maj 2002 - 01:51 #17
rkhdk > Det har været diskuteret før her på E. :)
Avatar billede backside Nybegynder
26. maj 2002 - 09:43 #18
fiskesuppe>> Ikke enig.
Jeg har flere eksempler på at CC sucks, grunde til at jeg aldrig ville vælge dem.
Avatar billede __ Nybegynder
26. maj 2002 - 12:50 #19
Vis jeg nu vælger af få med et modem, og jeg ahr 2 com's derhjemme. Ka jeg så godt lave en forbindelse fra modemmet til en hub. Og fra hubben af videre til de 2 coms
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2002 - 13:54 #20
Avatar billede kunze Nybegynder
26. maj 2002 - 15:13 #21
rkhdk > Hmm. :) Det lader til at de fleste mener at bredbånd er 2+ Mbit/s.

Kig på Fucktdc.dk om nogen tid. Den skulle være oppe i næste måned. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede rkhdk Nybegynder
27. maj 2002 - 10:07 #22
kunze => ja undtagen TDC der mener brebånd er 256 ADSL ;o)
Avatar billede kunze Nybegynder
27. maj 2002 - 19:10 #23
rkhdk > Nemlig. Men TDC er nu også for lamme :)
Avatar billede backside Nybegynder
27. maj 2002 - 20:36 #24
Det er sku som at høre diskussionen om Intel og AMD.
Ingen aner en bønne, men tror bare de gør.
fiskesuppe>> Jeg har kørt 512/128 med modem i 1½ år, ingen problemer, ikke ustabilt, blev ikke smidt af hele tiden.
½ år med modem OG router, ingen problemer, ikke ustabilt, bliver ikke smidt af hele tiden.

Ang. service og support(TDC) kan jeg heller ikke klage mere, engang kunne der være 5 kvarters ventetid ved telefonisk henvendelse, men ikke mere.
De sidste mange gange jeg har ringet til dem har jeg ventet max. 2 min.

__>> Mit syn på TDC har ændret sig, dermed ikke sagt at jeg vil anbefale dem.
CC har sikkert også et par gode produkter du kan bruge.
Gå efter prisen, det andet her får du ikke noget ud af.
Vil dog anbefale en router løsning hvis der skal mere end en pc på.
Avatar billede backside Nybegynder
27. maj 2002 - 20:40 #25
Skal lige siges at jeg har haft internet hos TDC siden ´97
Min nabo som jeg nørder med hver dag har haft CC lige så længe, der ene minus opvejer det andet.
Jeg kan IKKE koble mig på hans forbindelse, CC tillader kun en pc.
Omvendt er der ingen problemer.
Avatar billede kunze Nybegynder
27. maj 2002 - 20:49 #26
backside > Deres ventetid er forbedret. Men de ved absolut intet.

Mvh
Kunze
Avatar billede backside Nybegynder
27. maj 2002 - 20:51 #27
Et spørgsmål om at ringe til de rigtigt folk.  ;)
Avatar billede kunze Nybegynder
27. maj 2002 - 21:25 #28
backside > Efter den klassiske time i røret og 4 forskellige numre beder jeg om at tale med en der har forstand på det. En ledende stilling. Det er det eneste rigtige.

Mvh
Kunze
Avatar billede loonz Nybegynder
06. juni 2002 - 16:38 #29
Lukketid??