Avatar billede peter.g Nybegynder
23. maj 2002 - 16:36 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Sammensætning af PC

Jeg har selv samlet(ikke bestilt endnu) en PC på www.shg.dk og vil høre om nogle af jeg kunne se et problem i den sammensætning af dele.
Den skal bruges hovedsaligt til Spil og lign.
Mus har jeg i forvejen.

Den indeholder:
Bundkort: ASUS A7V266-EX
RAM: Tech-Trade  512 MB PC-266 DDR 2100
CPU: AMD Athlon Palomino XP 1800+
Køler: ThermalTake  SokkelA/XP, Volcano 7
Graffikkort: Microstar MS-8872 Geforce4 Ti-4600
HD: Maxtor 60,0 GB-UDMA/133(FLUID!)7200/2048KB
Kabinet: Codegen Miditower 6013-C10 Sort /300W
Lydkort: Creative SB PCI 128
Skærm: LG Electronics 17" Flatron 795FT Plus
Tastatur: Logitech Internet Keyboard
CD: Aopen  52 x CD
Disk: Panasonic Floppydrev
Netkort: RubyTech 10/100 Mbit

SHG montere den.

På forhånd tak.
Avatar billede wanix Praktikant
23. maj 2002 - 16:39 #1
Nææ... Det ser sq godt ud. Bare det var mig, der havde alle de penge! ; )
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:42 #2
HD: Maxtor 60,0 GB-UDMA/133(FLUID!)7200/2048KB <-- køb en DeskStar 120GXP 80GB... den skulle være hurtigere... selvom den ikke køre UDMA/133.

Køler: ThermalTake  SokkelA/XP, Volcano 7 <-- køb en ThermalTake silent viking.. den tror jeg du vil blive glad for :)
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:42 #3
eller er det sq et rigtig nice system!
Avatar billede peter.g Nybegynder
23. maj 2002 - 16:46 #4
IBM DeskStar 120GXP 80GB: Denne IBM harddisk anbefales ikke til brug over 8 timer om dagen, da den hermed har en stor risiko for at brænde sammen.

Det kan godt blive et problem da Pc'erne her i huset sommetider står tændt i meget lang tid.
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:47 #5
hmmm... det har jeg sq ikke hørt... har du en URL?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2002 - 16:48 #6
Jeg ville nok vælge en anden mærke grafikkort.
De Microstar's jeg har set, har ik' været for go' ved TV-out.

Selv synes jeg Prolink's er bedre, et billigt og godt kort.
Meeen det er selvfølige ik' sikker de har det mærke.
Avatar billede mika Nybegynder
23. maj 2002 - 16:49 #7
Det ser meget godt ud, men hvis du vælger et sort kabinet ville jeg personlig også vælge sorte drev. Ang. HD er jeg mere til seagate, de er utrolig støjsvage, men det er op til ens eget temperament. Jeg gider ikke at høre på min computer... :)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2002 - 16:49 #8
IBM vil stoppe helt med produktionen af HD's.
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:51 #9
øv
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:53 #10
jeg har lige bestilt min hd... fra IBM... jeg syntes det var det bedste køb...
Avatar billede peter.g Nybegynder
23. maj 2002 - 17:00 #11
Samserver-> http://www.theinquirer.net/08030205.htm

mrtux-> Jeg læste et sted (http://www.heatseekerz.net/index.php?page=articles&articleid=35) de havde testet Microstar Geforce4 Ti-4600
vs. ASUS Geforce4 Ti-4600.
Der var microstar hurtigst, derfor vælger jeg det Graffikkort, desuden kommer min lillebror som skal have computeren ikke til at bruge TV-out.

Mika-> Tak, det havde jeg ikke lige tænkt på.
Avatar billede dollyman Nybegynder
23. maj 2002 - 17:06 #12
din sammensætning er ganske fornuftig, men prøv istedet at checke
http://www.datatel.dk
der burde kunne enten få lidt mere for pengene(brænder etc.)
eller en større skærm etc.
Avatar billede peter.g Nybegynder
23. maj 2002 - 17:18 #13
Tak for hjælpen!

Det bliver min lillebror glad for.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2002 - 17:27 #14
peter.g>> ok... det var også en GF2 jeg prøvede :o)