Avatar billede mutella Nybegynder
22. april 2002 - 22:19 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Harddisk igen :/

Ja, her kommer så endnu et i rækken af noob spørgsmål...

Hvilken harddisk skal jeg vælge hvis den skal være hurtig, mit bundkort understøtter ATA 133, FULDSTÆNDIG lydløs, holdbar, kvalivali, lav søgetid, alt det der...
pris under 1500-2000, 60gb eller over..

:)
Avatar billede tower.dk Nybegynder
22. april 2002 - 22:19 #1
Du er her : Eksperten : Generelt : Site vurdering : Se min site og vurderet!!!!!! :

Se min site og vurderet!!!!!!    30 point fra tower.dk
HEJ EKSPERTEN!!!

Nu har tower [DOT] dk endelig en opdate klar (igen!!!).

JEG er stor fane af tower.dk og vil nu også gerne lave det.

Så nu har jeg nu fået taget mine sammen og lavet dette siden.

JEG HÅBER I VILLE VISE MIG JERES MENINGEN!

mvh.
Janus Kristensen AKA tower.dk
Avatar billede -no-skills- Nybegynder
22. april 2002 - 22:21 #2
www.edbpriser.dk

Søg under kvalimærker 60 gb osv. og se hvad der kommer frem :)
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2002 - 22:23 #3
Maxtor har lavet en ny 7200rpm, der skulle være helt lydløs, og skulle nok kunne fåés til din pris. Jeg har ikke prøvet den endnu, men var på en mail fra SMG, og de roste den meget.
Avatar billede mutella Nybegynder
22. april 2002 - 22:24 #4
jeg har været inde på edbpriser, men for at være helt ærlig... den siger jo ikke noget om hverken støg og alt det der...

man kan så gå ind og kikke på andre køberes mening, men de lovpriser den jo alle sammen, så det er ikke til at vide...
Avatar billede mutella Nybegynder
22. april 2002 - 22:24 #5
kunne det være den der med fluid teknologien?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
22. april 2002 - 22:30 #6
HMM hvad laver tower.dk??

http://www.eksperten.dk/spm/201848
Avatar billede trismegistos Nybegynder
22. april 2002 - 22:31 #7
tower.dk >>>>> Hvad gik galt !!!!!!!
Avatar billede jemt Nybegynder
22. april 2002 - 22:35 #8
Han nyder bare godt af gratis reklame, hvilket er irriterende !
Avatar billede the_collector Novice
22. april 2002 - 22:58 #9
Hvis du vil have den mest lydsvage harddisk er der intet valg, der er Seagate Barracuda IV. Maxtors Fluid harddiske støjer nogle få dB mere. 80 GB udgaverne af begge kan fås for ca. 1300 kr + forsendelse. Maxtor harddisken er lidt hurtigere end Seagate, men det er på bekostning af det lidt højere lydniveau. Om du bruger ATA133 eller ATA100 interfacet i dag er bedøvende ligegyldigt. De hurtigste IDE/ATA diske kan overføre knapt 50MB/s (på det område af disken som er hurtigst) så om interfacet kan klare 100 MB/s eller 133 MB/s har ingen betydning. Til efteråret kommet alligevel Serial ATA (er mig bekendt ikke kompatibelt med ATA) med væsentlige højere hastigheder.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
22. april 2002 - 23:24 #10
Vil bare lige give collector ret. Barracuda IV kører aldeles fremragende og er vist egentlig den serie i verden der har haft den mindste fejlprocent. GXP serien fra IBM er den mest succesrige, men det er kun et spørgsmål om tid hvis Seagate fortsætter med de fremragende produkter de har gang i i øjeblikket. Køb en Barracuda IV - du vil IKKE fortryde det  - helt sikkert endda!!
Avatar billede gpa Nybegynder
22. april 2002 - 23:29 #11
Ja og IBM opgiver produktion af HD nu :-)
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. april 2002 - 23:36 #12
de opgiver den ikke, de vil bare til at lave HD'er i samarbejde med en anden.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
22. april 2002 - 23:41 #13
Fujitsu har købt 70 % af aktierne i IBM's HD produktion og overtager effektivt produktionen.
Avatar billede mcfrede Nybegynder
23. april 2002 - 09:49 #14
Køb dig en Seagate Barracuda IV, jeg har selv én, og jeg skal bogstaveligt talt stikke hovedet helt ind i mit kabinet for overhovedet at høre den (faktisk skal helt hen med øret op ad disken førend den er til at høre). Desuden yder den okay.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. april 2002 - 09:53 #15
jeg har lige købt en Maxtor 80gb fluid, og den kan jeg kun høre hvis jeg kaster den ind mod en væg ;0)
Det er et skidegodt køb, og så skulle den jo så være lidt hurtigere end andre, hører jeg...
Avatar billede mutella Nybegynder
23. april 2002 - 19:44 #16
Hm, i bliver ved med det med at man skal stikke hovedet helt ind i kabinettet for at høre den.

Men hvis de koster det samme, og ingen af dem kan høres når man sidder i normal afstand til puterne, hvorfor så ikke bare vælge den hurtigste?