Avatar billede __ Nybegynder
25. maj 2002 - 15:07 Der er 9 kommentarer

Nye ram (til ældre com)

Jeg overvejer at investere i en bredbånd forbindelse, hvor jeg så vil koble en ældre com til ( 200 Mhz, 21 gb hd, 32 mb ram). Jeg har hørt at min com ikk har helt nok ram til at trække forbindelsen, så jeg vil investere i nogle nye ram. Men ved ikke helt hvad for nogle jeg skal købe. Jeg vil have en 128 mb blok i. Jeg har scannet følgende skema ind fra min motherboard manual. "http://rasmus85.subnet.dk/" Så vidt jeg kan se kan jeg godt sætte en 128 mb SD-RAM blok i (168-pin) Hvad siger i til det, lyder det helt usansynlig?

Ved ikk hvor mange bit mit motherboard kan klare på rammene, kan man se det i motherboard manualen?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 15:19 #1
Jeg mener ellers godt at den kan køre sådan en forbindelse
Men kig forbi www.datatel.dk
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2002 - 15:26 #2
eller selvfølgelig www.edbpriser.dk
Avatar billede __ Nybegynder
25. maj 2002 - 16:55 #3
Det er lige meget, jeg skal have de ram i, uanset hvad!
Avatar billede peet-49 Novice
25. maj 2002 - 17:49 #4
Du kan godt montere 128Mb SD ram, men du skal have spændingen til rammene jumpet anderledes, hvis du kører med 72pins nu.
Avatar billede rbnh Nybegynder
25. maj 2002 - 19:35 #5
Du kan maksimalt ifølge dine spec. have 384 MB RAM monteret. Idet du har 3 bank a maks. 128 MB RAM.

Hvid du køber et 128 MB SD RAM som du placerer i bank1 så har du i alt 160 MB RAM monteret.
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2002 - 00:59 #6
Han kan ikke blande 72 pins EDO ram med 168 pins SD ram.
Avatar billede rbnh Nybegynder
26. maj 2002 - 03:07 #7
Jeg mener man kan det på nogen bundkort - har selv prøvet det. Men det kommer helt an på bundkortet, og det er der jo ikke ret megen oplysning om i: http://rasmus85.subnet.dk/  i manualen står der hvad man kan og ellers kan man jo prøve sig frem.
Avatar billede peet-49 Novice
26. maj 2002 - 09:05 #8
rbnh>> på ingen bundkort, kan man blande de ram, fordi de ikke kører på samme spænding.
Avatar billede loonz Nybegynder
06. juni 2002 - 16:38 #9
Lukketid?