Avatar billede ujdesign Nybegynder
19. maj 2002 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Klez

Mit Norton har fundet og "qarantined" en fil: lgv.exe, smittet med Klez, med oprindelig placering i: C:\windows\midlertidige.

Skal jeg remove den fra "qarantined" og kopiere den ind på dens oprindelige placering fra windows cd-rommen eller har den ingen betydning?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
19. maj 2002 - 15:30 #1
Hvis den har ligget i temporary files kan du rimelig sikkert slette den. Hvad hedder filen?

Du skal i hvertfald ikke ligge den tilbage fra qarantine
Avatar billede ujdesign Nybegynder
19. maj 2002 - 16:26 #2
Filen hedder lgv.exe.
Avatar billede halifax Nybegynder
19. maj 2002 - 16:49 #3
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
19. maj 2002 - 17:53 #4
Har den ligget i temporary files så sletter du den bare fra quarentine. Efter du har slettet den så sæt Norton til at scanne alle din harddiske.

Efter det downloader du klez remove som du finder på det symantec.com (Det er det link som halifax har skrevet, ingen grund til at skrive det igen) Når du har downloadet programmet skal du følge nogle vigtigt trin. De står alle sammen på omtalte side. Sørg for at følge dem alle sammen. Så burde du være virus fri.

Mvh. Martin
Avatar billede ujdesign Nybegynder
20. maj 2002 - 10:34 #5
Nu er filen fjernet fra qarantined og Norton har scannet systemet uden at finde noget. Så behøver jeg vel ikke at gøre mere?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
20. maj 2002 - 11:47 #6
Hvis du for nylig har opdateret din Norton Antivirus via liveupdate så burde du være sikker. Men hvis du vil være 110% sikker kan du køre den klez remove fil som du finder på linket ovenover, men det burde ikke være nødvendigt så længe du sørger for at køre liveupdate.

Det at Norton satte filen i quarantine betyder jo også at Norton fandt virussen med det samme, og uskadelig gjorde den.

Mvh. Martin