Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
14. maj 2002 - 16:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tøjbutik + diskotek/natklub

Jeg ville ikke placere dette indlæg under e-løsninger: ideer, da det ikke har det fjerneste med IT at gøre - så det kommer herind...

Jeg er godt klar over, og har fuld respekt for, hvis mange lidt oppe i årene finder denne ide for dybt åndssvag - men jeg har længe gået og tænkt lidt over den - here it goes:

I løbet af de sidste par år er "clubbing"-kulturen blevet kraftigt integreret med unge menneskers måde at udtrykke sig på - herunder især i deres tøjstil. Gad vide, om det ville blive en succes, hvis man lavede en integreret tøjbutik/natklub/diskotek... Dvs. et sted, hvor unge i vante disco-omgivelser kan gå afslappet rundt og shoppe tøj, mens de clubber, danser og er på bytur. Dette etablissement kunne både have åbent i normale åbningstider, og naturligvis også i weekenden, om natten, når man ellers plejer at gå i byen.

Det var bare et indfald - men kunne godt tænke mig at høre andre - gerne både unge og ældre menneskers - feedback på ideen (er selv 17)...
Avatar billede cocio Nybegynder
14. maj 2002 - 16:05 #1
Tror at man i længden ville blive trær af det......
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2002 - 16:06 #2
I danmark?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
14. maj 2002 - 16:06 #3
He he Cool ide, min kammerart havde selv samme ide for et par år tilbage men droppede det igen pga spiritus bevillinger osv osv vi have ikke den ringeste forstand på hvordan man administrede et diskotek

Men jeg tror jeg ved hvor du har din ide fra

Diskotek in og Subware Har jeg ret ????

MC
Avatar billede bundgaard Nybegynder
14. maj 2002 - 16:10 #4
lyder som en fed idé

bare det problem, at når folk bliver fulde skal de nok sørge for at snuppe noget tøj fra dig/jer¨..
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
14. maj 2002 - 16:10 #5
Ak ja sidder og mindes de tider hvor man kom på in i UV bukser og UV t-shirt

MC
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
14. maj 2002 - 16:13 #6
mc >> He he, nej egentlig ikke - når jeg går rundt i forsk. tøjbutikker kommer jeg bare tit til at tænke på, at det egentlig er meget fedt de steder, hvor de har høj musik kørende i baggrunden - så skulle man bare føre ideen helt ud...

Men hvad siger I? Ville I købe noget sådan et sted? Det skulle jo være med en afslappet atmosfære... Ingen skulle føle sig forpligtet til at købe noget, det skulle lige så meget være et diskotek...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
14. maj 2002 - 16:14 #7
Nå ok jeg har lige misforstået noget så...

Jeg troede du ville lave et diskotek i et lokale og en tøj butik der havde tidens tøj, i et andet, sådanne at butikken havde åben om dagen og diskoteket havde åbent om natten

MC
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
14. maj 2002 - 16:17 #8
mc >> Nej, det skulle være helt integreret... Men jeg kan selvfølgelig godt se, det kunne give lidt problemer med fulde mennesker og tyveri... Men man har jo alligevel dørmænd stående...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
14. maj 2002 - 16:19 #9
Adgangs billet til diskoteket skulle det så være en bong fra butikken, Hmmm så for du sku ikke mange gæster, Men ideen lyder spændene, Jeg kan desværre ikke detage mere da jeg en dag på in fandt min nuværende kone og vi har nu et barn sååå der er ikke tid til den slags mere,

Men pøj pøj

MC
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
14. maj 2002 - 16:35 #10
Ideen er såmænd god nok for mig også, jeg er ikke helt ung mere.
Men hvordan vil du have at kunder og ekspedient skal komunikere med hinanden, med den db der kører i et diskotek er det jo kun håndsignaler der duer. Eller er det kun på dansegulvet der er Knald på lyden hvad er din løsning på det?
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
14. maj 2002 - 16:40 #11
Konceptet er ikke, at butikken skal ahev den bedste betjening... Hvis man vil ha' en butik, hvor der straks kommer en ekspedient stormende hen til dig og er parat til at servicere dig personligt i en times tid, er det ikke det rigtige sted. Der skal selvfølgelig være hjælpsomme ekspedienter, men som udgangspunkt kan man selv gå rundt og kigge/prøve...
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. maj 2002 - 16:40 #12
hvad med penge ?  nu regner jeg med det skal ligge i københavn og ikke en eller anden bondeby i jylland da det nok ikke holder :)
Kommer selv fra frederikshavn og har været i diskoteksbranchen i snart 5 år og her i byen er diskotekerne ikke billige. Da min gamle chef solgte et diskotek der var kørt totalt ned, fik han 1.8 mill kr for det, så ville ikke engang tænke på hvad sådan noget koster i københavn :)
Og du siger du er 17  men du kan først få en spiritusbevilling når du er 25 :)
men ellers lyder planen meget sjov :)
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
14. maj 2002 - 17:25 #13
Jeg har heller ikke sagt, at jeg vil starte det - i hvert fald ikke nu... Ville bare lige høre, hvad folk syntes om ideen...
Avatar billede eflow Nybegynder
14. maj 2002 - 17:36 #14
Jeg syntes det lyder som en fed idé, tøj butikken kunne evt. ligge i et rum ind til diskoteket med store væge, så er lyd ikke det største problem ... og ellers kunne der lavet noget funky med at ekspidienterne havde mic på og kunderne trådløse høre tlf, og det med fulde menesker kunne undgås hvis der stod dørmænd ved selv tøj butikken ...

men syntes alt i alt det lyder som rigtig sej idé der bare skal gennemtænkes noget mere GL ;o)
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
29. august 2002 - 14:56 #15
luk...