Avatar billede john Nybegynder
22. juli 2000 - 15:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Frames som virker i både MSExplorer og Netscape (II)2

Jeg har lavet en hovedside som er inddelt i tre frames - en i venstre side og to delt vandret til højre.
Når jeg ændre på framstørrelse (vandret) virker det fint i iexplorer.
Af en eller anden grund vil netscape kun læse de ca. 20-35 øverste px. uanset hvad jeg ændrer!
Er der andre som har oplevet dette?
Hvad gjorde I?

Siden med framen (højre øverst) kan ses på:

http://www.familiepsyk.dk/index2.htm

Der er tale om de første arbejder til hjemmesiden.
Jeg troede først, at problemet med, at jeg ikke kan ændre framens størrelse i netscape kunne skyldes, at jeg har oprettet en tabel med 2 celler. Dette ændrer gør dog ingen forskel i forhold til framens størrelse.
Avatar billede john Nybegynder
22. juli 2000 - 15:51 #1
Det sidste i overskriften \"(II)2\" er en fejl!
Avatar billede prodic Mester
22. juli 2000 - 16:00 #2
jeg er ret overbevist om at du skal kigge på den index-fil og se hvordan de har defineret dine frames...

<frameset framespacing=\"0\" border=\"0\" cols=\"191,100%\" frameborder=\"0\"> - betyder at den første frame er 191 pixels bred og den sidste er 100%....det passer ihvertfald ikke sammen.

og i din index-fil har du defineret at den øverste af de vandrette kun må være 70 pixels \"bred\"/dyb. den kan du jo ændre på....

Men hvis det ikke er det du mener må de jo skrive igen.....
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2000 - 16:07 #3
Siden læses fint i IE 5,0, Opera 4,01 og Staroffice 5,2 DK, så mon ikke det er Netscape, som ikke er korekt indstillet.
Avatar billede prodic Mester
22. juli 2000 - 16:18 #4
har lige testet siden i NS3 og NS6.2...underligt nok så er der mere med i den øverste vandrette i NS3 end der i NS6.2, så jeg holder lige med kharder i sagen om at det nok er NS der fucker et eller andet op.

Kunne man tænke sig, at der pga din definition på framsne går et eller andet galt i NS...
prøv at ændre på den frame der kun må være 70..sæt den op til 90..eller mere...og se hvad der sker ved det...

så har du jo stadigvæk masser af plads tilbage...
Avatar billede john Nybegynder
22. juli 2000 - 19:30 #5
Tak for svarene. Jeg har forsøgt med ændringerne Prodic foreslår (ikke uploaded).
Jeg har installeret ver. 4.7 af netscape, hvorefter jeg har \"tjekket\" siden af både i version 4.04 og 4.7
Netscape vil tilsyneladende kun acceptere en lille topframe i højre side. Ingen ting ændres uanset, hvad jeg ændre i tallene!
Dette kan selvfølgelig ikke være rigtigt (eller kan det?)
Om ikke andet, er der mon nogle specifikke netscapekoder? ....
Avatar billede john Nybegynder
23. juli 2000 - 19:47 #6
Jeg har nu fundet en brugbar løsning!
Af en eller anden grund vil netscape ikke læse den omhandlede frame rigtigt når man, som jeg havde, har oprettet en tabel og inddelt den i flere celler. Når jeg nøjes med en enkelt celle fungerer det hele fint i både netscape og ieexplorer.
Hvorfor det mon det virker?
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2000 - 12:38 #7
hmm, en mulig løsning kan være at IE er mere tilbøjelig til at \"overse\" forkerte koder, hvorimod NS er ustyrlig hvis man ikke får afsluttet sine koder....f.eks i en tabel. En anden ting er at NS ikke er vild med at man blander f.eks % og pixels defineringer sammen i en stor pærevælling. Som du f.eks har gjort i dine frames, og garanteret også i dine tables.

Kort sagt...NS er møj hamrende træls(for at sige det på Jydsk)
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2000 - 12:39 #8
erstat lige løsning med forklaring...så giver det mere mening
Avatar billede john Nybegynder
13. januar 2001 - 19:06 #9
Jeg lukker.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2001 - 00:34 #10
Virker fint i Opera ;o)
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2001 - 15:04 #11
Jamen selv tak for hjælpen da.! Det var da så lidt.