Avatar billede ps Nybegynder
07. juli 2000 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Skjul URL-adresse

Hej Eksperter

Når man, i IE 4.0 holder musen på et link, vises den URL-adresse som linket fører til i browerserens nederste venstre hjørne.
Det jeg ønsker er at skjule denne adresse for brugeren.
Kan det evt. lade sig gøre med en parameter i "<A href"-taget, eller er det en opsætning i browseren ?

Jeg skal måske lige nænve, at systemet kører i en "NOTES-skal", der gør at når man har klikket på linket og siden vises i browseren kan man ikke, i adresselinien, se URL'en men blot et NOTESdokumentid - så her er den faktiske URL skjult.

/Per
Avatar billede krogstrup Nybegynder
07. juli 2000 - 14:48 #1
Tilføj dette til dine links

onMouseOver="window.status=''; return true"
Avatar billede krogstrup Nybegynder
07. juli 2000 - 14:49 #2
<a href="hemmeligside.htm" onMouseOver="window.status='; return true" onMouseOut="window.status=''">Link</a>
Avatar billede ps Nybegynder
07. juli 2000 - 14:50 #3
Jeg skynder mig lige at lukke  spørgsmålet igen med det samme.
Jeg er kommet i tanke om at linket jo altid kan ses i sourcen. Det kan selvfølgelige også godt lade sig gøre, at gøre det svært for burgeren at se sourcen, men alligevel - det bliver alt for besværligt så jeg finder en anden løsning.

Undskyld evt. besvær

/Per
Avatar billede krogstrup Nybegynder
07. juli 2000 - 14:51 #4
''
Avatar billede ps Nybegynder
07. juli 2000 - 14:55 #5
>Krogstrup du er godtnok hurtig.
Jeg synes faktisk også at du skal ha´noget for din  hjælp og hurtighed, så jeg regner med, at det er o.k. at vi deler :-).

/Per
Avatar billede krogstrup Nybegynder
07. juli 2000 - 14:55 #6
helt i orden :-)
Avatar billede ps Nybegynder
07. juli 2000 - 14:58 #7
UPS burgeren=brugeren :-)