Avatar billede binggeli Nybegynder
29. april 2002 - 19:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder jeg en update til min PheonixBios P'nP ver. 4,04

Jeg har en 100 MHz pentium. En Digital Venturis 5100. Jeg vil gerne anvende et PCI voodoo 3-2000 som grafikkort i stedet for mit onboard grafikkort. Mit problem er at man ikke kan boote med voodookortet i, fordi mit onboard grafikkort konflikter. Dette kan imidlertid ikke slås fra i bios'en, og derfor vil jeg gerne opgradere denne til en version, de virker. Hvor fa'en finder jeg en nyere bios. Jeg har været på Phoenix.com, men de henviser til Firmware.com som jeg har skrevet til. De svarer til gengæld ikke på min henvendelse. Hvad gør jeg?
Avatar billede halifax Nybegynder
29. april 2002 - 19:38 #1
Normalt henter man bios opdateringer på bundkortproducentens hjemmeside, og ikke hos bios producenten.
Find derfor ud af hvilket bundkort din pc har. Men måske er den så gammel (undskyld!) af bios ikke er af flash typen?
Dit onboard grafik burde i steden kunne disables via en jumper på bundkortet, når det ikke er i bios. Har du en manual til bordet, burde det fremgå af den.
Avatar billede jimse Nybegynder
29. april 2002 - 19:55 #2
Prøv at se om der er noget du kan bruge her:
http://www.compaq.com/legacysupport/digital/epid114.html
Avatar billede binggeli Nybegynder
29. april 2002 - 20:27 #3
Jeg har allerede opdateret alt hvad jag kan igennem Compaqs hjemmeside
Avatar billede binggeli Nybegynder
29. april 2002 - 20:40 #4
Digital stoppede tilsyneladende med at lave opdateringer til deres Venturis serie i 1998, hvor seneste opdatering hed 2.06. Den er installeret på min computer. Jeg kan godt flashe biosen. Der findes en PhoenixBios ver. 4.05 som jeg ikke kan finde nogle steder. Og på Phoenix.com omtales der en phoenix 4 release 6.1, som jeg ikke ved om virker til mit bundkort, og som jeg ikke kan finde andre steder end på firmware.com, som altså ikke svarer.
Jeg vil helst prøve alt andet end at skulle flytte jumpers da jeg ikke har manualer til noget.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
01. maj 2002 - 00:38 #5
Du kan ikke bare bruge enhver Phoenix 4.06 BIOS, den skal være tilpasset dit bundkort.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. maj 2002 - 01:08 #6
aaah..så godt et svar!! *GG*  Svar dog på det, der spørges om, eller lad helt være. Det var mere passende som en kommentar.
Avatar billede binggeli Nybegynder
01. maj 2002 - 17:42 #7
Ja, aaa 2500,
Men, hvordan finder jeg ud af hvor jeg kan finde ud af det?!!
Avatar billede binggeli Nybegynder
07. maj 2002 - 19:41 #8
Der er åbentbart ikke nogle der gider eller kan hjælpe så ingen point gives