Avatar billede dransfeldt Nybegynder
29. april 2002 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Import af fil.

Jeg er ved at lave en makro der importerer en komma separert tekstfil.
Jeg forsøger at lave det så når makroen afspilles, kommer der et vindue op hvor jeg kan indtaste sti og fil navn, til den fil jeg vil have improteret, inden makroen fortsætter.

Mvh
Dransfeldt
Avatar billede tipsen Nybegynder
29. april 2002 - 15:19 #1
Benyt InputBox()
Avatar billede tipsen Nybegynder
29. april 2002 - 15:19 #2
-hvis det er excel...
Avatar billede janvogt Praktikant
29. april 2002 - 15:19 #3
Fint, hvad er dit spørgsmål? :-)

Du kan kalde Excels indbyggede Åben-dialogboks ved hjælp af følgende kode:

Application.Dialogs(xlDialogOpen).Show
Avatar billede bak Forsker
29. april 2002 - 15:27 #4
skriv
txtfil = Application.GetOpenFilename("Tekst Filer (*.txt), *.txt")

og derefter åbner du txtfil
Application.open (txtfil)
Avatar billede bak Forsker
29. april 2002 - 18:17 #5
Application.GetOpenFilename henter ikke selve filen men leverer bare stien og filnavn til den. Man kan så arbejde videre med den streng og bruge den i Application.Open eller til andet.
Avatar billede dransfeldt Nybegynder
30. april 2002 - 14:22 #6
Tak for besvarelserne, trods min kringlede formulering (og ja det er Excel)
De to sidste løsninger virker tilsyneladende begge fint og er lette at gå til.