Avatar billede jivefunk Nybegynder
25. april 2002 - 10:00 Der er 8 kommentarer

Win 2000 crasher under opstart & installation med 2 IDE66 diske

Hej..
Jeg har et lille problem med windows 2000.
Jeg har et Abit BP6 bundkort med en onboard Highpoint 366 (IDE/ATA 66)controller. Hvis jeg tilslutter 2x IBM 60GXP 60GB diske til den pågældende controller, vil 2000 hverken installeres eller starte! Og jeg har installeret controleren under 2000 installationen. Hvis jeg tager en af diskende fra, vil 2000 gerne både installeres og virke perfekt. Men med 2 diske går det galt...
Windows 98 har intet problem med at køre med begge diske tilsluttet, men da 98 stabilitet ikke rigtigt stemmer overens med mit temperement, er det jo heller ikke en løsning...
Nogen der har gode ider?
Avatar billede eagle123 Nybegynder
25. april 2002 - 10:07 #1
Kører du med RAID??
Avatar billede ravencmp Novice
25. april 2002 - 10:09 #2
kender fejlen.... havde den selv med en 60 og en 80 Gb HD jeg løste det ved at kigge lidt på selve hardaren indeni kabinettet...

jeg sørgede for at master-HD var sat på IDE-1 og stik et på kablet og at slaven på dette kabel var mit DVD-drev

slave-HD sat til IDE-2 stik 2 og så min brænder som slave herpå i stik 1

der kan somme tider under XP, NT og 2000 være probs med HD større end 40 GB på samme IDE controller

husk i øvrigt at sætte jumpere til master/slave istedet for cable select
Avatar billede jivefunk Nybegynder
25. april 2002 - 10:10 #3
Nej det er kun en IDE66 controller ikke en Raid, men det er meningen at 2000 skal danne software RAID hvis det nu kommer til at virke
Avatar billede jytteq Nybegynder
25. april 2002 - 13:40 #4
Avatar billede jivefunk Nybegynder
25. april 2002 - 13:47 #5
Til jytteq: Ja....1.28
Avatar billede jytteq Nybegynder
26. april 2002 - 01:18 #6
Hvad med BIOS RU eller NJ
Avatar billede ravencmp Novice
02. maj 2002 - 20:49 #7
---> jytteq - og hvad er det ???
Avatar billede jytteq Nybegynder
03. maj 2002 - 03:29 #8
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=BP6&#Bios
Det er Bios updates, jeg havde vist ikke fået det sidste af linken med så den er her