Avatar billede joffe Nybegynder
09. juli 2000 - 17:02 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

min computer fryser

Min computer har det med at fryse... den kan gøre det efter den har været tændt 1 minut eller 10 timer, det er meget mystisk og ikke minst skide irriterende. Det er hverken mine ram eller grafikkortet, da jeg har testet dem. Min computer er en PIII 750 Mhz coppermine og motherboardet er et Asus 440 BX. CPU´en sidder i en FCPGA<->Slot1 converter. Styresystemet er win98se.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2000 - 17:17 #1
Hvad har du gang i når den fryser? Hvor stor Ramlager køre du med? Du skulle vel ikke være på Stofa forbindelse?

Kender du MemTurbo og Nortons  Crash guard?

Hvor meget plads har du til internetfiler?
Avatar billede joffe Nybegynder
09. juli 2000 - 17:28 #2
Ramlager = windows styrer selv swap filen. (jeg har 384 mb ram)
jeg er ikke på stofa forbindelse. jeg sidder i proxy via en anden pc som har ISDN (internet connection sharing)
jeg har sat den til 611 mb til intnetfiler.
jeg kender godt de 2 programmer men jeg bruger dem ikke...
Avatar billede joffe Nybegynder
09. juli 2000 - 17:38 #3
det er meget forskelligt hvad jeg laver når den fryser. Alt fra at spille Diablo 2 til at chatte og lave ik noget og ALT, den kan gå ned på alle tidspunkter og ligemeget hvad jeg laver også hvis jeg ikke laver noget
Avatar billede denboj Nybegynder
09. juli 2000 - 17:41 #4
Nu siger du at det ikke er grafikkortet - Men alligevel En af mine kammerater havde samme problem indtil han skiftede grafikkort :-)
Avatar billede joffe Nybegynder
09. juli 2000 - 18:23 #5
jeg har prøvet med 2 grafikkort..
et Asus Geforce med 64 mb og et Creative TNT med 16 mb, computeren fryser ved begge grafikkort..
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
09. juli 2000 - 20:30 #6
<kharder>
Jeg får snart StofaNet - er der noget galt med det? (Du skulle vel ikke være på Stofa forbindelse?)

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede schubert Nybegynder
09. juli 2000 - 20:31 #7
Hvis din computer fryser - Så giv den dog en dyne på ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2000 - 21:52 #8
Har du prøvet forskellige driver? Det er ikke altid sikkert, at den sidste nye er den bedste. Det samme gælder directx . Her er det 6,1 som virker gennemgående bedst, hvis der er problemer.
Avatar billede sjensen Nybegynder
09. juli 2000 - 22:08 #9
Check cpu køleren. Det er formentligt din CPU der bliver for varm.
Avatar billede cryo Nybegynder
09. juli 2000 - 22:37 #10
Det lyder måske mærkeligt, men det kan faktisk have noget at gøre med skærmen!
Jeg har haft samme problem med et Matrox Millennium G200 8 MB SG-RAM (2 år siden nu, det var tider) hvor jeg kørte med en 15" Targa skærm. Konstant fuckede min maskine op med at fryse sig ihjel! Jeg prøvede bare for sjovs skyld at låne en anden skærm, men det virkede sq!!!

Så, spørgmålet er: Hvilken skærm har du?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2000 - 23:26 #11
Min gamle Aptiva havde samme problem, men det afhjalp jeg med memturbo. Der skyldes det, at jeg kun havde 32MB og kunne godt have brugt 64MB ram. Endvidere skete det når windows kørte  swarp fil.

Ved den nye PC'er sker det kun,. hvis jeg har for stor lager til Internetfiler eller når de Sk... pupupwinduer kommer i stimer, så låser browseren.
Avatar billede tnt Novice
10. juli 2000 - 02:16 #12
Har du prøvet med en reinstallation af win98??? - du kunne være at det var det der var fucket up !

-Det lyder godt nok mærkeligt... ?

/TNT
Avatar billede lusk Nybegynder
10. juli 2000 - 16:53 #13
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=20767

som i kan se på overstående link har jeg samme problem ! Med mit nye Gforce kort og det går mig virkelig på nærverne snart !
Avatar billede joffe Nybegynder
10. juli 2000 - 23:32 #14
til cryo

Jeg har en 15" Targa skærm gammel som jeg har lånt, fordi jeg ikke har fået købt en ny, så jeg vil tjekke om det er det der er problemet.
Avatar billede joffe Nybegynder
11. juli 2000 - 00:00 #15
det var ikke skærmen....
min cpu er ikke for varm...
jeg har nok ram...
jeg prøver at installere memturbo....
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2000 - 00:49 #16
384 mb ram. Hvor stor er din Harddisk og hvad plads er der tilbage?
Avatar billede joffe Nybegynder
11. juli 2000 - 14:58 #17
Jeg har 2 20,5 Gb IBM harddiske 7200 rmp
den ene som et C: drev, den anden som D:
Der er ca 2,5-3.0 Gb fri på begge harddiske
Avatar billede yonzie Nybegynder
16. juli 2000 - 00:12 #18
Hvis din computer fryser så må du overclocke den noget mere... du kan eventuelt putte en peltier-køler på *omvendt* så den varmer i stedet for...
Avatar billede yonzie Nybegynder
16. juli 2000 - 00:23 #19
611MB til inet cache?!? er det ikke meget?

for at opsummere: Du *har* testet

RAM  Skærmkort  Skærm

Prøv at skifte CPU, CPU converter og MB, rive **alle** ekstra indstikskort og tilbehør ud (lydkort, CD-ROM etc.). hvis det ikke hjælper skulle du nok prøve at geninstallere WinDOS

Har den altid gjort det eller er det noget den er begyndt på på et tidspunkt?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2000 - 21:22 #20
Har du prøvet at slette de 611 MB til internettet. Det er meget besværlig for window at skulle holde styr på så meget. Prøv med max 50 MB. Jeg har prøvet noget ligende da jeg kørte med 250 MB. Efter jeg nedsatte det til 50 MB har jeg ikke haft problemer siden.

Har du sikret dig, det er de rigtige driver du bruger?

Dine diske er også ved at være godt fulde. Tænke lige på 384 MB ram kan give swap på op til 1 GB

Prøv at installere MemTurbo og se om programmet ikke kan hjælpe dig. Den kan også styrre din Cache, nu hvor du har så fulde diske.
Avatar billede joffe Nybegynder
26. august 2000 - 21:35 #21
jeg har løst problemet...
jeg gik på windows update og opdateret nogen kritiske fejl i windows, siden har den ik gået ned......
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2000 - 23:20 #22
Fint <;o)
Avatar billede denboj Nybegynder
27. august 2000 - 17:23 #23
hmm - hvis du har løst det - så skal du jo også afslutte spørgsmålet