Avatar billede lykkeb Nybegynder
08. maj 2002 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Printer Problemer

Jeg har en Epson Stylus Color 760c

Jeg har nu kunnet skrive 3 sorte patroner ud, og 4 farve
det skal forståes, som at jeg ikke kunne få den 4 sort patron til at virke.

Jeg tror at det er en slags forstopning.
For problemet er at når den spytter farve ud så kommer det ikke længere end til bakken hvorfra det gerne skulle komme videre til papiret.

Da det er epson, er det nogle patroner der ikke har guldstriber til styring af patronen.

Drivere har jeg prøvet (både originale & Nyeste).
Avatar billede lykkeb Nybegynder
08. maj 2002 - 11:25 #1
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe.
Avatar billede sthen Nybegynder
08. maj 2002 - 11:42 #2
Nu kender jeg ikke præcist den aktuelle printer - men

Ofte er der med i softwaren et punkt der hedder noget i retning af "dysserensning og dyssetest"

Her burde du kunne få printeren til automatisk at rense dyserne hvorigennem farven skal løbe. Det er desværre et ret almindeligt problem du er løbet ind i, og i visse tilfælde er der ikke andet at gøre, end at udskifte både dyser og printerpatron, da dyserne sjældent kan købes alene.
Avatar billede robotten Praktikant
08. maj 2002 - 13:37 #3
Hvis patronerne har stået lidt, kan de godt tørre ud. Prøv med lidt sprit på en vatping _forsigtigt_ at rense dysehovederne på patronen manuelt.
Avatar billede lykkeb Nybegynder
13. maj 2002 - 08:16 #4
Det virkede ikke, men jeg vil lige prøve igen med sprit óm et par dage, i øvrigt sidder dysserne i printeren og ikke i patronen
Avatar billede robotten Praktikant
13. maj 2002 - 08:48 #5
Så kan det være en dyr omgang. Havde samme problem med en Canon engang. Der sidder dyserne også i selve vognene, og når de så stopper til, er det praktisk talt kun en ny vogn der dur. Der har fx HP været mere smarte, at dyserne sidder på blækhovedet, og bliver skiftet med ud ved omskiftning af blækpatroner.
Så med mindre du kan få rengjort selve vognen, er det en ny du skal have. Den koster sikkkert en mindre formue...

Her er en maual, der står lidt om korrekt håndtering af blækpatronerne:
http://www.epson.dk/technical/manuals/pdf/manual-stylus-color-760.pdf
Avatar billede lykkeb Nybegynder
17. maj 2002 - 08:33 #6
Jeg har fået fat i en RensePatron, jeg vil prøve eller ringer jeg til EPSON, og får dem til at bytte den, tak for hjælpen.