Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
19. maj 2002 - 22:38 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

PC DVD software problem

Har netop modtaget min nye firma PC fra Norge, hvor jeg arbejder. Var nødt til at formatere og installere nyt operativ system for at få det på dansk. Har installeret WinXP Pro. Maskinen er med DVD, 1.8 Ghz prosessor og 512 MB ram.

Har netop købt den nye DVD med Harry Potter til knægten og i den pakke er der en interactiv CD med til PC'en. Når jeg sætter den i DVD'en kommer den bare op med denne fejl.

There is not enough video meory for DVD playback.
Close DVD Player and switch to lower resolution
or coler bit depth.

Selvom jeg ændrer på instillingerne for skærmen er det stadig det samme problem. Jeg har ikke installeret noget specielt software for DVD'en, og spekulerer derfor på om det kan være problemet og i så fald hvilket program vil I anbefale. PowerDVD eller hvad.

yogi
Avatar billede scb Praktikant
19. maj 2002 - 22:39 #1
Hvilket skærmkort er din PC udstyret med, for det lyder som om det, er det der er problemet.
-SCB
Avatar billede rezz Nybegynder
19. maj 2002 - 22:41 #2
PowerDVD helt klart det skulle osse løse dit problem næsten 100% sikker på det :)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. maj 2002 - 22:41 #3
jeg ved ikke om det specifikt er derfor fejlen kommer, men JA. for at kunne afspille dvd-film SKAL du have en eller anden form for afspiller! jeg bruger selv intervideo's WinDVD og det virker upåklageligt!

Mr bob
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
19. maj 2002 - 22:44 #4
til SCB- Min PC er udstyret med et nVidia GeForce3 ti-200 med TV-utgang
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. maj 2002 - 22:45 #5
jochrisyogi> så er det ikke på hardware-området at der er problemer!
Avatar billede rezz Nybegynder
19. maj 2002 - 22:46 #6
Jeg vil stadig sige prøv lige et DVDAfpiller Software først inde du roder med dine Kort indstillinger :)
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
19. maj 2002 - 22:49 #7
Glemte helt at sige at min DVD er en Samsung, jeg ved ikke om det gør nogen forskel. og samtidig, det eventuelle software der fulgte med PC'en ligger på nogle nu ubrugelige genopretnings cd'er fordi jeg bruger XP i stedet for home edition.
Avatar billede rezz Nybegynder
19. maj 2002 - 22:51 #8
så hent PowerDVD demo her ---> http://download.com.com/3000-2194-8026910.html?tag=lst-0-1 og se ikke om det virker...
Avatar billede jochrisyogi Nybegynder
19. maj 2002 - 22:55 #9
Rezz >> gør mig lige en tjeneste og formuler din komentar som et svar så jeg kan få fordelt points mellem dig og mr-bob.

Kan desværre ikke checke det lige nu da jeg er på job i Norge men vil gøre det straks jeg kommer hjem. Takker for jeres hurtige svar.
Avatar billede rezz Nybegynder
19. maj 2002 - 22:56 #10
ups sorry svar her :)
Avatar billede rezz Nybegynder
19. maj 2002 - 23:00 #11
takker for Points :)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. maj 2002 - 23:59 #12
takker for points! men en anden gang, så må du gerne vente til du kommer hjem, med at give point! for hvis nu der sker det at det ike virker, så skal du oprette et nyt spm, og give eksta point!