Avatar billede morw22 Nybegynder
13. juli 2000 - 18:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fra NT til win 98

Jeg kan ikke boote, da den nok ikek kan læse NTFS.

Hvordan får jeg lavet min disk om til FAT, så jeg kan få 98 ind?

Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 18:43 #1
fjern dine partitioner, lav dem igen, formater i FAT og start helt forfra...

Et godt tool er Ranish Partition Manager til det arbejde
Avatar billede morw22 Nybegynder
13. juli 2000 - 18:45 #2
Kan jeg gøre det mens Nt kører eller hur?

Hvordan?

Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 18:46 #3
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 18:47 #4
Tag en fuld backup og fjern alt... du kan gå fra FAT32 -> NTFS men ikke den anden vej... Der er for mange sikkerhedsaspekter involveret.
Avatar billede victor44 Nybegynder
13. juli 2000 - 18:47 #5
fdisk din harddisk og formater den så kan du indlæse Wirus98 igen.
Nej, du kan ikke gøre det mens NT kører. Hvis det er på samme HD og der kun er en partition fjerner du også NT'en.
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 18:50 #6
ergo er svaret fuld backup og reinstallation... har du kun 1 partition, har NT installer også en partitionstool hvor du kan fjerne og oprette partitioner i både FAT og NTFS. Det er også en god mulighed.

Ranish er lidt langhåret... so, beware - it can fuck more up than you imagine.
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 18:51 #7
en bonus ved arbejdet er at du får ryddet op efter windows og får et hurtigere system (sålænge det varer)
Avatar billede morw22 Nybegynder
13. juli 2000 - 18:53 #8
Skal jeg køre Fdisk under NT? Eller lave en startdisk eller hvordan?

Jeg kan ikke få Ranish Partition Manager til at virke da, den ikke vil lave en disk
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 18:56 #9
Ranish skal køres fra en Win95 eller en Win98 kværn (den skal lave en bootdisk - det kan winnt ikke finde ud af)

Jeg synes du skal bruge NT CD'en til tricket, og rydde samtlige partitioner med dens tool (HUSK for guds skyld backup)
Avatar billede morw22 Nybegynder
13. juli 2000 - 19:00 #10
ljweb > hvordan bruger jeg NT Cd'en til det?
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 19:03 #11
Når du starter installationen spørger den om den skal reperere eller installere ny, der svarer du "installere ny" - når den vil have hvilket drev, er der en valgmulighed der hedder, SLET PARTITION, jeg mener det er tasten D, men det står der lidt om, hvor du på bedste windows-vis spørges om du er sikker et par hundrede gange
Avatar billede morw22 Nybegynder
13. juli 2000 - 22:15 #12
jweb > tak for hjælpen, så kom jeg på wirus98
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. juli 2000 - 22:22 #13
no problemo ;D