Avatar billede boye Nybegynder
06. juli 2000 - 13:03 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Er ASP så langsomt?

Jeg har lige uploadet min første og stadigb ret primitive asp-side:
http://www.whitehat.dk/vandhunden/index.htm

De sider der bare er html kører helt fint. Men hver gang jeg går ind på en ASP-side går der (tror jeg) op til flere minutter (28.8). Er ASP bare så langsomt, jeg mener, det er da ikke langsomt her på eksperten og det er jo også asp. Jeg bruger en Access-database med sådan noget DSN som står i den kode jeg har skrevet. Tingene virker helt fint når jeg kører det fra min egen komputer. Har det noget at gøre med at whitehat er en langsom server, der bruger lang tid på at fortolke asp-koden? Er der en mulighed for at jeg kan få det hele til at køre lynhurtigt?
Avatar billede vatos Nybegynder
06. juli 2000 - 13:19 #1
Det kan være forbindelsen hos Whitehat , som er dårlig. Jeg har selv brugt whitehat, og den er langsom nogen gange. Whitehat ligger hos Infopaq, som efter hvad jeg ved kører ASP langsomt.

Den eneste mulighed er at ligge din asp ting andre steder.

evt. www.ewebcity.com

ellers må du købe dig ind på et webhotel der understøtter ASP
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. juli 2000 - 14:27 #2
Prøv at se denne liste der er nok et nyt hotel du kan skifte til for whitehat er desværre sometider langsom selv om det er en genial service. Alle disse er gratis:)

Infopaq
Infopaq tilbyder GRATIS hosting af interessante Web-sites. Det eneste vi kræver er at du har dit eget domæne og at du har et banner fra os liggende i toppen af din side. Der er altså INGEN løbende omkostninger ved at have dit site liggende hos os.

For det får du bl.a. :

Al den plads du skal bruge til dit web-site
Alle de e-mails du skal bruge til dit domæne via POP3
ASP understøttelse
CGI understøttelse via ActivePerl
PHP3 understøttelse
Evt. FTP adgang til dine brugere
Statistik over brugen af dit site
Fri trafik på vores 2MBit linie
Gå til Infopaq.dk

--------------------------------------------------------------------------------

eWebCity.com
eWebCity.com har åbnet for et gratis web-hotel som understøtter ASP, medlemmer kan benytte MS Access databaser og får 30 megabyte gratis webplads at boltre sig på - desuden bliver der ikke placeret bannere på medlemmernes sider.

Gå til eWebCity.com

--------------------------------------------------------------------------------

DomainDLX

15 MB of Space
Domainname (domaindlx.com/yourname)
Virtual Directory (able to use global.asa)
FTP Account
Free E-mail Username@domaindlx.com
ASP (Active Server Pages) Support
"AspEmail" Component
Free SMTP Server Access for AspEmail: smtp.domaindlx.com
ODBC, MS Access databases
SSI (Server Side Includes)
PHP3
ColdFusion 4.0 Express
DomainDLX kræver at indholdet er på engelsk (eller engelsk som mindst et af flere sprog)

Gå til DomainDLX

--------------------------------------------------------------------------------

FUNZ.dk

Funz tilbyder gratis hjemmeside plads med bl.a.

ASP
CGI/Perl
PHP3
Access databaser 97+2000
Gå til Funz.dk

--------------------------------------------------------------------------------

WebSamba

WebSamba tilbyder:

30 Mb Disk Space
FTP Access Account
Unlimited Bandwidth
No Monthly Fees!
No Set Up Charges!
www.websamba.com/yourname/
Standard ASP Scripts
Free Email Account
Free ODBC System DSN Setup
Graphical Site Statistics
Gå til WebSamba

--------------------------------------------------------------------------------

Whitehat.dk

Whitehat.dk er et dansk, gratis og reklamefrit webhotel med mulighed for afvikling af Perl, PHP, SSI og ASP.

Der er ikke noget max for hvad din hjemmeside må fylde, eneste begrænsning er du ikke kan uploade filer på mere end 100 Kb (og selv dette kan der dispenseres fra).

Desuden kan du email adressen Dit_Brugernavan@whitehat.dk

Gå til Whitehat.dk

--------------------------------------------------------------------------------

Stivert.dk
Stivert.dk tilbyder gratis hjemmeside uden at du skal have bannere liggende. Få bl.a.

10 mb. diskplads
ASP, PHP3, PERL
E-mail
Support
Gå til Stivert.dk

Listen er hentet fra activeserverpages.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. juli 2000 - 14:30 #3
Desuden vil der snart blive mulighed for at bestille små
lette anretninger, som vil komme ud af dit cdromdrev et par minutter efter du
har bestilt det, men jeg har ikke helt fået det tekniske og rent mekaniske
helt på plads endnu...

Så vil jeg gerne bestille et stk:
Chili Con Carne m/ Creme fraiche og flütes
Tilbehør: Ris

Jeg lader bare computeren stå tændt så når det kommer til at virke sender du det lige gennem cd-rom drevet ikke?
Jeg har lagt pengene i cd-rom drevet :D
Avatar billede jabp Nybegynder
06. juli 2000 - 15:08 #4
Ja, jeg er med på tommyf's ret, du kan bare sende en til mig, min computer står klar hele tiden. !!!!!
Avatar billede tpiil Nybegynder
06. juli 2000 - 20:23 #5
infopaq er meget langsomme i asp!

stivert.dk, whitehat.dk og så lige min egen side funz.dk er meget langsom i asp pga. at infopaq hoster for mange sider på en server og det betyder at der er for meget overbelastnig på serveren :(

mvh
Thomas Piil
webmaster funz.dk
http://www.funz.dk
Avatar billede tpiil Nybegynder
06. juli 2000 - 20:26 #6
det skulle ha' været et svar :)
Avatar billede boye Nybegynder
06. juli 2000 - 21:15 #7
Jamen problemet er faktisk at det er så langsom at jeg ikke gider at vente på det, og zapper væk. Har de af jer som har kigget min side egentlig set min ASP i funktion, enten i livretssektionen eller i chatten, for jeg gider nemlig ikke vente... Jeg har også prøvet at uploade en simpel side til ewbcity, og det går stadig lige trægt...
Avatar billede boye Nybegynder
06. juli 2000 - 21:16 #8
--> Tommyf og jasp

Tager i den på beløbet? eller skal jeg lægge hundrede kroner oveni?
Avatar billede boye Nybegynder
06. juli 2000 - 21:19 #9
Ligger stivert ikke på Infopag? Og ang. Websamba ,Satndart Asp-scripts, hvad dækker det over? Betyder det at jeg kan bruge nogen de har lavet eller at jeg kan lave mine egne?
Avatar billede tpiil Nybegynder
06. juli 2000 - 21:21 #10
så kan det jo være at du skal have dig et hurtigere modem :)
Avatar billede boye Nybegynder
06. juli 2000 - 21:25 #11
Jeg har lige opdaget at det kører helt fint på eWebCity... Nu er jeg glad...
Avatar billede tpiil Nybegynder
06. juli 2000 - 21:28 #12
eWebCity er også rimmelig godt, hvis man da ikke køre med apache web server :)
Avatar billede tpiil Nybegynder
06. juli 2000 - 21:31 #13
men apache kan kun bruges til at prøve tingene af med
Avatar billede boye Nybegynder
07. juli 2000 - 16:56 #14
Drop det, jeg aner ikke engang hvad apache er...
Avatar billede tpiil Nybegynder
07. juli 2000 - 17:44 #15
okay, men det er et program så du kan teste ting på din egen computer, uden at uploade, man kan også bruge PWS=Personal Web Server som ligger på win98 cdrom'en! prøv PWS!!
Avatar billede theportal Nybegynder
14. juli 2000 - 21:07 #16
Jeg vil lige sige noget til webmasteren på funz.dk - Det er jeres (dem der uddelere gratis plads på infopaq's server) som har den største skyld i at det køre langsomt! Derved kommer uinteressante sider til at ligge og fylde!