Avatar billede region Nybegynder
05. maj 2002 - 12:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VBA ja/nej box

Jeg ønsker at have en ja/nej box når jeg åbner et excel ark 97. ( sub_auto_open() )

Boksen skal være placeret øverst i venstre hjørne af arket.
Teksten på boksen skal være " Er du leverandør..?"

hvis brugeren svarer JA vil jeg køre macro1
hvis brugeren svarer NEJ vil jeg køre macro2

efter kørslen skal boksen skjules.

kode ønskes...
Avatar billede bak Seniormester
05. maj 2002 - 14:19 #1
Jeg kan desværre ikke angive positonen på denn, men koden er dejlig enkel:
svar = MsgBox("Er du leverandør..?", vbYesNo)
If svar = vbYes Then macro1 Else macro2
Avatar billede janvogt Praktikant
06. maj 2002 - 08:53 #2
Hvis du i stedet for en MsgBox laver en Userform kan du selv bestemme, hvor på skærmen den skal dukke op.
Avatar billede region Nybegynder
06. maj 2002 - 14:46 #3
Janvogt..

Hvordan laver jeg denne userform med en  vbYesno knap. skal der flere point til så sig til ...
Avatar billede janvogt Praktikant
06. maj 2002 - 15:50 #4
Inde under VBA (ALT+F11) kan du vælge "indsæt userform" i menuen.
Så får du en tom grå boks, hvor du selv vha. en værktøjskasse kan sætte de kontrolelementer på du ønsker.
Når det er gjort kan du trykke F4 for få userformens egenskaber, hvor du bl.a. kan indstille hvor på skærmen den skal dukke op.
Hjalp det dig?
Avatar billede region Nybegynder
06. maj 2002 - 15:56 #5
tester lige
Avatar billede region Nybegynder
06. maj 2002 - 17:33 #6
tester stadig... vender tilbage i aften...
Avatar billede region Nybegynder
07. maj 2002 - 00:14 #7
takker