Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 11:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

starte op fra CD rom

jeg skal installere XP på min IBM bærbare. Men jeg kan ikke få den til at starte op fra CD-rom.
jeg kan godt komme i bios, og der er et pkt. der hedder cd-rom som jeg klikker på.
jeg går ud og prøver at starte bærbar med cd-rom i.
Men nej, den starter igen op på det NT system der ligger der.
Hvad gør jeg?
Avatar billede heinekastrup Nybegynder
08. maj 2002 - 11:16 #1
du skal gå ind i bios og gå ind under det sted hvor du har dit cd-rom drev
dette skal stå øverst og der skal stå enabel udfor det, når du har gjort det gemmel du dine ændringer. nu skulle din ibm-pc starte op på cd-rom drevet.
er dette ikke tilfældet skal du have en startdiskette for på gældende win du bruger og sætte den i også,prøv så at starte op igen.
vil den stadigvæk ikke,er løsningen nok at formatere din harddisk og starte helt fra bunden.

håber at det lykkes.
Avatar billede lykkeb Nybegynder
08. maj 2002 - 11:16 #2
hvis du har en Win 98 Boot disk, så tager du den, og sætter den i, når den har booted op med CD-Rom, så skriver du:
CD-Rom-Drevbogstav: (Eks. D:)
Derefter: Cd i386
Og så: Winnt
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 11:22 #3
jeg har prøvet det lykkeb skriver. Den går også igang med inst. af XP.
men på et tidspkt. kommer den ind og siger der er et formateret c drev.
Jeg vil så slette partition med L, men det kan jeg ikke, da der ligger systemfiler der skal bruges til inst. ???
Avatar billede lykkeb Nybegynder
08. maj 2002 - 11:24 #4
så slet partitionerne med fdisk inden
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 11:25 #5
jeg fandt ud af det med opstart fra cd rom. IBM er bare total ulogisk i bios. Tak.
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 11:39 #6
Nå men jeg ender sgu, samme sted hvor den siger den ikke kan slette C partition, da den indeholder midlertidige inst. filer. ØV...
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 11:46 #7
Det har jeg også prøvet. Men den skal have et label navn. Hvad er det?
Jeg kan godt stille et nyt spørgsmål, så du kan få de point du fortjener :-))