Avatar billede flemming_360 Nybegynder
24. april 2002 - 23:41 Der er 24 kommentarer

Medal of honor problemer med Gforce2 kort

Nederst har jeg indsat udskriften fra MOHA consul dette er det sidste der sker før den crasher. Jeg når altså aldrig ind i spillet.

Lidt om min PC:
800 MHz Pentium III
128 MB Ram
Logitech trådløs keyboard og mus
Nvidia Gforce2 MX/MX400 med 32 MB Ram.
SoundBlaster AudioPCI 128
DirectX 8.1
Windows 98se

Jeg har i de seneste dage knoklet rundt på nettet efter de nyeste drivere. Jeg har installeret NoCD crack (Ja, jeg har original spillet) Hentet den nyeste patch til spillet osv. osv.
Og lige meget hjælper det.

Umiddel bart har jeg brugt mere end 24 timer på at downloade / installere / teste.
Downloadning på et 56K modem er nu uendeligt kedeligt når man egentlig havde regnet med at skulle bruge tiden til at spille.....

Så der er 200 point i dusør for den rigtige løsning som ikke betyder at jeg skal købe en ny PC'er.....

Flemming

18294 files in pk3 files
execing default.cfg
execing menu.cfg
execing newconfig.cfg
Config: unnamedsoldier.cfg
couldn't exec configs/unnamedsoldier.cfg
execing safemode.cfg
couldn't exec localized.cfg
execing autoexec.cfg
Unknown command "fov"
couldn't exec custom.cfg
...detecting CPU, found Intel Pentium III

------- Input Initialization -------
Initializing DirectInput...
Couldn't set DI coop level
Falling back to Win32 mouse support...
------- Input Initialization Complete ------- 1136
You are now setup for easy mode.
----- Client Initialization -----
Called FadeSound with: 0.000000
----- Initializing Renderer ----
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\SYSTEM\opengl32.dll' ): succeeded
...setting mode 3: 640 480 FS
...using colorsbits of 16
...calling CDS: ok
...registered window class
...created window@0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...23 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...23 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 23:48 #1
OPdater din driver på www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 23:48 #2
Grunden er at du ikke har OpenGL support. Det får du med en af de nyeste drivere
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. april 2002 - 23:49 #3
Mit svar er rigtigt, men behold dine point :)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
25. april 2002 - 00:49 #4
Radiohead har ret (; og 200 point er lige i overkanten
Avatar billede radiohead Nybegynder
25. april 2002 - 00:50 #5
:)
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2002 - 04:15 #6
Jeg kører som din Win98SE med et GeForce2 MX200 32MB. Jeg har aldrig opdateret driver, men bruger den der fulgte med kortet. MOHAA kører bare der ud af i 32 bit opløsning. Men sikkert OK at opdatere til nyeste driver. Det ser ikke ud til at du har OpenGL aktiveret/installeret = GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem.
Nederst i første afsnit skriver den "couldn't exec custom.cfg"
Har du kørt filen configure.exe? Det var det første jeg gjorde efter installation. Ved ikke om det var rigtigt eller nødvendigt? Men spillet har kørt lige siden. Det lavede en ny fil, newconfig.cfg. - Til gengæld har jeg ingen fil ved navn custum.cfg.
Ugen efter hjalp jeg en bekendt som døjede. Efter han havde kørt configure.exe var der ingen problemer. Så det må ha' betydning.

Håber du kommer i gang, med eller uden ny driver til dit Geforce. Spillet er det værd....  :)    Hyg dig.
Avatar billede masterofdisaster Nybegynder
25. april 2002 - 11:14 #7
har du prøvet at køre autoconfig der ligger i din MOHAA mappe hilsen master of disaster
Avatar billede flemming_360 Nybegynder
25. april 2002 - 21:15 #8
Til Masterofdisaster: Yeps.
Avatar billede flemming_360 Nybegynder
25. april 2002 - 21:26 #9
Radiohead:
Er ved at downloade 28.90. Var helt overbevist om at jeg havde den nyeste, nemlig 28.32. På Nvidia hjemmeside var 28.90 ikke at finde for 3 dage siden. Hvis det løser problemet er de 200 point dine. Jeg mente det jeg skrev :-)
Flemming
Avatar billede flemming_360 Nybegynder
25. april 2002 - 23:35 #10
Radiohead:
Har nu installeret 28.90, men lige meget hjælper det.
Er der nogen som har et bud som ikke går på at opdatere driver til grafikkortet ???
Mvh.
Flemming
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. april 2002 - 23:36 #11
nøj, hvor har det spørgsmål været stillet mange gange...
Avatar billede flemming_360 Nybegynder
26. april 2002 - 00:09 #12
Nanoq: Jeps, men det ser nu ikke ud til at være det sædvanlige svar.....
:-)
FL
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. april 2002 - 00:11 #13
flemming, du har ret... fair nok :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 00:16 #14
Prøv med 23.11 driveren. Jeg er sikker på den virker! Husk at afinstallere din gamle driver!!

-Radiohead
Avatar billede flemming_360 Nybegynder
26. april 2002 - 00:34 #15
radiohead
Er gået igang med at downloade. Tager dog lidt tid på mit gamle hakkebræt af et modem. (gad vide om tiden ikke er ved at være inde til ADSL)
Vender tilbage
:-)
FL
P.S. man kan da ikke sige at jeg giver hurtigt op.
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 00:40 #16
Kan kun råde dig til ADSL :)

Sidder selv med Kabel og er glad for det :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 00:40 #17
Nu må man håbe du får noget ud af spillet :)
Avatar billede flemming_360 Nybegynder
26. april 2002 - 00:46 #18
ADSL der er vist ingen vej uden om :)
og det med spillet, tør slet ikke tænke på hvis jeg ikke synes om det...naarrrrhhhhh ikke muligt, selvfølgelig gør jeg det *GGG*
Avatar billede flemming_360 Nybegynder
26. april 2002 - 01:11 #19
radiohead:
snøft...heller ikke. Der må squ være et eller andet galt med enten mit kort eller med min pc'er. Hvis der da ikke er en eller anden spooky konflikt...kan nu ikke se nogen.
1 maj bliver dagen hvor jeg renser godt og grundigt ud, og reinstallere hele mulitjavsen incl. win 98.
Vil dog indtil da følge med om der skulle være en som har de vise steen
;]
Flemming
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 01:15 #20
Hmmm.. Det lyder sært. Jeg er selv stødt på den fejlmeddelelse et par gange, men det har altid hjulpet med en anden driver.

Jeg ved ikke hvad der så kan være galt, men du må have held og lykke med det.

-Radiohead

Vender muligvis tilbage, hvis der popper noget op :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
26. april 2002 - 01:41 #21
styresystem?? Prøv med den nyeste DirectX måske.

Nå... Go nat
Avatar billede halifax Nybegynder
26. april 2002 - 16:36 #22
Jeg tror faktisk, du nu har rodet så meget med drivere, at det kan være årsagen til dit koks.
Afinstaller alt software relateret til grafikkort, afinstaller driver. Genstart pc og når meddelelsen kommer om at der er fundet ny hardware, installerer du den ny driver.
Avatar billede flemming_360 Nybegynder
26. april 2002 - 22:07 #23
Det er nu lidt sært det her.
Når jeg kigger under kontrolpanel / skærm / indstillinger / avanceret / Geforce2MX/MX400 / yderligere indstillinger:
får jeg 5 faneblade incl. indstillinger af OpenGL
Men hvis jeg bruger programmet SiSoftware Sandre og analyser på mit system: kan jeg under OpenGL video Information se at OpenGL ikke er installeret.
Hvorfor hulen kan jeg justere på OpenGL når det ikke er installeret....Suk.
By the Way:
Radiohead jeg har DrirextX 8.1 installeret. Den burde vel kunne gøre det ?
Halifax: Jeg prøvede det men niks. Ellers godt forslag :)
Er der nogen der kender til software som kan fejlsøge på ens grafikkort ? Tror efterhånden at det er der hunden er begravet. Vil nu bare være surt hvis det er kortet. Det er 1½ år gammelt (garanti udløbet) og kostede 1 Kilo dengang.

Flemming
(Begynder selv at tro på at jeg ikke var for gavmild da jeg lovede 200 point for en løsning *GGGG*)
Avatar billede halifax Nybegynder
27. april 2002 - 02:49 #24
Kan du få dette frem: Begynd i alm. Egenskaber for skærm -> Indstillinger. Klik på Avanceret. Her klikkes på faneblad GeForceMX.
I bunden af dette skærmbillede (hos mig ihvertfald) klikkes på Additional Properties.. og der fremkommer et nyt skærmbillede. Her er faneblad OpenGL Settings. Har du noget "slået til" her - evt. blot ved Restore Defaults? - Noget må for pokker virke, hvis ikke din bange anelse om kortet forhåbentlig ikke skal vise sig sand.