Avatar billede hhjensen Nybegynder
30. april 2002 - 17:34 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Nero og kun et drev...

Mit CDRom/DVD drev er tilsyneladende kaput, så hvordan brænder jeg en cd, når kun mit brænder drev der virker? Jeg bruger Nero...
Avatar billede hansen300 Nybegynder
30. april 2002 - 17:36 #1
Hvis du bruger win XP, kan du starte med at kopiere Cd´en til harddisken. Dette gøres ved at åbne cden med alle filerne på og i venstre side af skærmen kommer en valgmulighed der hedder kopier til.. eller noget i den retning.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
30. april 2002 - 17:37 #2
Jeg bruger Win ME
Avatar billede hansen300 Nybegynder
30. april 2002 - 17:37 #3
Er der samme mulighed?? Jeg har ikke prøvet at arbejde med ME.
Avatar billede hansen300 Nybegynder
30. april 2002 - 17:37 #4
lige to sek. jeg installerer lige nero på min pc, og ser hvad andre muligheder der er. Der går lige 2 min.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
30. april 2002 - 17:38 #5
Kan jeg ikke lave et image eller en ISO eller noget i den stil med NERO?
Avatar billede dexterweb Nybegynder
30. april 2002 - 17:41 #6
Jeg tror ikke du kan bruge nero så men tag og brug Clonecd, det er bedre til at kopiere cd'er en nero. Du kan hente det på www.elby.org
Avatar billede hansen300 Nybegynder
30. april 2002 - 17:41 #7
Min version af NERO virker desværre ikke. Jeg må vende tilbage til dig hvis du ikke får hjælp andetsteds.
Avatar billede hhjensen Nybegynder
30. april 2002 - 17:43 #8
Jeg fik den vidst til at brænde et image eller noget i den stil. Så kan jeg vel senere brænde den ned på en CD?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
30. april 2002 - 17:46 #9
jeg er ret sikker på at hvis du vælger "copy cd" og vælger brænderdrevet både til at læse fra og skrive til, så starter nero med at læse cd'en, så spytter den den ud, og så kan du smide en frisk cd i...
Avatar billede nilsen Nybegynder
30. april 2002 - 19:16 #10
gd
Nero kan det hele, vælg kopiere cd, og bruk guiden, enklere kan det ikke blive. Når kopieringen er overstått, ber programmet om at du sætter inn en ny cd-r skive, og deretter går det hele igang.
mvh
Nilsen
Avatar billede hhjensen Nybegynder
01. maj 2002 - 07:58 #11
Nero gik kold, og Cloned CD virkede helt efter hensigten. Er det generelt at Cloned er bedre end Nero?
Avatar billede sluppi Nybegynder
01. maj 2002 - 09:14 #12
ikke nødvendigvis. det er stadig lidt efter smag og behag; nærmere sagt efter hvad du skal have kopieret...men ja, clonecd er rigtig god til at lave cdcopy.
Avatar billede summer Mester
01. maj 2002 - 10:49 #13
Brænderen kan selvfølgelig bruges som et alm. cd-rom drev, så sværere er det ikke og som nilsen skriver har Nero jo alle funktioner du har brug for. Du kan iøvrigt gratis opdatere Nero her:
http://www.nero.com/en/download.htm
Hvordan ved du iøvrigt, at dit CDRom/DVD drev er defekt? har du prøvet et andet IDE kabel, eller sat det fra brænderen på istedet
Avatar billede hhjensen Nybegynder
01. maj 2002 - 12:13 #14
Det er ikke altid den vil læse de samme CD´ere som brænderen vil.
DVD/CDrommen ligesom hakker i det - stopper og standser!
Avatar billede summer Mester
01. maj 2002 - 16:55 #15
1) Har du prøvet et andet IDE kabel, eller sat det fra brænderen på istedet? 2) Har du opdateret Nero til 5.5.8.0
Hvis dit brænder drev virker, så SKAL det kunne fungere som nilsen har skrevet. Måske skal Firmwaren opdateres. 3) Hvad hedder din brænder?
Avatar billede hhjensen Nybegynder
09. maj 2002 - 09:25 #16
Min egen indsats skal også belønnes!
Avatar billede hhjensen Nybegynder
09. maj 2002 - 09:26 #17
Jeg kaster points i grams - Tak for hjælpen.