Avatar billede morten_b Nybegynder
23. maj 2002 - 13:45 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Spontan genstart!

Jeg ved godt at jeg har oprettet et spm om det her før, men problemet er blevet værre og jeg er nødt til at gøre noget ved det nu!

Kort fortalt: Min computer genstarter spontant. Det kan være efter at have stået tændt i få minutter eller flere timer. Det kan være i hvilket som helst program eller spil, men så vidt jeg kan se gør den det hurtigere hvis man spiller...

Ingen fejlmeddelelser eller driverproblemer nogen steder, og genstart ved fejl er slået fra.

Computer:
AMD Thunderbird 800 Mhz
Asus A7V
Leadtek WinFast GeForce2 MX
SoundBlaster Live Value!
Accton netkort
2 stk IBM HD 1*20gb(C:) + 1*60gb (delt i 3)
300W PSU
Kører WinXP Pro

Jeg satte for nyligt siden på min computer der ellers altid har stået åben og siden er det blevet værre. Kan det virkelig være et varmeproblem når cpu'en ligger omkring 60 grader? Den skulle ifølge AMD kunne køre med over 80!

Jeg er åben for alle muligheder! HJÆLP MIG!

Tidl. spm (læs før du svarer!): http://www.eksperten.dk/spm/193227
Avatar billede wanix Praktikant
23. maj 2002 - 13:48 #1
Der er nok en eller anden ting, der bliver for varm i din com... Måske System temp...
Avatar billede wanix Praktikant
23. maj 2002 - 13:50 #2
Ellers prøv at gå ind i: Højreklik på denne computer >> Avanceret >> Indstillinger for start og genoprettelse >> Fjern hakket i Genstart automatisk.
Avatar billede zaditor Nybegynder
23. maj 2002 - 13:50 #3
Jeg tror altså at du skal have fat i en køler, der køler noget mere, synes også 60 grader lyder af meget...
Avatar billede morten_b Nybegynder
23. maj 2002 - 13:53 #4
wanix:
Hvad tror du "og genstart ved fejl er slået fra" betyder????

CPU: 60 grader
MB:  40 grader
Avatar billede wanix Praktikant
23. maj 2002 - 13:57 #5
Undskyld. Men ja prøv med en bedre køler!
Avatar billede morten_b Nybegynder
23. maj 2002 - 13:59 #6
Når AMD siger at CPU'en kan klare over 80 grader bør 60 grader da ikke være et problem!
Avatar billede wanix Praktikant
23. maj 2002 - 14:03 #7
Nej... Men det er stadig meget varmt, det kan være den er sta til at slukke omkring 60 grader... Jeg har selv en P3 800 MHZ, jeg ved godt de ikke bliver så varme, men den er kun 28 grader. Og har en ven med en AMD 800 MHZ, jeg mener hans er omkring 40 grader!
Avatar billede zaditor Nybegynder
23. maj 2002 - 14:07 #8
Så du kan godt se, at din er VARM..
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:27 #9
Jeg har prøvet det sammen.... SKIFT DIN RAM!!!
Jeg blandede PQIram og KINGstom-ram
DET GIK GALT... prøv at tage din ram ud og lån fra en anden maskine... eller evt. køb noget nyt... jeg er meget sikker på at det er det.
Avatar billede samserver Nybegynder
23. maj 2002 - 16:28 #10
ps. kun samme mærke... lad være med at blande
Avatar billede chrede Nybegynder
23. maj 2002 - 18:51 #11
Problemet har intet med din temperatur og gøre, hvis den ligger på det som du skriver! Mit råd er at bruge udelukkelse metoden. Fjern alt overflødigt hardware som ikke er nødvendigt for at systemet kan køre (Lydkort, Netkort, Printer...osv.)... og hvis det hjælper så sæt hardwaret i ét efter ét!

Har du den sidst nye bios installeret, A7V har haft mange problemer generelt, og nogen af dem er blevet rettet i nyere bios versioner!

Jeg har selv været ejer af A7V, og jeg havde også en del problemer med den (nu har Asus A7M266, som jeg varmt kan anbefalde) !
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
27. maj 2002 - 22:34 #12
Det kan osse være fordi din psu er lidt for svag!!

Hvilken en er det?? udover det er en 300 watt's
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. maj 2002 - 01:29 #13
Der er et eller andet galt med temperaturen.
Jeg får en pro til at kigge på den nu.
Jeg kom ikke så meget videre, da jeg jo allerede vidste det med temperaturen, men lidt tak for indsatsen får I da.

Til dem der kom med de andre forslag: Been there, done that :)
Avatar billede chrede Nybegynder
28. maj 2002 - 07:39 #14
hvad gør at du er så sikker på at det er noget med temp. ?
Avatar billede morten_b Nybegynder
28. maj 2002 - 16:24 #15
Jeg åbnede computeren og satte en blæser foran den, temperaturen faldt 10 grader og den har ikke restartet siden....
Avatar billede zaditor Nybegynder
28. maj 2002 - 16:45 #16
Jamen så havde jeg jo ret.. ;)