Avatar billede eskeeske Nybegynder
09. maj 2002 - 18:14 Der er 6 kommentarer

At slette Workgroup

I forbidelse med at jeg har sat to pc sammen i et netværk. Er det opstået et ireterende problem med at jeg kom til at kalde workgroup for noget andet end workgroup og kom til at stave forkert.

Men nu under "Microsoft Windows Network" står alle de tre forskellige workgroup´s, selvom ingen af de to computere tilhøjer de to af dem.

Hvordan renser jeg ud i det.

MV
Avatar billede zaditor Nybegynder
09. maj 2002 - 18:18 #1
Du kan da skrive arbejdsgruppe.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 18:22 #2
Hvilken windows version ?
Avatar billede tomle Nybegynder
09. maj 2002 - 18:24 #3
Brokkeri er en fin ting: Det hedder workgroups, ikke workgroup's.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2002 - 18:27 #4
Ja det er brok, for det skrives nemlig sådan som skrevet ovenfor da der er flere af dem.
Avatar billede tblaster Nybegynder
09. maj 2002 - 18:45 #5
Du kan som sådan ikke "slette" en arbejdsgruppe/workgroup. Men hvis du bare giver alle computerene den samme arbejdsgruppe/workgroup, så findes de andre arbejdsgrupper/workgroups ikke og man kan så sige at de er slettet!

Håber du forstå hvad jeg mener!

Hvor du ændre din arbejdsgruppe/workgroup er afhængig af dit styresystem! I nt baseret styresystemer (win2000,nt,xp) er det ved at højreklikke på denne computer og så gå ind under computernavn og bare ændre arbejdsgruppe/workgroup. Under alle andre (win95/98/9x) gøres dette under indstillinger for netværket!
Avatar billede sekh Nybegynder
10. maj 2002 - 19:28 #6
man kan som tblaster siger ikke "slette" en workgroup. En workgroup bliver "vedligeholdt" så længe der er nogle maskiner på netværket der er medlem af den. Hvis du føler dig overbevist om at der ikke er flere maskiner i netværket der er medlem af den workgroup du gerne vil af med, så prøv at slukke ALLE maskinerne. Tænde en enkelt op igen. Åbne netværket og se om den stadig er der (du skal eventuelt lige lave lidt refresh med F5, mange version af windows er latterlige til at cache oversigter over indholdet af windows netværk, og det kan derfor være et helvede at fejldiagnosticere). Hvis den er væk når du tænder den ene maskine op burde du roligt kunne tænde de andre maskiner op igen. Hvis den så pludselig dukker op efter du har tændt andre maskiner er det højst sansynligvis fordi der stadig er en af dem der er tilknyttet denne workgroup som du ikke har fået fikset. Håber dette hjælper :)