Avatar billede morten20 Nybegynder
12. maj 2002 - 22:58 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Banner konkurrence !!

Hej Eksperter!

Jeg sætter en helt ny Bærbar HP Omnibook 6000 (Win2000, PIII, 650MHZ, 128MB Ram, 10GB HDD) på spil til den som kan lave det bedste banner for os.

Der skal designes et 468*60 banner, og skal laves for firmaet Bluecom Danmark A/S.

Vælg nu en af 3 bannertyper:

1. Job-banner med en af de aktuelle stillingsopslag.
2. Et banner, hvor Bluecom enten vil købe el. sælge.
3. Et profil-banner af Bluecom Danmark.

Få inspiration på: http://www.bluecom.com
Jobssektion: http://www.bluecom.dk/rootfiles/jobs_danish.cfm

Konkurrencen løber til og med fredag d. 17/5 2002

Forslag postes her eller sendes til moj@bluecom.com

Rigtig god fornøjelse!
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
12. maj 2002 - 23:00 #1
Det ville være fedt at vinde sådan en!! Damn også at jeg ikke har forstand på det!
Avatar billede avlund Nybegynder
12. maj 2002 - 23:06 #2
"If you would like to be a part of BlueCom Danmark A/S’ development, then please write to Harith Al-Jibury, email hji@bluecom.com, stating which of the above assignments you are interested in. Please also send us references to some of the websites you have made, plus an example of a banner (468x60 pixels) that you have created that emphasises BlueCom’s DESIRE TO SELL. We also need information on your salary terms and conditions."

( http://www.bluecom.dk/rootfiles/job_web_design.cfm )

Så man skal altså også lave et banner til jer, hvis man skal søge job i virksomheden???
Avatar billede morten20 Nybegynder
12. maj 2002 - 23:07 #3
LIDT EKSTRA INFO: Bannerne må være både danske og engelske......
Avatar billede dmcn Praktikant
12. maj 2002 - 23:10 #4
På eksperten.dk er eneste tilladte betalingsmiddel point. Ønsker du at betale med andet/mere henvises du til www.sharksforum.com.

Du bedes lukke spørgsmålet, eller trække den bærbare computer ud af "konkurrencen".

- n0rmality, coadmin
Avatar billede morten20 Nybegynder
12. maj 2002 - 23:11 #5
Vi er igang med at finde freelance designere, som kan stå for at udvikle bannere til os. Derfor lavede vi denne konkurrence + at vi satte opslaget med freelance jobs op på vores website.

Men det er da klart at hvis i laver nogle flotte brugbare bannere, at i så vil blive kontaktet igen senere hen.
Avatar billede jin Nybegynder
12. maj 2002 - 23:12 #6
Morten20 du kan kontakte mig på jin5000@ofir.dk eller jin_jin5000@hotmail.com så kan vi finde ud af noget uden for E...!
Hvis man må det...!

Jeg er træt lige nu, så jeg kommer tilbage imorgen...!

/JiN
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 23:15 #7
n0rmality>>

hvor står det i  følge de opsatte regler:
http://www.eksperten.dk/regler.phtml

mvh.
www.questis.dk
Avatar billede morten20 Nybegynder
12. maj 2002 - 23:16 #8
Jeg ved ikke hvordan jeg lukker spørgsmålet, men så en anden konkurrence om 500 kr,- så det er vel det samme - og hvis folk vil gøre lidt ekstra hvis vi laver en konkurrence om et fedt produkt fremfor point, så kan jeg ikke se hvorfor der skal være så stor ballade....... men vi kan da også bare bruge de udenladske designere fremfor at bruge danskere hvis det er.... op til jer - i kan jo slette indlægget hvis i mener det er så slemt.
Avatar billede jin Nybegynder
12. maj 2002 - 23:18 #9
morten20 kontakt mig så finder vi ud af noget imorgen..!
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 23:18 #10
morten>FUT SharksForum.com
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 23:18 #11
Avatar billede dmcn Praktikant
12. maj 2002 - 23:18 #12
questis : Som sådan står det ikke i reglerne, men for det første er det til dels defineret i teksten når man opretter et spørgsmål (Angiv hvor mange point du vil give til den/dem som kommer med svar på dit spørgsmål. Du kan højst give 200 point. Hvis 200 point ikke er nok anbefales Sharksforum.com), og for det andet har det altid været en uskreven regel, at betalingsopgaver ikke skal oprettes på eksperten.dk.

Derudover, så har der i de seneste dage været en større diskussion omkring samme emne, i forbindelse med et andet spørgsmål hvor penge også blev udlovet, og resultatet dér var det samme: Er point ikke nok, så skal spørgsmålet ikke oprettes her.
Avatar billede dmcn Praktikant
12. maj 2002 - 23:20 #13
"men så en anden konkurrence om 500 kr."
Dette spørgsmål blev slettet 2 gange, og 3. gang det blev oprettet kom der også en større diskussion ud af det - spørger har stadig ikke fået lov til at lade det køre med de 500 kr. som betaling.

"men vi kan da også bare bruge de udenladske designere fremfor at bruge danskere hvis det er"
For min skyld ingen alarm.

Du lukker spørgsmålet ved at lægge et svar selv, og acceptere det.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 23:23 #14
ok.... men så skulle det måske uddybes lidt i reglerne... bare for 100 dage siden.. var der ingen alarm ved det. men mener ikke at man kan dømme med en uskreven regel, men derimod rette regelsættet, så der ingen tvivl er, pg så dømme. ikke noget angreb mod dig, men mod ideen...
Avatar billede dmcn Praktikant
12. maj 2002 - 23:25 #15
questis : Regelsættet er pt meget mangelfuldt på alle områder - det er dog ved at blive rettet, men indtil da må I stole på os gamle rotter, når vi siger at det er en uskreven regel. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2002 - 23:27 #16
gør jeg da oxo... men det er jo ikke nemt for nye at rette sig efter noget uskrevent &:-D.....
Avatar billede dmcn Praktikant
12. maj 2002 - 23:28 #17
questis : På ingen måde - også derfor reglerne omskrives. :)
Derfor er det vores opgave at vejlede nye, når de gør noget forkert, indtil de rigtige regler kommer op.
Avatar billede werd Nybegynder
12. maj 2002 - 23:29 #18
man skider da på uskrevne regler?!? Hvis de ikke er griflet ned i noget policy-agreement er der da ingen der gider rette sig efter dem?
Avatar billede dmcn Praktikant
12. maj 2002 - 23:32 #19
werd : Det er næsten umuligt at forudse alle situationer. Det nuværende regelsæt har, så vidt jeg ved, fungeret siden ekspertens oprettelse, og vi har absolut haft situationer, som man ikke har kunnet forudse - så jo, uskrevne regler må man have, og jo, man skal rette sig ligeså meget efter dem som efter de nedskrevne regler.
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. maj 2002 - 23:34 #20
Må man lave det som gif animation, flash osv.  Eller hvordan og hvorledes
Avatar billede morten20 Nybegynder
12. maj 2002 - 23:36 #21
Alt er umiddelbart tilladt - bare størrelsen af banneret ikke overstiger alt for mange kilobytes. Nok max. 100 KB.
Avatar billede cazzznh Nybegynder
12. maj 2002 - 23:38 #22
Denne gang må jeg give CoAdmin´s ret, dette spørgsmål hører til på Sharksforum.dk selv om fristelsen for at lave et banner eller 2 er meget stor ;)
Avatar billede madd Nybegynder
12. maj 2002 - 23:38 #23
werd : "man skider da på uskrevne regler?!?"

Springer du også de gamle damer over i køen nede i supermarkedet ?
Eller kaster med maden når du er på restaurant ?

- Det står der jo heller ingen steder at du ikke må?

Verden ville se helt anderledes ud, hvis uskrevne regler ikke blev respekteret.

/madd
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. maj 2002 - 23:45 #24
må nok heller få skrevet e-mailen ned inden en eller anden coadmin sletter indlægget :)
Avatar billede prodic Mester
13. maj 2002 - 00:06 #25
Morten20->Du skal være velkommen til at sende yderligere beskrivelser samt en kopi af dette spørgsmåls ordlydende til mig på webmaster@prodic.dk - så er det ikke utænkeligt at jeg gerne vil kigge nærmere på opgaven.
Avatar billede cdc Novice
13. maj 2002 - 00:10 #26
Ikke for at træde i det.......men det var måske en idé til eksperten.dk
At virksomheder kunne bruge den kompetence der er her inde indenfor nu grafik, men ellers java(script), (d)html, asp/php osv i konkurrence form, som f.eks denne. Det ville da sette lidt gang i eksperten, som er gået lidt dør den sidste måned.

Ugens konkurrence: hvem kan lave det fedeste banner ? Hvem kan lave et fedt forum osv osv.

Alt skal selvfølgelig cleares med admin, men det var da en idé at tage op med admin, når han kommer tilbage fra velfortjent ferie , eller hvad ?????

/cdc
Avatar billede dmcn Praktikant
13. maj 2002 - 00:15 #27
Grundideen med eksperten er jo, at man kan få *hjælp* til alt - og altså ikke få lavet komplette løsninger. Det var også admin selv, der engang for ikke så længe siden ville have hele Job/Opgaver lukket, da den går så meget imod hvad hele eksperten står for.

Jeg synes du skal sende admin en mail om det, men jeg tror allerede nu jeg kender svaret.
Avatar billede michael-k Nybegynder
13. maj 2002 - 00:22 #28
Syntes også det ville være en dårlig ide.
Det der måske kunne laves var en slags battle hvor brugerne herinde dystrede mod hinanden, kender et sted hvor det bliver brugt flittigt og det er sku meget sjovt, hvor man så kunne dystre om point.
Men at firmaer kunne lave konkurrencer her, er jo det samme som at sætte penge. Hvad skal alle de webbureauer så laver der findes.
Det er jo nok ikke allle firmaer der kan udlodde en bærbar pc. Og det vil så sige igen at firmaer kan bare komme til eksperten og få lavet et banner/design eller hvad det kan være istedet for at bruge andre som måske skal have en rimelig sum penge.  :)
Avatar billede cdc Novice
13. maj 2002 - 00:33 #29
Nuer er det ikke kun design jeg tænkte på, selvom det stort set kun er grafik, html og javascript jeg koncentrerer mig om. Men ja en battle, hvor penge eller et eller andet kunne gå til eksperten, og gevinsten til vinderen. det er derfor jeg skriver at det skal cleares med admin.

Vi har regler i dag som jeg og en masse andre overholder, men man kan jo altid prøve på at fornye sig......Nye tiltag, i steden for at blive i samme spor, og gå en langsom død i møde, sådan er spille reglerne i dag.

/cdc
Avatar billede lee Nybegynder
13. maj 2002 - 02:09 #30
Glæder mig til det regelsæt for E. er defineret...
Det nytter jo ikke noget at Co Admins skal håndhæve love som ikke findes endnu...
Lad os se reglerne på skrift.. og vent så med at kaste E.Biblen i hovedet på brugerene før da.

Lee