Avatar billede western-amigo Nybegynder
28. april 2002 - 20:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Xp 1800 brændt sammen ?

Computerinfo:
Processor: 1800+
Motherboard: ECS K7s5a
Styresystem: Windows XP

Jeg har et problem med at min computer ofte ikke starter ordentligt op. Dvs. den starter ganske vist op men starter ikke windows så efter den har lavet den procces med at tælle rammene viser den bare sort skærm.
Hvis jeg så trykker på "reset" knappen på min computer starter den op forefra og går denne gang ind i windows XP og starter helt normalt op.

Et andet problem er at hvis jeg f. eks. spiller counter-strike går den for det meste i hak endten nå jeg har fået forbindelse med en server, eller imens jeg spiller det. Det problem er ikke ved alle spil og programmer, men det er ikke kun ved counter-strike.

Og mit spørgsmål er så nu; Er min processor brændt delvist sammen ? eller er det et andet problem ?

Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. april 2002 - 20:22 #1
Prøv først at hente "SiSoft Sandra" her:
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/html/dload.htm

og se hvilke fejlmeddelelser du får når du kører de forskellige tests.
Avatar billede western-amigo Nybegynder
28. april 2002 - 20:23 #2
Hvilken download skal jeg vælge ?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. april 2002 - 20:29 #3
Avatar billede mjl Nybegynder
28. april 2002 - 20:31 #4
Måske er det bare det sædvanlige varme-problem, med AMD'ere...
Avatar billede western-amigo Nybegynder
28. april 2002 - 20:39 #5
Fiskesuppe kan du fortælle hvordan jeg bruger progammet ? kender det nemlig ikke
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
28. april 2002 - 20:58 #6
Tjaa du skal bare åbne det og så er der en masse ikoner (værktøjer) der kan teste forskellige dele af din computer. Hvis programmet finder forslag til forbedringer af din hardware/software, så står det nederst i de bokse der kommer frem når du klikker på ikonerne (hvis du forstår hvad jeg mener). Programmet er ikke så svært at bruge. Jeg fandt ud af det efter 5 min.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
28. april 2002 - 22:24 #7
mjl > Nu er Ahtlon XP slet ikke som f.eks Thunderbird de er nemlig ophednings sikret eller hvordan man nu skal sige det .. de kan ikke brænde sammen som Thunderbird kunne gøre jeg har f.eks en Athlon xp og har bare en ganske almindelig cooler master og tempraturen når max 48 grader .. men det er så efter intens gaming i mange timer i træk plus den måske har været tændt i 3-4 dage i træk
Avatar billede arne_byste Nybegynder
29. april 2002 - 02:19 #8
Det kunne lyde som at den er ustabil...Da jeg overclockede min Duron800 oplevede jeg det samme som dig, nogle gange startede den fint op, andre gange døde den ved indgang til Windows. Da det nu var overclocking jeg rodede med, øgede jeg blot Vcore en smule af gangen, indtil den kørte stabilt, det lykkedes mig at køre 800@1GHz stabilt... Varmen er så en anden sag, idag kører den 800@850 helt stabilt, med 5volt på alle blæsere...

Hvis du er i tvivl om din CPU er "delvist brændt sammen" så prøv at skifte den ud med anden og test. Ellers kan du vel hoppe ned til din lokale it-pusher og få ham til at teste den for dig...

Det med SiSoft Sandra tror jeg ikke bringer dig nogen vejne...
Avatar billede adidaz Nybegynder
29. april 2002 - 11:53 #9
Jeg vil godt lige sige at det nok ikek skyldes varme hvis det er en Athlon!
FAKTA er at Athlon er stabil helt op 95 grader ifølge AMD selv!
De fleste Athlon Cpu'r køre mellem 45-55 grader  så det er nok ikke problemet. http://cweb.msi.com.tw/eforum/tip/tip6.htm
Avatar billede western-amigo Nybegynder
29. april 2002 - 13:59 #10
arne kan du fortaælle mig hvordan jeg øger det du kalder "vcore" ?
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
29. april 2002 - 17:51 #11
Hvor stor er din PSU? Husk at AMDer sluger meget strøm!

/ET
Avatar billede western-amigo Nybegynder
29. april 2002 - 19:40 #12
hmm ved ikke hvad PSU er
Avatar billede zexpy Nybegynder
29. april 2002 - 19:49 #13
Jeg Har ikke haft nogle probs med min 1800+ med start op jeg har både prøvet XP og 98 men jeg har haft det samme problem med min Skærm fryser det var bare i Xp jeg har ingen problemer i 98 prøv at installere XP og se :]
Avatar billede eagle123 Nybegynder
29. april 2002 - 20:09 #14
PSU Er din strømforsyning ofte kan du se på siden af den hvor meget power der er på - Normalt er en 300W
Avatar billede spt Nybegynder
29. april 2002 - 21:09 #15
Tennisschläger

ikke pro kennix.
Jeg spiller ikke tennis.
Avatar billede western-amigo Nybegynder
15. maj 2002 - 22:05 #16
har desværre ikke fået løst mit problem så jeg lukker