Avatar billede leifowitz Nybegynder
08. maj 2002 - 18:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 pcére, fra cd-r drev i en til brænde drev i den anden via net?

Jeg har 2 pcére, den 1. med win 98 SE, den anden med win XP pro. Begge er på lan netværk her i kollektivet. De er forbundet med en unex switch.
Jeg vil gerne kunne lægge en cd-rom i første pc.s læsedrev (win 98 SE), og så kunne kopiere den i 2.pc´s brændedrev= lite on LTR 12101B.
Hvordan gør jeg? Gerne i detaljer, da jeg kun langsomt bliver fortrolig med pc. Tak. Leifowitz
Avatar billede hotcut Nybegynder
08. maj 2002 - 18:17 #1
fildel CD-drevet på computeren, og du kan kopiere der fra, ved at kopiere de enkelte filer.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. maj 2002 - 22:06 #2
Der er vist ikke helt så enkelt, har jeg hørt.
Avatar billede hotcut Nybegynder
08. maj 2002 - 22:09 #3
jo... burde sagtens kunne lade sig gøre...
Avatar billede hotcut Nybegynder
09. maj 2002 - 19:16 #4
lol, bare afvis svaret, uden at have prøvet det... fair nok :p
Avatar billede leifowitz Nybegynder
09. maj 2002 - 19:17 #5
hej hotcut.
Det var ikke noget særlig detaljeret svar. Det må kunne lade sig gøre, at lægge en cd-r i drev 1, og så en tom cd-r i drev 2= brænde-drevet, og så foretage sig et eller andet?
Avatar billede hotcut Nybegynder
09. maj 2002 - 19:18 #6
lol, fildel CD-drevet, og vælg det drev over netværket når du brænder; vælg filerne fra det drev.

Det er sagt så enkelt, fordi det er så enkelt.
Avatar billede fjorbak Forsker
09. maj 2002 - 21:49 #7
Du skal gøre din brænder PC klar, og derefter oplægger /trække til den PCér som du læser fra, altså dele din Brænder på netværket, det gøres inde hvor du opsætter netværket, fildeling derefter deler du brænderen ved at højre klikke på brænderen, husk du skal klikke på fuld

Jan Fjorbak
Avatar billede leifowitz Nybegynder
11. maj 2002 - 21:05 #8
Hej Hotcut.
Jeg må give dig ret. Jeg har prøvet din fremgangsmåde, og det er enkelt, Tak.
fjorbak, du siger bestemt også noget klogt. men det er vist hotcut der kom med den enkleste løsning og først. Oder?