Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 22:18 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

JMail fucker up!! - Error: 503

Hej!

Jeg FATTER ikke denne JMail-fejl - det eneste den skal er jo bare at sende TIL den adresse den brokker sig over!! Hvad går der galt??

--
jmail.SMTPMail error '8000ffff'

Error: 503 The following recipients could not be sent to: harryfink@person.dk; 550 not local host person.dk, not a gateway

/OrderPlaced.asp, line 19
--

Her er koden:

--
                  Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
        JMail.ServerAddress = "mail.brinkster.com;mail.eyepager.com"
        JMail.Sender = "orders@eyepager.com"
        JMail.Subject = "Order placed"
        JMail.AddRecipient "harryfink@person.dk"
        JMail.Priority = 3
        JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

        JMail.Body = "Hej"
        JMail.Execute
        Set JMail = Nothing
--

Håber I kan hjælpe!!
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 22:19 #1
Med venlig hilsen
Mikkel :)
Avatar billede pfp Nybegynder
22. april 2002 - 22:19 #2
Hvilken linie er linie 19?
Avatar billede tower.dk Nybegynder
22. april 2002 - 22:20 #3
Du er her : Eksperten : Generelt : Site vurdering : Se min site og vurderet!!!!!! :

Se min site og vurderet!!!!!!    30 point fra tower.dk
HEJ EKSPERTEN!!!

Nu har tower [DOT] dk endelig en opdate klar (igen!!!).

JEG er stor fane af tower.dk og vil nu også gerne lave det.

Så nu har jeg nu fået taget mine sammen og lavet dette siden.

JEG HÅBER I VILLE VISE MIG JERES MENINGEN!

mvh.
Janus Kristensen AKA tower.dk
Avatar billede pfp Nybegynder
22. april 2002 - 22:22 #4
WHATTTTTTT!!!!
Avatar billede kimiwan Nybegynder
22. april 2002 - 22:22 #5
hvis ikke dét er spam, så ved jeg snart ikke!!!
Avatar billede tower.dk Nybegynder
22. april 2002 - 22:22 #6
Linje 19 er den som kommer efter 18!!!
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 22:24 #7
Linie 19 er den med JMail.Execute, så der er ikke megen hjælp - men det er vel i linjen med recipient - mon ikke?

Ja, og MØGSPAM!! :(
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2002 - 22:26 #8
Tower.dk deaktiveres.
Avatar billede pfp Nybegynder
22. april 2002 - 22:29 #9
hvorfor er det du bruger 2 mailservere?
Avatar billede kimiwan Nybegynder
22. april 2002 - 22:30 #10
Er det når du kører den lokalt eller på brinkster, at den giver problemer?
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 22:35 #11
Jeg fik at vide at når den ene mailserver ikke dur, så prøver den den næste!

Jeg kører kun fra Brinkster.
Avatar billede rou Nybegynder
22. april 2002 - 22:39 #12
Det er fordi at den email adresse du sætter som afsender, skal være registreret på den server du sender igennem.
Ellers bliver det betragtet som spam, og det spærrer serveren for.

Og brug så lige et mere sobert sprog, i din næste problem beskrivelse.
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 22:40 #13
Hvordan registrerer jeg så den adresse?

Men jeg tror ikke det er det. Man skal jo bare indtaste en adresse i f.eks. en formular, og så skal den sende dertil!

Sobert sprog!??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2002 - 22:41 #14
rou - Jeg tror der henvises til Tower.dk´s multi spam i 12 spørgsmål...
Avatar billede pfp Nybegynder
22. april 2002 - 22:43 #15
Hvis du ved at den ene mailserver ikke virker, kan du så ikke bare konsekvent bruge den anden?? Derudover vil jeg også lige tilføje, at Brinkster efter min mening er en skod udbyder. Brug dog hellere de 20 kr. det koster pr. måned for at få et lille web-hotel..

/pfp
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 22:45 #16
Har I eventuelt en mailserver der fungerer, som jeg lige kan teste det fra?
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 22:46 #17
Pfp> Slettede osse den ene server nu. Brinkster kører bortset fra nu rigtig godt!
Avatar billede rou Nybegynder
22. april 2002 - 22:48 #18
De fleste mailservere, for ikke at sige stort set alle, vil forhindre dig i at bruge dem.
Du er nok nødt til at benytte din udbyders.
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 22:49 #19
rou> Men den virker heller ikke!! Er Brinksters mailserver ikke mail.brinkster.com ??
Avatar billede kimiwan Nybegynder
22. april 2002 - 22:50 #20
harryfink: hvis du laver siden lokalt, kan du evt. teste med din internetudbyders smtp server..  f.eks. smtp.mail.dk
Avatar billede rou Nybegynder
22. april 2002 - 22:54 #21
Hvad jeg mener Harry, er at hvis du bruger Brinkster, så skal du bruge en adresse de godkender, som afsender. Sikkert en brinkster.com adresse.

Hvis du vil bruge din eyepager.com adresse, så skal det nok igennem den server.
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 23:31 #22
Jamen... den jeg sender TIL er vel ligegyldig!! Dete eneste der er interessant er vel serveren, der sender mailen afsted! Ikke??
Avatar billede rou Nybegynder
22. april 2002 - 23:35 #23
Jeg taler om afsender adressen. Den er ikke ligegyldig.
Avatar billede harryfink Praktikant
22. april 2002 - 23:55 #24
Men ja... det var den man sendte FRA der skulle eksistere! :)
Avatar billede kimiwan Nybegynder
22. april 2002 - 23:58 #25
hm.. tog han bare selv sine point for den???
Avatar billede rou Nybegynder
23. april 2002 - 00:04 #26
Nikolaj iøvrigt, da jeg bad om sobert sprog, så var det f ordet, i titlen.
Det skulle ikke være nødvendigt med den slags.
Avatar billede harryfink Praktikant
23. april 2002 - 00:04 #27
Kimiwan - ingen havde efterladt svar udover tower.dk!?

Hov, undskyld, rou, så ikke din kommentar før jeg selv skrev!
Avatar billede kimiwan Nybegynder
23. april 2002 - 00:07 #28
Jeg var ikke ude efter point.. men rou havde da vist fortjent et eller andet, han havde jo det rigtige svar.

Det er normalt lige at bede den person, der skal ha' points om at oprette et svar, så man kan gi' ham dem, hvis han ikke allerede har svaret rigtigt. :o)