Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. april 2002 - 02:11 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Hvilket kabinet skal jeg købe?

Hey

jeg står og er godt træt af mit Aopen HX45
Der er ikke plads til ret meget i det, og der er minus ventilation, så jeg har haft det stående åbent i 1 år nu, fordi min athlon 1333 varmer så meget

Det jeg skal bruge er et kabinet som opfylder følgende:

1. Det skal være stort, med mange drevpladser (hightower eller lign.)

2. der skal være ordentlig ventilation i det, dvs. et par blæsere som sørger for noget frisk luft i det (gerne støjsvage blæsere)

3. det skal være pænt (evt kunne fås i diverse farver)

4. det skal være solidt og nemt at rode i, og uden skarpe kanter, og i øvrigt være til at få IDE kablerne til at nå fra MB til HD

5. der skal IKKE være nogen former for låge over drevene på fronten, det er for nederen og compaq agtigt

6. det skal helst ikke koste meget mere end 1000 kr med mindst 300 watt strømforsyning

det er hele 6 ting på een gang men mon ikke der er nogen der kan finde et par kabinetter der opfylder nogle af dem? tak

skriv også hvis i selv har erfaringer med gode/dårlige kabinetter...
Avatar billede arne_byste Nybegynder
29. april 2002 - 02:14 #1
well.... så kan jeg anbefale dig et HQ08... HX45 er efter min mening ret grimt, jeg har selv et HQ08 med gennemtræk i form af 2 stk 80MM blæsere, en i hver ende (som du kan regne ud hiver den forreste luft ind mens den bagerste skubber ud) alle mine blæsere kører på 5volt, incl den i PSU...

Det koster omkring 8-900kr og er med 300Watt's PSU...
Avatar billede snowball Novice
29. april 2002 - 02:17 #2
Har ikke egne erfaringer med det (endnu) jeg ville anbefale et Chieftec tower. Især et fra deres Scorpio eller Dragon serie.

Se mere på http://www.chieftec.com pg priser på www.edbpriser.dk !

Snowball
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. april 2002 - 02:24 #3
jeg vil gerne have angivet specifikke modeller som opfylder det jeg beder om...
Avatar billede snowball Novice
29. april 2002 - 02:28 #4
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. april 2002 - 02:54 #5
skulle være uden låge :-p
Avatar billede pentium4 Juniormester
29. april 2002 - 03:53 #6
Jeg vil helt klart også anbefale dig et Aopen HQ08 til under 900kr. http://www.aopen.com/products/housing/hq08.htm
Der er til at sætte 1 stk. 80mm blæser i bunden foran og 2 stk. foroven bagpå.
Der kan sidde 2 HD forneden og 4 HD i toppen.
Jeg har haft mit i 5år og har lige skiftet min strømforsyning ud med en Enermax på 350W fordi jeg troede, at det var den som lavede noget lort med min pc'er, men det var det ikke, så den blev solgt til anden side.
Og hvis jeg nogensinde skal have et nyt bliver det helt klart sådan et igen hvis man stadig kan købe det til den tid.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
29. april 2002 - 08:27 #7
pentium >> YEAH, baby! *G*
jeg har selv lige købt sådan et - det er for fedt :0)
Avatar billede luckyloke Nybegynder
29. april 2002 - 08:51 #8
har selv haft 2 Aopen kabinetter, og været ok tilfreds, men har nu fået mig et Cheiftec DA-01SLD ATX og det styrer fandme for vildt, min mb temp er faldet 10 grader, og min cpu XP1700@1600mhz er faldet med  ca. 7-8 grader, der er plads til 3 80mm blæsere for og 2 bag + 1 indbygget i siden.
udover det, kan det efterhånden fås i en del forskellige farver.
jeg må på det varmeste anbefale dette kabinet.....
**CHIEFTEC RULES**
ps: kig på.
www.edbpriser.dk
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. april 2002 - 19:59 #10
jeg har tænkt lidt over det...

Aopen HX08, lyder godt, men ALLE har sådan et kabinet... ikke så fedt synes jeg

http://www.chieftec.com/products/dragon/da01wd.htm - det her er fedt fordi det kan fås i flere farver, men kan ikke fordrage lågen der sidder på det

http://www.chieftec.com/products/dragon/da01w.htm - det her ser OK ud men er i en kedelig hvid farve

http://www.codegengroup.com/proddetail.asp?id=139 - det her ser pænt ud, synes jeg... men jeg har hørt at Codegen ikke er helt samme kvalitet som Chieftec

http://www.codegengroup.com/proddetail.asp?id=141 - det her er billigt, der er monteret 2-3 store blæsere fra starten, men jeg kan ikke lide at der er låge på...

hmm det er svært at beslutte sig...
Avatar billede luckyloke Nybegynder
29. april 2002 - 23:05 #11
hvad med Cheiftec AX-01SL-D Alu, lækkert kabinet i aluminium
Avatar billede luckyloke Nybegynder
29. april 2002 - 23:12 #12
ellers prøv og tjek edbpriser, efter Lian Li sådan et har "alle" ikke..
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. april 2002 - 01:42 #13
http://www.lian-li.com/product.php?action=viewPD&prdid=719
det ser fandme fedt ud, det er så 1700 kr, men ja det ser fucking blæret ud.... tror næsten jeg vil have sådan et
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. maj 2002 - 08:02 #14
lukketid?!
Avatar billede joker73arb Nybegynder
30. maj 2002 - 09:39 #15
yup.. det er lidt for sejt :)

Hvad med et lydløst et med virkeligt alternativt design??

http://home.worldonline.se/cybert/index.html
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. maj 2002 - 17:41 #17
well jeg lukker det nu, jeg tror jeg kører videre med mit (moddede) HX45 indtil videre... men de der kabinetter i datanova, samt Lian Li var nok dem jeg bedst kunne lide