Avatar billede d-boy Nybegynder
03. maj 2002 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem ´med scanner

En bekendt har en Fujitsu Siemens med Win XP,hvor der er tilkoplet en scanner og videre derfra en printer..
Scanneren er en Canon FB 320 P og printeren er en LEXMARK 3200....Scanner virker fint indtil printeren har været i brug,så melder den om fejl på printer port..for at fejner det problem bliver man nød til at genstarte pc, men helt ærlig hvem gider gøre det hele tiden..
Jeg har hente de sidste nye drivere hos Canon og Lexmark,opdateret windows,men intet virker...hvilken løsning kan i hjælpe mig med..
Jeg har oz prøvet at ændre på portens indstilling i Bios, men det er det sammen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. maj 2002 - 16:28 #1
Et blindskud, prøv at gå i egenskaber for printeren og se om den står til RAW, hvis ikke så prøv det.
Avatar billede d-boy Nybegynder
03. maj 2002 - 16:45 #2
Den er sat til RAW,men der er noget som hedder raw(ff appende) og raw (auto)??
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2002 - 17:36 #3
Det kan være jeg er helt galt på den, men hvis du ikke har jord på dine strømkabler og din scanner og printer er sat sådan i strømstikket at de er ude af fase, kan især printere når de tændes og starter "sende" støjsignaler tilbage i systemet og dermed sætte nogle ting ud af funktion. jeg har selv haft en printer, der nor den blev tænt frøs alle systemer, lige indtil stikket i vægen blev vendt en halv omgang. jeg ved det lyder som noget fis, men prøv at vende stikkene, gør det e.v.t. når ingen kikker, det kunne måske hjælpe
Avatar billede d-boy Nybegynder
03. maj 2002 - 17:43 #4
Det kan umuligt være det...
Printer og scanner har før fungeret på den måde, men med et andet O.S(Win98)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2002 - 17:53 #5
det skal du ikke sige, nye styresystemer er mere følsomme en gamle og gennemprøvede. Det er i hvert tilfælde gratis at prøve at vende et stik og det skader ikke selvom det nok ikke hjælper ;-)
Avatar billede d-boy Nybegynder
03. maj 2002 - 18:07 #6
Problemet er der stadig
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. maj 2002 - 18:22 #7
Det tænkte jeg nok, men det var værd at prøve
Avatar billede perfritz Nybegynder
03. maj 2002 - 19:29 #8
Jeg har haft et lignende problem. Det viste sig at skyldes en "brist" i LPT porten og blev afhjulpet ved at jeg monterede et ekstra LPT-kort. Derved fik jeg i tilgift en ekstra COM-port. Et kort af den art koster ikke mange basseører.