Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2000 - 11:58 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Fast IP - Adresse

Jeg har bestilt ADSL igennem WOL og har her milighed for fast IP-adresse.

Hvilke fordele er der i det??
Avatar billede michaels Nybegynder
21. juli 2000 - 12:02 #1
Hvis du vil sætte din egen web/ftp-server op, så er det en stor fordel, da du altid vil have den samme adresse på nettet selvom du kobler ned.
Avatar billede getalife Nybegynder
21. juli 2000 - 12:02 #2
For mig at se er der ingen for dele hvis du ikke vil lege server.

Jeg har også lige bestilt... så jeg modtager nok noget engang før jul ;o)
Avatar billede web-devloper Nybegynder
21. juli 2000 - 12:10 #3
Fast IP er godt til mange ting.

Jeg kan ikke se nogle for dele hvis du sætter FTP server op.

Det er godt hvis du har en hjemmeside du vil lave subdomaine på for så skal du bruge et fast IP nr.

Hilsen
Web-devloper
Avatar billede z_master Nybegynder
21. juli 2000 - 13:39 #4
Hvis du ikke vil sætte en server op, så har den ingen fordele. Tilgengæld har den ulemper..

Hvis du nu sidder med din faste IP og der er nogle som ikke kan lide dig eller noget, så har han en IP, som han hele tiden kan rette sine \"angreb\" på.

Hvis du ikke har noget at bruge det til så er det vel bedst at du hele tiden får ændret din IP.

Måske skulle du hellere undersøge om du i midten af din periode med ADSL kan ændre, så du får en fast-ip, fordi hvis du ikke kan det ville jeg gå efter en fast-ip, hvis nu du får lyst..

Hvis du sidder på en Linux, så kan den hackes hvis du ikke kan finde ud af hvad du laver. Hvis du har en NT og WIN2K, så ville jeg heller ikke være særlig sikker på at der ikke sker noget.

Hvis nu at der er en som vil have sjov og han har en hurtigere forbindelse end din kan han gøre at du ikke engang kan surfe eller også kan han få din maskine til at crashe.

Dog kan en fast IP være god, hvis du vil som det allerede er blevet sagt at sætte en webserver eller ftp eller mail server op, men denne maskine skal stå tændt hele tiden..
Avatar billede web-devloper Nybegynder
22. juli 2000 - 00:18 #5
Ja men husk lige hvis du sætter en FTP server op, skal du lige huske på noget.
1) Den er nem at hacke, som \"z_master\" også siger.
2) Hvis du nu laver en server med MP3 så kan man finde dig meget hurti.

Hilsen
Web-devloper

Fuck det med alle de stave fejl. :o)
Avatar billede z_master Nybegynder
22. juli 2000 - 15:58 #6
Jeg kører faktisk en FTP-server på min forbindelse, men den bruger jeg kun hvis jeg er et andet sted også vil downe noget. Der er jo noget, som hedder server til server transfer ellers har jeg en telnet server op og køre, som jeg også bruger meget godt af.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2000 - 17:09 #7
z_master>> Jeg havde tænkt mig at bruge MotherBoard funktionen \"wake-on-lan\", men jeg går ud fra at det kræver en fast IP??
Avatar billede z_master Nybegynder
23. juli 2000 - 01:46 #8
Zap >> Hvis du skal have fat i din maskine ude fra dit eget lokale netværk, SKAL du have fast-ip.

Det er også en meget god ide at kigge efter noget Firewall software, hvis din maskine skal være stående tændt..