Avatar billede sting Nybegynder
23. april 2002 - 16:06 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

KAn jeg selv hoste min hjemmeside.

Jeg har fået et fast ip-nummer

Nu vil jeg gerne have muligheden for selv at hoste min hjemmeside.

Hvordan gør jeg det. Opskrift udbedes
Avatar billede morpheus Nybegynder
23. april 2002 - 16:08 #1
Ja, det kan du godt.

Du kan installere en apache server (www.apache.org)
Med denne installeret kan du hoste din egen side
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
23. april 2002 - 16:10 #2
Hvilken ADSL udbyder har du?
Avatar billede sting Nybegynder
23. april 2002 - 16:10 #3
Ja, men kan andre logge på min webside. Min computer skal fungere som en server.
Avatar billede morpheus Nybegynder
23. april 2002 - 16:12 #4
Ja. Hvis du har en router skal du have åbent for port 80, der bruges til http trafik
Avatar billede sting Nybegynder
23. april 2002 - 16:13 #5
Til fiskesuppe

Tele.dk

Til morpheus

Ja, jeg har en router. Kan du forklare dig nærmere. Jeg har ikke prøvet det her før???
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. april 2002 - 16:14 #6
Hvis du laver en HTTP NAPT på din router, så har du faktisk en web server.

Jeg vil dog anbefale microsoft webserver, da den er nemmere at bruge.
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
23. april 2002 - 16:14 #7
Mæ' på jn' lytter.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. april 2002 - 16:15 #8
Hvad for en router har du  ? Cisco eller speedstream ?
Avatar billede sting Nybegynder
23. april 2002 - 16:16 #9
Det er en Xpresslink router

Nå Sofus nu siger du noget jeg slet ikke kan fatte. Hvordan laver man en HTTP NAPT
Avatar billede jorn1 Nybegynder
23. april 2002 - 16:18 #10
Xpresslink er "DET" en router ???????????!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede morpheus Nybegynder
23. april 2002 - 16:19 #11
Han mener sikkert en NAT.

Jeg kender desværre ikke Xpresslink routeren.

Men da du har TDC som udbyder, tror jeg ikke du selv må rodde rundt i routeren. Dette skal du have en teknikker til. Og det koster.

Hvilken type abbonement har du hos TDC ?
Avatar billede sting Nybegynder
23. april 2002 - 16:19 #12
Der er 200 Extra point til den der får mig guidet igennem det.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. april 2002 - 16:19 #13
NAPT laves på forskellige måde alt efter hvilken router du har.. Jeg kender desværre ikke Xpresslink routeren, så jeg kan ikke fortælle dig hvordan du laver en NAPT på den.

En NAPT er en henvisning din router laver, så f.eks. hvis der er 1 webserver på din lokalnet, så sender routeren alt vidre til den computer.
Avatar billede morpheus Nybegynder
23. april 2002 - 16:19 #14
jorn1 > Du kan da ikke svare med et spørgsmål ! :D
Avatar billede sting Nybegynder
23. april 2002 - 16:19 #15
Netexpress
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
23. april 2002 - 16:20 #16
Det du skal gøre er, at du skal ringe til TDC support og bede dem om at gøre din router klar til at din computer skal fungere som webserver.

Derefter skal du installere en webserver (et program) på din computer. Du kan enten installere Apache eller du kan installere Microsoft Webserver. Jeg anbefale dig det sidste, da Microsoft Webserver ligger på Windows CD'en og Apache skal man først downloade (men begge er gratis). Hvis du har Windows98/ME, så er der noget på Windows CD'en der hedder PWS som du skal installere og hvis du har Windows2000/XP så skal du installere IIS som kan findes under kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> Windows komponenter.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. april 2002 - 16:20 #17
NAPT = Tillader adgang fra Internet til visse servere på dit LAN.

NAT = Giver ubegrænset adgang fra Internet til een computer på dit LAN
Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. april 2002 - 16:22 #18
Sting prøv lige at kigge på din router,, er den såen lidt rund i det med et cisco logo på ? eller er den nærmere firkantet med det speedstream logo på ?
Avatar billede jorn1 Nybegynder
23. april 2002 - 16:29 #19
Først der det nødvendig at oplyse hvilket styresystem du bruger Win98,Xp,win2000, med Netexpress følger der normalt en spreedstream router, som man selv skal konfigurerer, fra TDC er den ku konfi. så man kan komme på internettet,
Avatar billede sukos Juniormester
23. april 2002 - 17:22 #20
Kan du komme ind på http://192.168.1.1 ?

hvis ja, så kik efter muligheden for at tillade adgang fra nettet, gennem port 80, til en comp på dit netværk. Her ska ldu nok skrive din comps ip-adresse, altså den ip du bruger på dit lokalnetværk.
Og det vil igen sige at du IKKE skal bruge DHCP, men angi' en ip for hver comp på dit netværk.

mere følger når du svarer.......
Avatar billede sting Nybegynder
23. april 2002 - 17:51 #21
Det er en router fra siemens. Den er ikke rund, men firkantet.
Jeg bruger win2000
Avatar billede sting Nybegynder
23. april 2002 - 17:52 #22
Nej jeg kan ikke komme ind på 192.168.1.1
Avatar billede sukos Juniormester
23. april 2002 - 22:25 #23
Det er da ikke en router?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
24. april 2002 - 00:51 #24
Siemens laver meget bekendt det som TDC kalder for ADSL modemmet. Hvis du har en router, skulle den meget gerne være forbundet til dit netkort.

Med mindre du har et ATM kort
Avatar billede sting Nybegynder
24. april 2002 - 13:39 #25
Jeg har et ATM kort
Avatar billede jorn1 Nybegynder
24. april 2002 - 14:42 #26
Har du indstalleret ILS (internet informations service)
Avatar billede jorn1 Nybegynder
24. april 2002 - 14:42 #27
har du det så prov met HTTP://localhost
Avatar billede jorn1 Nybegynder
24. april 2002 - 15:01 #28
smid det ATM kort ud og køb et 100/10 Netkort og så sæt flere ip adresser op 192.1681.2 for din WEB server 192.168.1.3 for Mail server 192.168.1.4 for FTP server win2000 kan sagtens arbejde med flere ip adresser, men kun 10 personer kan koble op på server ad gangen.
Avatar billede jorn1 Nybegynder
24. april 2002 - 15:04 #29
og husk så lige at du skal have et domæne og du skal have DNS henvisning til dit domæne ( http://www.gratisdns.dk
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2002 - 18:05 #30
du skal jo bare tisse på din computer, så kører det...
Avatar billede sukos Juniormester
24. april 2002 - 19:49 #31
Er der sket noget?

Ellers så prøv at installere apache,

apache: http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/
Vælg den version som hedder: apache_2.0.35-win32-x86-no_ssl.msi

Efter download:

Start apache installeren.
Når du kommer til vinduet hvor du skal indtaste domain. m.m. skriver du

dk for "Network domain"
din faste ip-adresse for "servername"
din mail-adresse for "Administrators email address"
og klikker ud for "for All Users.................."

next...

Vælg "Typical"

next..

Klik på change for at ændre stien til installation. I dette tilfælde bruger jeg C:\ og ikke andet. Det giver mappen Apache2 på c-drevet efter installation. Du skal ha' forbindelse til nettet når du installerer!
Men så skulle den ellers køre nu, efter endt installation.
Prøv at åbne en browser, og skrive http://din ip adresse , så skulle du gerne få en side op a'la' "Det lykkedes".......
Avatar billede sukos Juniormester
25. april 2002 - 09:25 #32
Takker for point!
Hvis du vil bruge et domainenavn, vil jeg anbefale du køber et på
www.gratisdns.dk
og får dem til at pege på din ip.
Avatar billede sukos Juniormester
25. april 2002 - 09:26 #33