Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 12:04 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Tjæk det ud!!!!

Hej eksperter
Jeg er lige blevet næsten færdig med min cv - galleri site, som jeg skal bruge som referencer når jeg søger læreplads, som mediegrafiker.
Hvad synes i??
Er den brugervenlig og pæn i layout???
Tænkte lige jeg ville have noget ris/ros fra eksperterne herinde :)

httP://www.art-view.dk

Men skriv endelig -
*VV* Sabrina*
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. april 2002 - 12:14 #1
lækkert design:-)
Det tager rimlig lang tid at loade ned på en 960/128 adsl fra cc...måske skulle du komprimere dine billeder lidt så loadtiden går lidt ned?
Ellers syntes jeg det hele ser meget godt ud, dine farver er dejlige at se på, de er gode, og de fanger.

Det eneste jeg kan komme på, som ikke rigtig spiller for mig, er den der loadtid, som jeg vil mene er alt for høj.

har du tænkt på at lave en ende på dit design, i stedet for at lade den køre ud nede i bunden?

meget brugervenlig og læse venlig side...

wil/
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. april 2002 - 12:17 #2
du har godt nok lavet nogle fede billeder inde i din portfolio...rigtig fedt lavet, lige til at hænge op:-)
Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 12:19 #3
:) Tak - skønt med alt den ros *G*.... er det baggrunde der er lang tid om at loade eller de enkelte pics i portfolio med mere???
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. april 2002 - 12:22 #4
det er sådan set kun de forskellige billeder som der tager lidt tid at hente ned...nu tænker jeg nok mest på folk med alm dial up modems, det kunne godt tage lang tid at hente ned....

tester lige på mit 56.6 modem om lidt...

wil/
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. april 2002 - 12:23 #5
det går altså lidt sløvt:-) hvis man ikke lige har adsl
Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 12:29 #6
oki *GG* jeg forstår, håbede ellers lige den gik, *ØV* men oki jeg gemmer dem i 'gif' :)
Så håber jeg det hjælper!!!
Grunden til at jeg spurgte ang hvilke billeder er fordi at billederne i portfolio kan jeg nok ikke gøre mindre uden at de midster kvaliteten, men de andre er gemt i høj kvalitet og kan ændres.
Men tak for oplysningerne *SS*
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. april 2002 - 13:17 #7
Jeg er ikke rigtig glad for den fixerede bredde på siden.
i smalt vindue kommer der vandret scrollbar ca en cm før margin tilhøjre er brugt op ( lidt for venstreorienteret :-)). Og i bredt vindue er det er slips der hænger ned midt i vinduet.

din menu tilhøjre er køn, men ret overflødig når den samme menu ligger vandret foroven (og den er med til at skubbe siden tilvenstre).

de 8 første af billederne forneden på startsiden burde nok også virke som links, billederne (og overskriften lige ved) ligner links, så hvorfor ikke lade dem være det.

Lav et par pixels margin mellem billederne og teksten ved siden af. Bogstaver har ikke godt af at miste deres baggrund på den ene side.

profil siden:
    Prøv at læse punktet privat med et personalekontors øjne:
    "samboende med min kæreste og mor til en dreng på 3 år" (Uha da. enlig mor der flakker fra fyr til fyr og sikkert får flere børn inden længe.

    "Har egen virksomhed" (Hvad vil hun proritere når der er pres på? Os eller sit eget?)

    "Jeg har selvføglig mange andre..." (Ja naturligvis; så hvorfor spilde vores tid med at snakke om det? Kunne det være et forsøg på at give indtryk af en dynamisk person selvom hun i virkeligheden er gået istå?)

Det kan naturligvis også opfattes positivt altsammen, men hvorfor tage en chance når man kan finde en anden ansøger der er mindre tvivlsom.

virksomhed siden:
    Er det din eller er det din kærestes?

portfolio siden:
    bør være hurtiger at komme frem til. Du er jo god til det der tegneri.

mvh JakobA
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. april 2002 - 13:19 #8
det er dem på forsiden den er gal med:-)

Du kunne evt. lave 2 versioner af dit site, så kan du tilpasse en version til alm modem brugere og en til adsl...

det ville nok være den ultimative løsning, hvis du holder på at du ikke vil gøre dine billeder mindre end de er nu:-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. april 2002 - 13:20 #9
PS: på undersidene mangler der et link tilbage til startsiden.
Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 13:29 #10
Jakoba - jeg synes godt nok det du beskriver om min profil er lidt hårdt lagt ud, jeg har jo skrevet jeg er samboende med min kæreste, hvilke gør vi er 2 om barnet, og jeg har jo kun haft ham, aldrig været enlig mor!!! - så hvordan kan du komme frem til det, 'er det fordi jeg ikke er gift' eller???
Flere børn, det er jo et cv site da jeg starter på udd. d. 29 juli og skal bruge en reference til mine evner.
Ja undskyld men jeg bliver sku' en smule fornærmet!!!! - synes du tolker det lidt vildt!
Gået i stå!!! - jeg har aldrig haft mere travlt! -
Men ok hvis jeg skulle søge et fuldtids job og ikke en læreplads ville der måske være tvivl om min OG min kærestes virksomhed, men til en læreplads hvor jeg bare skal have en arbejdsfunktion for en periode, ville jeg mene mine beskrivelser bliver lidt mere positive end som så Eller????
Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 13:31 #11
cool-wil>>> Jo jeg vil gerne gøre bg billederne og banneret mindre men under portfolio går den ikke :)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. april 2002 - 13:33 #12
nej det kan jeg godt se:-)
held og lykke med at finde en arbejdsplads via din hjemmeside:-)

wil/
Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 13:34 #13
Will>>>> TAKKER :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
23. april 2002 - 13:36 #14
Fin side.

Dog har jeg en lille rettelse.

Når man går ind på fx. "portfolio"-->"malerier" og så trykker på "tilbage" knappen, så burde man komme tilbage til portfolio-siden, og ikke helt tilbage til index-siden.
Nøjes blot med at sætte en history.go(-1) på tilbageknappen.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. april 2002 - 13:39 #15
Sabrina - jeg tror at Jakoba mener at din profil "privat" kan tolkes lidt derhen, som han skriver. Det er din udtryksmåde den er lidt galt med.

Hvis jeg var dig, vil jeg smide "privat" nederst, for at indikere at arbejdet er vigtigt i forhold til dit private liv. Det er ikke sikkert at du har det sådan, men rent psykologisk kigger eventuelle arbejdsgivere på den måde.

Men en flot hjemmeside!
Men hvorfor kan man ikke trykke på de enkelte ikoner? Jeg vil ikke være tvunget til kun at bruge din menu øverst.
Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 13:45 #16
Fast>>> ja de små ikoner på startsiden har jeg godt tænkt på at d skulle linke, så nu hvor du er nr. 2 som nævner det må jeg nok helle gøre det *GG* :)
Jo og profil øverst, var entenlig for at arb.giveren kunne få et bedre indtryk af min person, som jeg personligt mener er ligeså vigtigt som mine evner - kommunikation og kemien skal der jo også være plads til. :)
Men jo den høre nok bedre til, under nogle af de andre links.
*sabrina
Avatar billede cholm Nybegynder
23. april 2002 - 13:47 #17
Lækkert design samt relevant information tilpasset formålet med siden. Dog så jeg, som så mange andre, gerne at de små billeder på forsiden fungerede som aktive links. Endelig mangler jeg et "forsiden" link.

/cholm

P.S. En af de fejl som jeg mærkværdigvis altid falder over: http://www.art-view.dk/profil.html Det ene sted er din dreng 3 år, og det andet sted er han 4 år...:-)
Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 13:50 #18
*GG* cholm, ja jeg ved det :) - han fylder 4 år her i starten af maj, så jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle skrive men jeg skal bare lige have ændre det ene *SS*

Tak for infoen *G*
Og billederne ja, nu 'sker' det nu bliver de til links :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. april 2002 - 14:08 #19
sabrina* >>
Det var så absolut ikke for at fornærme.
Det var blot det jeg kunne fejltolke det du skrev til at betyde.

Hvis du nu skrev det om til
    "samboende med min kæreste og vor 3-årige dreng"
ville det give et langt mere "stabilt" indtryk

mvh JakobA
Avatar billede sabrina* Nybegynder
23. april 2002 - 15:02 #20
Jakoba - oki jamen det lød bare enormt hårdt!!! Sådan når man er lidt ømtålig :)

Will/// hvis du får tid vil du så tjække om det er blevet bedre med baggrunde og billederne i alm.????
Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. april 2002 - 16:10 #21
jeg er i fuld gang du:-)
Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. april 2002 - 16:12 #22
du mangler stadivæk et enkelt link på forsiden...( i din menu)

Har du lavet noget nyt ellers? jeg syntes det går lidt bedre med hastigheden siden igår, kan det passe?