Avatar billede snebaertop Nybegynder
04. maj 2002 - 20:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VM32.VXD-fil

Jeg er åbenbart uden at vide det kommet til at lukke forkert ned (iflg. windows).
Da jeg åbnede skulle der repareres en del, hvilket er udført af scan-disk.

Efterfølgende åbner den i DOS, og når jeg skriver windows, så skriver den, at der mangler en fil ved navn VM32.VXD.
Den skriver, at jeg skal geninstallere windows, men er der ikke en anden måde at få problemet udbedret på??
Kan jeg ikke hente den manglende fil et sted på nettet og i givet fald, hvordan får jeg den så installeret, så PC'en kører påny??
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:42 #1
den ligger på din win98 cdrom.

Kig her:
http://webkurs.dk/vxdfiks.asp
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 20:43 #2
Jeg ved godt at vm32.vxd ikke er nævnt i artiklen. Men måden hvordan du finder den på i dine cab mapper er god nok.
Avatar billede snebaertop Nybegynder
04. maj 2002 - 22:10 #3
Problemet ligger i, at min kammerat, som har bedt mig hjælpe med problemet har ikke win98 cdrom'en.

Kan man ikke finde filen et andet sted, downloade den og installere den??
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2002 - 22:16 #4
snebaertop>Dvs. det er en piratkopi. No help from me then.
Anbefaler at lukke spørgsmålet nu.
Avatar billede snebaertop Nybegynder
04. maj 2002 - 23:48 #5
Hej schulze>Det er mig bekendt IKKE en piratkopi. Min kammerat siger, at der er tale om en fler-bruger-licens.
Ok. Jeg beder ham få fat i CD'en på mandag og vente indtil da.
Jeg tænkte bare, at der her og nu måske var en nem løsning.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. maj 2002 - 23:52 #6
Hvis vmm32.vxd kunne downloades ville det ikke hjælpe, da filen er unik for hver pc afhængig af hardware og konfikuration.
Kun en geninstall af Win98 vil hjælpe - evt. oven i den ekssterende for at prøve om det er nok. I første omgang ihvert fald, hvis I vil undgå at formatere. Der mangler jo nok backup af nogle ting  :(
Om artikel om, hvad vmm32.vxd er for en størrelse kan læses her
http://www.infinisource.com/techfiles/vmm32.html
Avatar billede halifax Nybegynder
04. maj 2002 - 23:58 #7
schulze - jvf. vor tidligere lille diskussion om vmm32.vxd hjælper det ikke blot at tage filen fra en 98 cd-rom. Lige så lidt hjælper henvisning til dit site med vxdfiks.asp.
Så lad venligst være med at gentage den slags forkerte svar    :)
(er ikke ude på at rive hovedet af dig, så godt ord igen)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2002 - 00:02 #8
halifax>Arbejder du for MS eller hvad?

Jeg prøver bare på at hjælpe.

>Lige så lidt hjælper henvisning til dit site med vxdfiks.asp

Direkte løgn.
Der er mange brugere af Windows 98 der drager nytte af dette fiks.
Hvordan vil du ellers forklare at problemerne ophører bagefter?
Avatar billede snebaertop Nybegynder
07. maj 2002 - 23:26 #9
Om ikke andet kunne jeg da skabe lidt splid.
Jeg kan dog ikke i indlæggene se konstruktiv kritik af hinandens indlæg - blot kritik - så jeg sender ikke point.
Og alligevel ser jeg en smule hjælp fra halifax, idet det konkluderes idet jeg skal genindlæse.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. maj 2002 - 01:23 #10
Filen vmm32.vxd - eller rettere dens indhold - dannes under installationen af Windows og er derfor unik for hver pc afhængig af hardware og konfiguration. En række VxD drivere indlæses via denne ene fil frem for at læse de mange drivere enkeltvis. Herved skulle de loades hurtigere. schulzes fiks går i meget grove træk ud på at loade nogle af disse vxd-filer enkeltvis. Jeg mener stadig ikke, at det er det samme, som at de mangler i Windows. Hvordan skulle millionvis af Windows pc'er verden over ellers køre? At har tager det fornærmet op må være hans egen sag og det vil jeg ikke diskustere mere i dit spørgsmål.
Derfor mit råd om i første omgang at installere Windows oven i bestående i et forsøg på at få vmm32.vxd gendannet.
Naturligvis kan I vælge at tage backup af vigtige filer på comp'en, formatere harddisken og installere alt forfra igen.
Ligegyldigt hvilken løsning I med succes vælger, håber jeg I bliver kørende.  :)