Avatar billede bullefardk Nybegynder
09. maj 2002 - 15:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Transpantent i PS7 Efter Nyt Layer er lavet?

Hey alle..

en dag fortalte en af min nære venner på nettet hvordan man gær baggrunden rundt om en tekst trans! Det kan jeg ikke huske hvordan man gør mer, og han er ikke online. hvad skal jeg gøre? Det er Photoshop 7 jeg bruger..
Avatar billede esoulman Nybegynder
09. maj 2002 - 15:33 #1
Ved ik om jeg er den eneste, men eftersom andre ikke har svaret endnu så tror jeg ikke rigtig vi forstår hvad du mener....
09. maj 2002 - 15:33 #2
Hej &

sådan har du mener?
På det hvide layer (det er sikkert hvidt - ellers så bare det andet layer en tekst layert) Tryk CTRL+A (så der kommer en striblet firkant uden om) og så DELETE så skulle det gerne være sådan nogle grå og hvide firkanter. Det er nu trabsperant.
Gem det som en Trnasperant GIF (Save As...).

Husk at hængelåsen (Lock Layer) skal være fjernet. Dobbelt klik på layert (i layerboksen)  og klik OK til det den forslår. Så skulel det gerne være væk.
Start så på det jeg skrev overfor.

Marquee Tool: http://www.prodic.dk/Tools/marquee.html

/casper - www.enter-s.dk
Avatar billede pspskolen Nybegynder
09. maj 2002 - 15:37 #3
Hej bullefardk

Først opretter du selvfølgelig et nyt layer ( hvor du vælger fra starten at dette layer skal være transparent )

Skriv nu dit tekst med din ønskede farve i 'Text entry' ......Når du så har din tekst på dit layer, lukker du for forgrundsfarven og vælger en baggrundsfarve ( denne farve må ikke være den samme farve som din tekst )

Gå nu til " File/Export/Gif Optimizer ........Nu skulle baggrunden gerne vedblive at være transparent !

/Alice
Avatar billede bullefardk Nybegynder
09. maj 2002 - 15:39 #4
Okay.. Jeg fatter minus, jeg har lavet teksten og alt såden noget, det er kun baggrunden jeg skal lave trans, det glemte je gfra starten.
Avatar billede bullefardk Nybegynder
09. maj 2002 - 15:41 #5
Glem det .. starter for fra.. Elelrs tak for hjælpen..
Avatar billede pspskolen Nybegynder
09. maj 2002 - 15:44 #6
Okay !!!

Jeg formoder du har ensfarvet baggrund ??
Klik på 'Mgic wand/tryllestaven' - Klik derefter på dit ensfarvede baggrund, der nu bliver selecteret. Dernæst 'Cut'
Du kan nu vælge at gemme som psp-fil eller sende den igennem 'Gif optimizer'

/Alice
Avatar billede spe Nybegynder
09. maj 2002 - 16:06 #7
Når du skriver tekst laver du jo et nyt lag dette lag burde være gennemsigtig. Laget under det er sikker  background smider du blot i papirkurven.